فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 23صفحه
در سال 1892 رودولف دیزل در آلمان اختراع موتوری را به مردم معرفی نمود که سوخت آن گرد ذغال سنگ بود و این مزبت را داشت که محیط اطراف را از یکی از فراورده های جانبی و بی مصرف استخراج ذغال سنگ پاک می کرد . شخص دیگری به نام رابرت بوش در امریکا هم در سال 1927 تولید پمپ سوخت پاش ( پمپ انژکتور) را یه تولید انبوه رساند .
مبانی کاربراتورهای دیزل
موتور دیزل در نظر اول شبیه یک موتور بنزینی است که فقط سیستم جرقه زنی ندارد . در موتورهای دیزل از نسبت تراکم بالا استفاده می شود تا گرمای لازم برای اشتعال سوخت تاًمین شود البته این نسبت نباید از 23.1 بیشتر شود . انرژی زیاد که در نتیجه بالا بودن نسبت تراکم آزاد می شود علم متالوژی را تحظت فشار می گذارد. در موتورهای دیزل هوا و سوخت تا آستانه احتراق از یکدیگر جدا نگه داشته می شود. در اواخر حرکت (کورس) تراکم؛ وقتی فشار سیلندر افزایش یافته است سوخت پاشیده می شود به عبارت دیگر تراکم پیش از ورود سوخت انجام می شود .
مقدار سوختی که پاشیده می شود بسته به بار و دور موتور تغییر می کند. هوا از طریق مانیفولد هوا به روشی مشابه موتورهای شمع دار وارد می شود اما در اینجا دیگر دریچه گاز نیست که مقدار هوای ورودی را کنترل کند بنابراین موتور دیزل در هر چرخه بدون توجه به دور موتور حجم یکنواختی از هوا را به داخل می کشد. وقتی موتور با دور آرام کار می کند مقدار زیادی هوا اضافی وارد آن می شود که بدون شرکت در فرایند احتراق از موتور می گذرد . موتور دیزل که دریچه گاز ندارد در دورهای پایین به آسانی تنفس می کند به همین دلیل رانندگان کامیون می توانند مدتها موتور کامیون را در جا روشن بگذارند بدون این که سوخت زیادی مصرف شود . موتور شمع دار در دور آرام باید مخلوط هوا و سوخت غنی تری مصرف کند تا بتواند توان لازم برای غلبه بر محدودیت دریچه گاز را تولید کند
تحقیق درباره مبانی کاربراتورهای دیزل