فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری )

اختصاصی از فی بوو پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری )


پروژه کارآفرینی  تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری )

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات: 48 صفحه

فرمت اجرایی : Word قابل ویرایش 

  قابل اطمینان از جامع و کامل بودن پروژه کارآفرینی   

فهرست فصل ها

فصل اول کلیات

فصل دوم روش انجام کار

فصل سوم امور مالی طرح

فصل چهارم جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات

 

امروز در صنایع مختلف وسایط گوناگونی جهت افزایش دقت تولید و سیستمهای  وناگونساخته شده است . مسافت یاب لیزری یا فاصله یاب لیزری یکی از این سیستم ها می باشد . بکارگیری فن آوری نوین پردازش اطلاعات و سیستمهای الکترونیکی پیشرفته، تولیدکنندگان را قادر می سازد از این وسائل جهت کنترل هوشمند خط تولید خود استفاده کنند . اولین قدم در این راه، تولید حسگرهای لازم جهت حس کردن شراط خطرناک می باشد که از جمله اساسی ترین آنها سنسورهای فاصله یاب هستن د. این سنسورها باید قادر به درک فاصله مناسب بوده و قابل استفاده در شرایط گوناگون آب و هوایی و شدت نورهای مختلف باشند.

اطلاعات جمع آوری شده از این سنسورها توسط مدارهای واسط به یک پردازشگر ارائه می گردند. این پردازشگر بر اساس یک سری محاسبات و قواعد، شرایط ر ا بررس و تحلیل نموده و در صورت وجود خطر تصادف، راننده را آگاه می نماید.

طرز کار فاصله یاب لیزری براساس همان اصولی است که در رادارهای معمولی بکار می رود. یک تپ لیزری YAG و یا CO2  به هدفی که نشانه روی شده است ارسال می شود . سپس تپ ارسالی به هدف خورده باز می گردد و سپس توسط یک سیستم مناسب گیرنده نوری آشکار می شود. فاصله مورد نظر با تعیین مدت زمانی که طول می کشد تا تپ ارسالی مسیر رفت وبرگشت را طی کند، بدست می آید . طرح کلی یک فاصله یاب Nd:YAG متشکل از فرستنده )لیزر( گیرنده و دوربین است . سپس با ارسال تپ ارسالی به هدف ، نور پراکنده شده از هدف توسط عدسیهای L1 و L2 روی یک آشکار ساز تمرکز یافته و یک سیگنال الک تریکی حاصل می شود . اگر لحظه t0 تپ لیزری از سیستم به سمت هدف ارسال شود و سیگنال بازگشتی در لحظهt1 آشکار شود، با توجه به اینکه نور با سرعت c در مدت زمان t1-t0 فاصله را پیموده است, فاصله x بدت می آید. مشاهده میشود که دقت در تعیین فاصله به دقت در تعیین زمان بستگی دارد


دانلود با لینک مستقیم


پروژه کارآفرینی تولید ابزار دقیق آزمایشگاهی ( فاصله یاب لیزری )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.