فهرست:
•مقدمه
•ایجاد حفره در داخل کانال
•تاثیر نسبت عمق به قطر حفره بر میزان انتقال حرارت
•میزان انتقال حرارت در طول کانال در حالات مختلف
•تاثیر تعداد حفره ها و عدد رینولدز بر افت فشار داخل کانال
•اثر دیواره سینوسی شکل کانال بر انتقال حرارت
•فرمول بندی ریاضی
•تغییرات خطوط جریان
•توزیع عدد ناسلت محلی
-----------------------------------
-یکی از مسائل مورد بحث در مکانیک سیالات و انتقال حرارت بررسی هندسه هایی است که شکل خاص مرزها در آن ها سبب جدایی جریان و ایجاد گردابه می گردد.
•وجود گردابه و جریان های برگشتی باعث افزایش قابل توجه انتقال حرارت جابجایی می گردد و برای مدل سازی باید مدل های ریاضی انتقال حرارت جابجایی توسط مدل های حرکت سیال و معادلات پیوستگی تکمیل گردد.
•به علت اهمیت انتقال حرارت جابجایی در صنایعی که با دماهای بالا سروکار دارند اهمیت استفاده از تکنیک هایی که بتوان انتقال حرارت را افزایش داد بیشتر می شود.
•به همین دلیل اخیرا مطالعات زیادی بر روی روش های افزایش انتقال حرارت صورت گرفته است. که به vortex heat transfer enhancement معروفند.
استفاده از حفرات در جریان آرام و متلاطم داخل کانال:
•آزمایشات و بررسی های عددی نشان می دهد که استفاده از حفره ها درانتقال حرارت و فشار جریان های داخل کانال، اثر می گذارد.
•با مطالعات انجام شده، نشان داده شد که ضریب انتقال حرارت و تغییرات فشار تابعی از عدد رینولدز جریان و ابعاد و تعداد حفرات است.
شامل 19 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت استفاده از حفره ها و سطوح موج دار جهت افزایش انتقال حرارت