فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در صنعت نفت - 18 اسلاید

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در صنعت نفت - 18 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در صنعت نفت - 18 اسلاید


دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در صنعت نفت - 18 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

مربوط به پروژه کلاسی مسائل جاری مدیریت

آینده نگری تلاشی است سیستماتیک برای بررسی درازمدت آینده علم، فناوری، اقتصاد، محیط و جامعه به منظور شناسایی پدیده های نوظهور، که بیشترین منافع اقتصادی و اجتماعی را در برداشته باشد. بنابراین در جهان امروز، آینده پژوهی و آینده نگری یک ضرورت است.

تغییر و تحولات سریع و شگرف سیاسی، اقتصادی و فن‎آوری در جهان، وجود راهبرد بلندمدت برای کاهش تهدیدات و استفاده از فرصت‎های آتی را برای  هر صنعتی را  ضروری کرده است

امروزه اکثر متخصصان معتقدند که برای توسعه پایدار نیاز به توسعه و به کارگیری فن­آوری اطلاعات هست. به کارگیری فن­آوری در صنعت نفت یک برنامه استراتژیک است، بنابراین ضروریست کلیه عوامل داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد و براساس آن راهبردها، سیاستها و برنامه­های نزدیک مدت و بلند مدت مشخص شود.

—

مساله انرژی که یکی از چند عامل موثر در زندگی مردم است، سهم قابل توجهی از سبد مصرفی جوامع را به خود اختصاص می دهد. گستره کاربری این منبع در کنار افزایش روزافزون جمعیت و تقاضای انرژی از جمله دغدغه هایی است که باید مورد توجه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

بازیگران جهان برای تحرک بخشیدن به رونق اقتصادی خود نیازمند منابع انرژی هستند. مطالعات مختلف حاکی از آن است که منابع هیدروکربونی تا سال 2050 همچنان به عنوان عمده‌ترین منابع تامین انرژی باقی خواهند ماند.

الگوی توسعه مبتنی بر بهره برداری:

کشورهایی که از این الگو برای برنامه ریزی بلند مدت استفاد می کنند سرمایه و تکنولوژی خارجی را به صورت قراردادهای مشارکت، خدمات یا امتیازی به کار می گیرند و عایدات فروش نفت را با طرف صاحب سرمایه و فن آوری تقسیم می کنند.

کشورها به منظور تأمین تکنولوژی و سرمایه از منابع خارجی، گسترش بهینه سازی و تأمین تجهیزات به وسیله شرکتهای خارجی از این الگو استفاده می کنند.

 

الگوی مبتنی بر توسعه تکنولوژی:

گروهی از کشورها توسعه و برنامه ریزی بلند مدت صنعت نفت خود را براساس توسعه تکنولوژی یعنی توان علمی ، مهندسی و توسعه بومی در بخشهای فنی اکتشاف، تولید و فرۀورس صنعت نفت قرار داده اند.

با توجه به این دو الگوی برنامه ریزی الگوی صنعت نفت ایران مثال روشنی از الگوی اول است.

لذا صنعت نفت می تواند، با برنامه ریزی حساب شده الگوی توسعه خود را در بلند مدت تغییر دهد.

—

زیست‌فناوری صنعتی که در اروپا به نام زیست‌فناوری سفید معروف شده‌است، شامل استفاده از سلول‌ها و اجزای آنها از قبیل آنزیم‌ها، برای اهداف صنعتی است.

برخی از مهم‌‌ترین جنبه‌های زیست‌فناوری صنعتی از دیدگاه کاربردی، شامل موارد زیر می‌گردند:

—

زیست‌فناوری محیط‌زیست

زیست‌فناوری غذایی

زیست‌فناوری کشاورزی

—

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آینده پژوهی در صنعت نفت - 18 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.