درحالی که دهها سال پیش هنری فورد روبه مشتریان گفت: «هر رنگ اتومبیل که بخواهند به آنان خواهد داد به شرط آن که سیاه باشد»,امروزه تولیدکنندگان اتومبیل در کشورهای صنعتی از مشتریان میخواهند نه تنها رنگ بلکه مدل چراغ, سپر و... اتومبیل موردنیازشان را مشخص کنند تا در کوتاهترین زمان آن را طبق سفارش,در محل مورد نظر تحویل دهند .
به راستی چه چیز فوردهای متکبر را واداشته است تا زاویه نگاه خود را تغییر دهند.
مدت هاست استفاده از عباراتی همچون مشتری مداری، مشتری محوری و توجه به مشتری باب شده است.وقتی به برخی از کسب و کار ها در ایران فکر می کنیم به نظر می رسد که این اصطلاحات برای آن ها بیش از اندازه لوکس و غیرواقعی است.
دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری برای درس سمینار در مسایل بازاریابی - 81 اسلاید