فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت میراث معماری معاصر و هویت صنعتی در محدوده های تاریخی

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت میراث معماری معاصر و هویت صنعتی در محدوده های تاریخی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت میراث معماری معاصر و هویت صنعتی در محدود ه های تاریخی (نمونة موردی: شهر دزفول)در 36 اسلاید به صورت مرتب و مناسب رشته معماری و شهرسازی شامل بخش های زیر می باشد:

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

روش شناسی

مباحث نظری

بررسی نمونه موردی

بررسی و تحلیل

نتیجه گیری

 

 

 

 

چکیده

میراث معماری صنعتی به عنوان یکی از زیر شاخه های میراث معماری معاصر، پدیده ای نوظهور و حاصل صنعتی شدن جهان در اواسط قرن نوزدهم است که نمایندة فرهنگ، شرایط تاریخی، روش ها و تکنولوژی و دستاوردهای هر جامعه است. چگونگی برخورد با میراث معماری صنعتی و حفاظت آن به یکی از دغدغه های جهانی تبدیل شده است. نشانه های این امر را می توان در تشکیل نهادهای بین المللی در شناخت و روش شناسی حفاظت جست و جو کرد. یکی از پیش نیازهای حفاظت میراث معماری صنعتی شناخت و درک جایگاه آن است. حفاظت صحیح از میراث معماری صنعتی نیازمند شناخت درست در مقیاس کلان و بازشناسی ارزش های آن در مقیاس منطقه ای است. نمونه های میراث معماری صنعتی، مکان یابی در نقاط واجد کیفیّت شهر و انعطاف پذیری نقشه ها و به خصوص مدولار بودن ساختار آن، برای تغییر کاربری و استفاده به عنوان مراکز خدمات عمومی و شهری، از قابلیّت بالایی برخوردار هستند. یکی از مهم ترین ارزش هایی که می توان میراث صنعتی و فناوری های نوین معماری در هر منطقه متصوّر شد نقش آن در هویّت معماری منطقه است. هدف اصلی این مقاله بررسی نقش میراث معماری صنعتی در هویّت معماری شهرهای تاریخی است.

نمونة مورد بررسی مکینه آردی (کارخانه تولید آرد) در محله صحرابدر مشرقی دزفول است که در حال حاضر به راسته بازار تبدیل شده است. متغیّری که به منظور تعریف هویّت معماری بررسی شده، استفاده از مکینه آردی به عنوان نشانه برای آدرس دهی افراد محلّه است. روش تحقیق در این پژوهش، پیمایش و روش جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. جمعیّت آماری مورد بررسی افراد بالای 55 سال ساکن محلّه صحرابدر مشرقی )محله ای که میراث صنعتی در آن واقع است( نتایج پژوهش نشان می دهد که با  توجّه به متغیّر انتخابی برای تعریف هویّت در سطح منطقه، میراث معماری صنعتی به عنوان یکی از زیر شاخه های معماری معاصر، نقش غیر قابل انکاری در هویّت معماری شهری دارد و موجب بهبود شرایط محدوده های تاریخی از این منظر خواهد بود.

واژگان کلیدی: میراث معماری صنعتی، معماری معاصر، فناوری های نوین، مکینه، دزفول...

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت میراث معماری معاصر و هویت صنعتی در محدوده های تاریخی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.