فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مجمع تشخیص مصلحت نظام

اختصاصی از فی بوو مقاله مجمع تشخیص مصلحت نظام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مجمع تشخیص مصلحت نظام


مقاله مجمع تشخیص مصلحت نظام

 جمهوری اسلامی را می‌توان از جمله بدیع‌ترین نظام‌های سیاسی جهان معاصر خواند. این نظام که از سال 1358 پس از تصویب قانون اساسی برای نخستین بار فراروی جامعه جهانی قرار گرفت از ویژگیهای منحصر بفرد حقوقی و سیاسی برخوردار است. 

ترکیب و تحقق  دو عنصر اسلامیت و جمهوریت در قالب قوانین اجرایی از اصلی‌ترین ویژگیهای این نظام  به شمار می‌آید.

تحقق جمهوریت از طریق تشکیل مجلس شورای اسلامی با انتخاب مستقیم نمایندگان توسط مردم و بعنوان یکی از جلوه های حاکمیت ملی باوظیفه قانونگذاری و تحکیم سندیت شرعی و قانون اساسی و تحقق اسلامیت در قوانین از طریق تشکیل نهاد شورای نگهبان ، ترکیبی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1358 پیش بینی شده بود.

بدیهی است در فرآیند نخستین سالهای شکل‌گیری و تحقق نظامی نو با ویژگیهای یاد شده ، اختلاف نظر پیرامون منطبق‌ساختن قوانین کشور با احکام شرع و قانون اساسی اجتناب‌ناپذیر نماید.

از جمله مجلس شورای اسلامی با ملاحظه ضرورتها، لوایح و طرحهایی را به تصویب می رساند که بعضا" وضعیت جدیدی را پایه گذاری می کرد، شورای نگهبان نیز گرچه همین هدفها را محترم می شمرد ولی این قبیل مصوبات را حسب وظایف قانونی خود خلاف شرع یا قانون اساسی تشخیص می داد و وظیفه ای نیز برای مبنا قراردادن احکام ثانویه و حکومتی، ضرورتها و مصلحتها نداشت.

در چنین مواقعی شورای نگهبان به دلیل نوع و شیوه قانون گذاری در کشور، الزام داشت نظرات خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کند. (عودت مصوبه مجلس) تاکید مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود و عدم تامین نظر شورای نگهبان شرایطی را به وجود می آورد که ضرورت ایجاد یک نهاد فصل الخطاب برای تشخیص مصلحت اجتناب ناپذیر نشان می داد.

با وجود رهبری در راس نظام جمهوری اسلامی، تدوین کنندگان قانون اساسی در سال 1358 تشکیلات و جایگاه جداگانه ای برای حل اختلاف بین دو نهاد یاد شده پیش بینی نکرده بودند ولی تکرار اختلاف نظرها که رو به تزاید بود عملا" باعث ورود مقام رهبری به مباحث درونی یک قوه بعنوان یک روش می گردید و حضور معظم له در مسیر مستقیم قانون گذاری را بطور محسوسی افزایش می داد و چنین روشی با دیدگاههای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر پرهیز از ورود مستقیم و گسترده در حوزه وظایف قوا تناسب نداشت (البته این مسئله با مدیریت بحران ها و حل معضلات اساسی که همواره به عهده مقام رهبری است ،متفاوت است).

اختلاف نظرهای مورد بحث در سالهای نخست شکل گیری نهادهای قانونگذاری عمدتا" در دو موضوع قانون کار و قانون اراضی شهری بیش از همه ظهور پیدا کرد.

سرانجام پس از مکاتباتی بین مقامات عالیرتبه و ذیربط وقت کشور، درخواستی در بهمن ماه 1362 به امضاء رئیس جمهور وقت (حضرت آیت ا... خامنه ای)، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی آیت ا... هاشمی رفسنجانی ، رئیس وقت دیوان عالی کشور آیت ا... موسوی اردبیلی، نخست وزیر وقت جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و حجه الاسلام حاج سید احمد خمینی به حضرت امام خمینی (ره) برای چاره جویی در این باره ، تقدیم گردید.

حضرت امام (ره) در تاریخ 17 بهمن 1366 هجری شمسی با صدور فرمانی، مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای رسیدگی به این قبیل امور تاسیس فرمودند. این مجمع که در آغاز تاسیس ، صرفا" بمنظور تشخیص مصلحت در موارد اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان تاسیس گردیده بود، هنگامیکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1368 مورد بازنگری قرار گرفت پس از بحث های مشروح درباره جایگاه مجمع تشخیص مصلحت، وظایف یازده گانه ای مستند به اصول 112، 111، 110 و 177 برعهده این مجمع قرار گرفت، تا بعنوان حلقه تکمیلی در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و در شرایط مختلف ایفای نقش نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 21صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مجمع تشخیص مصلحت نظام

مقاله قانون اساسی جمهوری فنلاند

اختصاصی از فی بوو مقاله قانون اساسی جمهوری فنلاند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله قانون اساسی جمهوری فنلاند


مقاله قانون اساسی جمهوری فنلاند

 اصل 1

جمهوری فنلاند کشوری مستقل است که قانون اساسی آن بر اساس شکل کنونی حکومت و سایر قوانین وضع گردیده است.  

