فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان

اختصاصی از فی بوو گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان


گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان

فرمت فایل: word

تعداد صفحه:54

دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مرکز آموزش ساپکو

گزارش کارآموزی

موضوع کارآموزی: خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان

محل کارآموزی: شرکت ایران خودرو

فهرست مطالب

عنوان
مقدمه
تاریخچه
مشخصات سالن مونتاژ ۱ و ۳
فرم اعلام زون‌بندی سالن مونتاژ ۱
شرح خلاصه‌ای از عملیات مونتاژ پیکان وانت ۱۶۰۰ در سالن ۱
مرحلة صافکاری
مرحلة نقاشی
مرحلة تزئینات
مرحلة تکمیلی کاری
کنترل کیفیت
وظایف دایره کنترل کیفیت
اصول پیشرفت دوایر کنترل کیفیت
عنوان
مفهوم کیفیت
کنترل کیفیت فراگیر
نهادهای اداری کنترل کیفیت
فعالیت‌‌های دایره کنترل کیفیت
کنترل کیفیت در شرکت ایران خودرو

 

خلاصه‌ای از عملیات مونتاژ پیکان وانت ۱۶۰۰ در سالن ۱، مرحلة صافکاری، مرحلة نقاشی، مرحلة تزئینات، مرحلة مکانیکی ،‌مرحلة تکمیل کاری کنترل کیفیت، وظایف دایره کنترل کیفیت، اصول پیشرفت دوایر کنترل کیفیت، مفهوم کیفیت، کنترل کیفیت فراگیر، نهادهای ادای کنترل کیفیت ،‌فعالیت‌های دایره کنترل کیفیت، کنترل کیفیت در شرکت ایران خودرو.

اهداف پروژه:

بررسی چگونگی مونتاژ وانت پیکان سالن مونتاژ ۱

چکیده:

بازدید از خط تولید خودروهای وانت و آشنایی با قسمت‌های مختلف فرایند تولید بعضی از قسمت‌ها و اصطلاحات مربوط به تولید از جمله اینکه: خط تولید وانت شامل مرحلة صافکاری، نقاشی، مرحلة تزئینات می باشد که در مرحلة تزئینات شامل قسمت‌هایی از قبیل: چسباندن موکتهای کف اطاق، وصل کردن تودوزیهای داخل اتاق، وصل کردن جلوداشبرد و انداختن شیشه‌های خودرو، وصل بوستر،‌اکسل ، سیم‌کشی و غیره می باشد. همچنین بررسی مرحلة مکانیکی که شامل قسمت‌های وصل کردن موتور، دیفرانسیل، گیربوکس و غیره می باشد.

بازدید از تکمیل کاری که شامل مراحل صندلی‌بندی، تست جاده و غیره صورت گرفته است . همچنین در مورد مفهوم کنترل کیفیت و وظایف و فعالیت‌های مربوط به آن توضیحاتی ارائه گردیده است.

مقدمه:

صنعت خودروسازی یکی از کارخانجات تولید خودرو بنام ایران خودرو (ایران ناسیونال) می باشد.

ایران خودرو یک شرکت با سهامی عام و زیر نظر وزارت صنایع سنگین می باشد که یکی از قدیمی‌ترین و شاید هم اولین تولید کنندة خودرو در ایران می باشد.

این شرکت در ابتدا اقدام به تولید خودروی ملی یعنی پیکان نموده است که البته در ابتدا امتیاز این شرکت متعلق به یکی از شرکتهای انگلیسی که بعد از چندین سال کشور ما این امتیاز را خریداری کرد و مستقیماً شروع به ساخت تولید و مونتاژ این خودرو نمود و هم اکنون در شرکت ایران خودرو، ماشینهای زیادی از جمع پیکان سواری، وانت پیکان، مینی‌بوس، اتوبوس و جدیداً پیکان RD  و پژو GL405 و GLX می باشد. که البته پژو ۴۰۵ خودروی فرانسوی می باشد و شرکت امتیاز آن را خریداری کرده است و با وارد کردن بعضی لوازم ساخت آن شروع به ساخت و تولید و مونتاژ این خودرو نموده است و پیکان جدید یعنی همان پیکان RD نیز طرح ظاهری آن همان طرح ظاهری پژو می باشد ولی موتور آن موتور پیکان می باشد که اجازه ساخت آن رانیز از کشور فرانسه دریافت نموده‌اند و ناگفته نماند که بدنه و اسکلت آن در خود شرکت تهیه و ساخته می شود . و اما این گزارش مربوط می شود به تولید وانت پیکان که یکی از تولیدات شرکت ایران خودرو می باشد .

وانت به خودروایی که بیشتر برای کار باربری و در واقع برای حمل و نقل کالا به میزان معین ساخته می شود . که جریان ساخت آن تقریباً بجز قسمت تکمیل کاری مابقی که شامل اسکلت سازی، صافکاری ،‌نقاشی، تزئینات ،‌مکانیکی می باشد همه و همه در سالن ۱ این شرکت یعنی در یک سالن انجام می‌پذیرد. تولید خودوروی وانت دراین سالن به سه بخش نیمه‌اول تولید، نقاشی یا رنگ‌کاری ونیمه دوم تقسیم کرده‌اند و یک قسمت دیگر به نام تکمیل کاری که در سالن دیگری که در مجاورت همین سالن قرار دارد انجام می‌گیرد.

تاریخچه شرکت ایران خودرو:(ایران ناسیونال)

شرکت ایران خودرو به منظور تولید اتوبوس و قطعات مختلف ماشین در تاریخ ۲۷/ مرداد /۱۳۴۱ با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال و تعداد یکهزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید و  در مهرماه ۱۳۴۲ کارش را عملاً با ساخت اتوبوس آغاز کرد. و این سرمایه تا سال ۱۳۵۷ به بیش از ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت و در تاریخ ۳۰/۳/۱۳۵۷ سرمایه این شرکت به ۱۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال که منقسم به ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار سهم یکهزار ریالی بود.

در تاریخ ۱۶/۴/۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، این شرکت را ملی اعلام کرد. و به موجب مصوبه ۲۸/۲/۱۳۶۵ هیات وزیران سهام شرکت از طرف دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد.

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوزصادره از سوی هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ ۲۷/۲/۱۳۶۲ به نام شرکت ایران خودور «سهامی عام» تغییر یافت.

سهام این شرکت در تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۷۰ وارد بازار بورس شد و توانست خود را با بازار بورس تطبیق دهد.

مشخصات سالن مونتاژ ۱ و ۳

سالن مونتاژ ۱ و ۳

سالن مونتاژ ۱ و تکمیل کاری ۱

assembly shop & Final acceptance

مساحت به متر مربع                                         ۳۵۵۰۰

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.