فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آسم ورزشی یا آسم ناشی از ورزش چیست

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله آسم ورزشی یا آسم ناشی از ورزش چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آسم ورزشی یا آسم ناشی از ورزش چیست


دانلود مقاله آسم ورزشی یا آسم ناشی از ورزش چیست

اولین بار در سال ١٩٧٢ میلادی به دنبال متهم شدن یکی از قهرمانان دارای مدال طلای المپیک به استفاده از داروهای نیروزا مطالعاتی  صورت گرفت. این فرد مبتلا به  آسم بود و از داروهای ضد آسم استفاده می کرد. اگرچه انگیزه اصلی مطالعه در مورد آسم ناشی از ورزش، به علت تأثیر منفی از دست دادن مدال های جهانی ورزشکاران مطرح جهان به اتهام استفاده از داروهای انرژی زا بود. اما مطالعات سال های١٩٨٠_ ١٩٧۶ نشان  داد که ١٠ % از ورزشکاران المپیک استرالیا آسم یارینیت آلرژیک دارند.همچنین نشان داده شد که آسم ناشی از ورزش در بیش از ٩٠ % افراد آسماتیک (مبتلا به آسم) و ۴٠ % اشخاص  با رینیت آلرژیک(نوعی واکنش ازدیاد حساسیتی است) دیده می شود.

تأثیر عوامل فردی و محیطی مختلف نظیر شدت ورزش، مدت ورزش، نوع ورزش، افزایش تهویه، اثر هوای خشک و سرد و مواد محرک محیطی بر ایجاد آسم ناشی از ورزش، لزوم توجه بیشتر و انجام اقدامات تشخیصی مناسب جهت شناسایی ورزشکاران مبتلا به آسم ناشی از ورزش را آشکار می سازد. این شناسایی با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ارائه توصیه های پیشگیرانه و درمانی صورت می گیرد که منجر به افزایش کارایی ورزشکاران و بالا بردن روحیه ورزشی آ نها می شود بدون اینکه اتهام دوپینگ مطرح شود.( مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)

آسم چیست؟

آسم انسداد متغیر و برگشت‌پذیر راه‌های هوایی است که با التهاب و افزایش واکنش راه‌های هوایی در مقابل محرک‌ها همراه می‌شود. یکی از چهره‌های بالینی این بیماری، آسم ایجاد شده به‌دنبال فعالیت فیزیکی و ورزش می‌باشد.

آسم ورزشی

آسم ناشی از ورزش، وضعیتی است که در آن فعالیت بدنی شدید باعث تنگ شدن حاد راه‌های هوایی در افرادی می‌گردد که راه‌های هوایی آن‌ها واکنش‌پذیری بالایی دارند. در واقع آسم ورزشی عبارت است از بروز علایم آسم با منشأ ورزش. آسم ناشی از ورزش یکی از شایع‌ترین مشکلات طبی در ورزشکاران است و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای موفق، مبتلا به آسم یا آسم ورزشی بوده‌اند . مطالعات نشان داده نسبت موفقیت آن ها کمتر از افراد غیرمبتلا نمی‌باشد. از طرف دیگر درصد قابل توجهی از ورزشکاران بدون هیچگونه سابقه‌ای از بیماری آسم، در حین فعالیت ورزشی دچار علائم تنفسی شبیه به بیماران آسمی می‌گردند. از آنجا که این اختلال منحصر به مبتلایان آسم نیست و در قسمتی از افراد طبیعی هم مشاهده می‌گردد.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آسم ورزشی یا آسم ناشی از ورزش چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.