اصل 2 

حاکمیت مطلق، از آن مردم است که آن را از طریق نمایندگان منتخب خویش در پارلمان اعمال مینمایند.

 اعمال قوه مقننه از طریق پارلمان و در رابطه با رییس جمهور میباشد.

 اعمال قوه مجریه بر عهده رییس جمهور گذارده شده است، به منظور اداره امور عمومی مملکت علاوه بر رییس جمهور، شورای وزیران نیز که متشکل از نخست وزیر و تعداد لازم از وزراء میباشد تشکیل خواهد گردید.

 اعمال قوه قضاییه به دادگاه‏های مستقل دادگستری واگذار خواهد گردید.

 عالیترین مرجع رسیدگی به دعاوی، دیوان عالی کشور و دیوان عالی عدالت اداری خواهد بود.  

اصل 3 

جمهوری فنلاند کشوری غیر قابل تجزیه است و مرزهای آن را نمیتوان تغییر داد مگر با تصویب پارلمان. 

 

اصل 4 

حق تابعیت فنلاند متعلق به کلیه افرادی است که از پدر و مادر فنلاندی و یا از زنان خارجی که به ازدواج شهروندان فنلاندی درآمده‏اند، متولد شده باشند. اتباع خارجه نیز میتوانند با رعایت مقررات و شرایطی که قانون معین خواهد کرد به تابعیت کشور فنلاند درآیند. 

اصل 5 

مردم فنلاند در برابر قانون مساوی خواهند بود. 

اصل 6 

زندگی، شرف، آزادیهای فردی و حق مالکیت افراد مورد حمایت قانون میباشد.

حق اشتغال کلیه افراد ملت مورد پشتیبانی ویژه دولت میباشد. شرایط پرداخت غرامت کامل به کسانی که از اموال آنان به منظور تأمین رفاه عمومی سلب مالکیت شده است را قانون معین میکند. 

اصل 7 

هیچ کس را نمیتوان از حق اقامت در کشور و انتخاب آزادانه محل زندگی و مسافرت از نقطه‏ای به نقطه دیگر محروم نمود، مگر در مواردی که قانون مقرر میدارد. ضوابط مسافرت به خارج از کشور را قانون معین میکند. 

اصل 8 

هر کس میتواند به طور انفرادی و یا دسته جمعی به انجام مراسم مذهبی خود بپردازد. مشروط بر این که به حریم قانون و یا اخلاق حسنه تجاوز ننماید، و همچنین همه افراد ملت حق دارند که بر اساس قوانین مربوطه جامعه مذهبی خود را ترک نموده و پیرو مذهب دیگری شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 32صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله قانون اساسی جمهوری فنلاند

پاورپوینت تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی 1-درس کارشناسی ارشد الکترونیک

اختصاصی از فی بوو پاورپوینت تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی 1-درس کارشناسی ارشد الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی 1-

درس کارشناسی ارشد الکترونیک(فارسی)

 

فرایند های ساخت

  1. برداشتن لایه (Etching)
Wet Etching

  هیدروفلوریک اسید (HF) برای برداشتن Sio2

  فسفریک اسید (H3PO4) برای برداشتن Si3N4

  اسید نیتریک، استیک اسید، یا هیدروفلوریک اسید برای برداشتن پلی سیلیکان

  هیدروکسید پتاسیم برای برداشتن سیلیکان

  مخلوط اسید فسفریک برای برداشتن فلز

 

Dry or Plasma Etching

  خیلی شبیه Sputtering است.

  استفاده از گازهای یونیزه شده که به وسیله یک پلاسمای تولید شده توسط RF از نظر شیمیایی فعال میشوند.

  کاربرد در فناوریهای زیر مایکرون (Submicron)

  نوع برداشت لایه Anisotropic (بدون Undercutting)


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی 1-درس کارشناسی ارشد الکترونیک

بررسی ارتباط بین برخی شاخص های ارتباطات اثربخش با تحلیل رفتگی شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

اختصاصی از فی بوو بررسی ارتباط بین برخی شاخص های ارتباطات اثربخش با تحلیل رفتگی شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله با عنوان بررسی ارتباط بین برخی شاخص های ارتباطات اثربخش با تحلیل رفتگی شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی  که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.

