عنوان مقاله : هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی
قالب بندی : word
شرح مختصر : در این نوشتار آثار مثبتی که هوش تجاری (BI=BUSINESS INTELLEGENCE) بر تصمیمات عمده و کلان سازمانی دارد اشاره شده است و به عمده موارد قابل توجه در معماری هوش تجاری و مزایای آن به همراه نحوه برخورد و نوع پیاده سازی آن پرداخته شده است، هوش تجاری نه به عنوان یک ابزار یا یک محصول و یا حتی سیستم، بلکه بعنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی بر اساس سرعت در تحلیل اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان ممکن مطرح شده است. در این مقاله، دلایل لزوم استفاده با تشریح اهداف آن، ضمن معرفی تکنیکهای عمومی، مورد بررسی قرار گرفته است.
فهرست :
چکیده
مقدمه
تعریف هوش تجاری
مراحل هوش تجاری
کلیات هوش تجاری
ضرورت استفاده از هوش تجاری در سازمانها
اجزا و مهارت های لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار
اهمیت استراتژیک هوش تجاری در تصمیمات سازمان
تکنیکهای تسهیل تصمیم گیری هوش تجاری
عوامل موثر بر هوش تجاری سازمان
نتیجه گیری
مقاله : هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی