دانلود پاورپوینت طراحی آموزشی
نوع فایل : PowerPoint
تعداد اسلایدها : 115
اهداف
تفاوت اموزش و یادگیری را توضیح دهد.
مراحل انجام طراحی یک برنامه آموزشی را نام ببرند.
اهمیت تعیین اهداف آموزشی را توضیح دهند.
انواع اهداف آموزشی را شرح دهند.
طبقه بندی اهداف آموزشی را درسه حیطه شناختی، عطفی و روانی حرکتی توضیح دهند.
راه های تعیین رفتارهای ورودی فراگیران را نام ببرند.
اصول انجام ارزشیابی تشخیصی در یک برنامه آموزشی را بیان کنند.
معیارها و اصول انتخاب محتوا را شرح دهند.
اجزای یک طرح درس را نام ببرند.
الگوی آموزشی را تعریف کنند.
انواع الگوهای آموزشی را توضیح دهند.
عوامل موثر بر انتخاب روش های آموزشی را شرح دهند.
انواع روش های آموزشی را توضیح دهند.
پیشگفتار
فعالیتهایی که با هدف تسهیل یادگیری فراگیران از سوی آموزشگر طرحریزی میشود و بین آموزشگر و یک و یا چند یادگیرنده به صورت کنش متقابل جریان مییابد (آموزش رو در رو).
- آموزش در معنای کلی عبارت است از هر گونه فعالیتی که هدف آن تسهیل یادگیری فراگیران است.
- ابزاری است که در خدمت پرورش و حرفهآموزی قرار دارد و به معنای فراهمسازی فرصتهای یادگیری برای افراد (دانشآموز و دانشجو) است.
- یادگیری فرایند درونی است که توسط فرد انجام میشود (معطوف به یادگیرنده) ولی آموزش جنبه بیرونی دارد و توسط آموزشگر صورت میپذیرد.
- یادگیری هدف و آموزش وسیله تحقق آن است.
+ در جلسات بعدی به طور مفصل به مفهوم یادگیری و نظریات مرتبط پرداخته خواهد شد.
1ـ آموزش بدون رسمیت یا آزاد [Informal]
یک فرآیند مستمر و طولانی مدت است که طی آن هر فردی از تجربیات روزانه خود و از طریق تماس با محیط منزل، کار و مانند آن دانش، مهارت، نگرش و بینش کسب کرده و آن را به آموزشهای قبلی خود اضافه میکند (استفاده از منابع یادگیری مختلف در سطح جامعه همانند رسانههای جمعی )
2ـ آموزش رسمی[Formal]
یک نظام آموزشی رسمی دارای ساختار سلسله مراتبی با درجات علمی مشخص و بسیار نهادینه از مدارس ابتدائی تا دانشگاه.
3ـ آموزش غیررسمی [NON-Formal]
فعالیتهای آموزشی نظاممند و سازماندهی شده که در خارج از چارچوب نظام آموزشی رسمی به منظور ارائه انواع خاصی از آموزشها (با ماهیت حرفهآموزی، مهارتآموزی و غیره) به زیر گروههای خاصی از جامعه ارائه میگردد. آموزشهای ترویجی، آموزشهای ضمن خدمت، آموزش بزرگسالان و غیره.
پاورپوینت طراحی آموزشی