محل برگزاری:شیراز

سال برگزاری:1389

تعداد صفحه:22

محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf


نویسند‌گان:
رضا رسولی - عضوهئیت علمی پیام نور
سید علی اکبر احمدی - عضوهئیت علمی پیام نور
ناصر توره - عضوهئیت علمی پیام نور

 

چکیده

ارتباطات موثر نه تنها کلید فتح تمام در‌های بسته در جهان است، بلکه فعالیتی اجتناب‌ناپذیر و الزام‌آور برای زندگی فردی، گروهی، سازمانی و جمعی در تمام جوامع بشری می‌باشد. دراین پژوهش چهار شاخص کلید ارتباطات اثربخش همدلی، خودگشودگی، حمایت گری و مهارتهای اجتماعی وارتباط آن با شاخص های تحلیل رفتگی شغلی ازقبیل : مسخ شخصیت تحیل عاطفی واحساس موفقیت پایین برسی شد. تعداد نمونه جامعه آماری 205 نفر می باشد و در ضمن نوع تحقیق همبستگی واز آزمون اسپرمن استفاده شد. نتیجه کلی تحقیق حاضرنشان دهنده این است که برخی از مولفه های ارتباطات اثربخش از قبیل مهارت های اجتماعی، حمایت گری، همدلی و خود گشودگی با میزان تحلیل رفتگی شغلی کارکنان پیام نور استان آذربایجان غربی استان نسبتا روابط منفی ومعکوس دارند، یعنی با افزایش شاخص های فوق تحلیل رفتگی شغلی کاهش پیدا می کند و به عکس.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی ارتباط بین برخی شاخص های ارتباطات اثربخش با تحلیل رفتگی شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)

اختصاصی از فی بوو بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل: WORD قابل ویرایش

تعدادصفحات:168

فهرست مطالب

فصل اول طرح تحقیق... 1

بیان موضوع یا تعریف مسأله: 2

ضرورت انجام تحقیق: 4

پیشینه تحقیق: 5

فرضیات... 6

تعریف عملیات متغیرها: 7

نوع تحقیق و دلایل آن: 7

ابزار گردآوری داده ها: 8

جامعه آماری: 8

مراحل انجام تحقیق: 8

تعریف مفاهیم: 8

محدودیت ها 12

فصل دوم ادبیات تحقیق... 13

تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی: 14

تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم. 21

مراحل ساخت چرم. 28

عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم 30

الف- پوست: 30

ب- چرم: 33

انواع چرم و موارد استفاده از آن: 35

انواع محصولات چرمی: 37

بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن.. 39

تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه 40

جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور 42

آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی.. 42

نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال.. 43

تعریف استراتژی.. 45

نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی.. 45

الف- استراتژی جایگزینی واردات... 45

ب- استراتژی توسعه صادرات: 47

انواع استراتژی های رقابتی عام. 48

رهبری در هزینه. 50

تمایز محصول.. 51

تمرکز (محدودنگری) 53

میانه روی.. 55

تعریف بازاریابی: 57

استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار 58

1- استراتژی بازاریابی یکسان.. 59

2- استراتژی بازاریابی تفکیکی.. 59

3- استراتژی بازاریابی تمرکزی.. 60

ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار 61

تقسیم بندی بازار های بین المللی.. 63

استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی 65

آمیخته محصول.. 66

اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی 68

آمیخته تشویق و ترفیع.. 70

اجزای تشویق و ترفیع.. 71

توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی 72

تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی.. 73

1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل.. 74

2- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad) 83

3-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter) 85

4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market) 87

5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program) 96

6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition) 103

فصل سوم - روش تحقیق... 107

مقدمه. 108

روش تحقیق.. 108

روش جمع آوری اطلاعات... 108

منابع اطلاعات ثانویه. 109

منابع اطلاعات اولیه. 110

روش اجرای پرسشنامه. 110

جامعه آماری: 111

نمونه آماری.. 111

تهیه و تنظیم پرسشنامه. 113

نحوه توزیع سوالات پرسشنامه. 114

روشهای آماری مورد استفاده 116

فصل چهارم - جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 119

مقدمه. 120

اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراکز نمونه گیری شده 120

آماره آزمون.. 125

سوالات مربوطه: 127

بررسی فرضیه 2: 129

آماره آزمون: 129

آزمون فرضیه 2: 129

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی.. 129

بررسی فرضیه 3: 138

آماره آزمون.. 138

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی.. 139

سوالات مربوطه: 141

بررسی فرضیه 4: 145

آزمون فرضیه 4: 146

آزمون فرضیه 4: 147

سوالات مربوطه: 148

بررسی فرضیه 5: 151

آزمون فرضیه 5: 151

تذکر: 153

سوالات مربوطه: 154

بررسی فرضیه 6: 156

آماره آزمون: 156

آزمون فرضیه 6: 156

سوالات مربوطه: 158

فصل پنجم -  نتیجه گیری و پیشنهادات... 161 

نتیجه گیری.. 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 1: 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 2: 163

نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه 3: 165

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 4: 167

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 5: 169

پیشنهادات... 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 1: 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 2: 173

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 3: 177

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 4: 178

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 5: 180

پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه 6: 182

سایر پیشنهادات... 184

سایر پیشنهادات... 185

توصیه به سایر دانشجویان محققین.. 188

منابع: 190

 

 


دانلود با لینک مستقیم


بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)