مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
تعداد صفحات مقاله:16
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
مقاله حاضر سعی دارد به تعیین تفاوت بانکداری الکترونیک و سنتی از نظر امنیت از دیدگاه کارکنان و مشتریان و از نظر کاربرپسند بودن (از جنبه های کیفیت خدمات، راحتی و سهولت استفاده، جذابیت و قابل فهم بودن) از دیدگاه مشتریان بپردازد. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان و کارکنان بانک ملی حوزه شاهین شهر اصفهان تشکیل می دهند. جهت جمع آوری اطلاعات و داده ها از روشهای کتابخانه ای و2 پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه مشتریان جهت بررسی تفاوت بانکداری الکترونیک و سنتی از نظر امنیت و کاربرپسند بودن در ذهن مشتریان و پرسشنامه کارکنان جهت بررسی تفاوت در امنیت واقعی بانکداری الکترونیک طراحی شده است. پرسشنامه ها پس از بررسی روایی و پایایی، در اختیار 250 نفر از مشتریان و 50 نفر از کارکنان قرار گرفته که به 200 عدد از پرسشنامه های مشتریان و 40 عدد از پرسشنامه های کارکنان پاسخ داده شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها از شیوه های آمار توصیفی شامل توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار و شیوه های آمار استنباطی شامل آزمون های T، tزوج شده، آنوا و ..استفاده شده و پردازش داده ها در محیط نرم افزار spss16 صورت پذیرفته است. نتایج بدست آمده نشان دهنده وجود تفاوت در امنیت و کاربر پسند بودن بانکداری الکترونیک و سنتی از دیدگاه مشتریان و همچنین در امنیت واقعی از دیدگاه کارکنان می باشد. به عبارت دیگر کسانی که از سیستمهای بانکداری الکترونیک استفاده کرده اند آن را دارای امنیت و کاربرپسندی بیشتری نسبت به بانکداری سنتی می دانند و در واقع مشکل عدم استقبال عده زیادی از مردم، عدم آگاهی آنها و کم کاری بانک در معرفی سیستم های الکترونیکی به عموم مردم می باشد.
مطالعه تطبیقی بانکداری الکترونیک و سنتی از نظر امنیت و کاربردوست بودن در بانک ملی ایران