فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی. doc

اختصاصی از فی بوو پروژه بررسی مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی. doc


پروژه بررسی مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 45 صفحه

 

مقدمه:

هر انسانی براساس  ملاک ها و معیارهایی که در اختیار دارد همواره خود را مورد ارزیابی و قضاوت قرار می دهد و میزان کارائی، موفقیت و ارزشمندی خویش را تعیین می نماید. مفاهیمی که در شکل گیری عزت نفس مهم به نظر می رسد عبارتند از : خود، ادراک هر از فرد از خود (شکل گیری تصویر بدن در ذهن)، مفهوم هر فرد از خود (رشد گرایش عاطفی و ارزش، نسبت به بدن موزان خود، ارزشیابی خود. به موازات تغییر و تحولاتی که در جسم انسان صورت می گیرد روان او هم دستخوش تغییراتی می گردد در این مسیر خود که در مرکز ساختار روانی انسان قرار دارد و به عنوان منبع و مرجع فعالیت های فکری، عاطفی، رفتاری انسان ایفای نقش می کند، شکل می گیرد، جسم و روان انسان هر کدام از بخش های متفاوتی تشکیل شده است) تشخیص به موقع روحیات کودک و پاسخ به موقع و متعادل به آنها درک شد، اعتماد به نفس او بسیار مؤثر است، البته این نکته بسیار مهم است که نیازهای انسان در دورانهای مختلف دستخوش تنوع و تغییر می گردد (اسدالهی، موسوی 1376) در رابطه با افکار و غیر منطقی الیس معتقد است که ریشه رفتار غیر انطباقی فرد را باید در فرد جستجو کرد، اضطراب عاطفی نتیجه طرز تفکر غیر منطقی و غیر عقلانی است انسان به وسیله اشیای خارجی مضطرب و آشفته نمی شود بلکه دیدگاه و تصویری که او از اشیاء دارد موجب نگرانی و اضطرابش می شوند به نظر الیس که از نظریه پردازان اختلالات می باشد افکار و عواطف کنشهای جداگانه ای نیستند از این رو تا زمانیکه تفکر فرد غیر منطقی و غیر عقلانی باشد عواطف فرد نیز مختل خواهد شد و انسان افکار غیر منطقی را به طور مداوم برای خود تکرار می کند بنابراین جنبهای صفات پایدار شخصیت را ازین باورها تشکیل می دهند و همواره در رفتار و عواطف او متجلی می شوند. البرت الیس بنیانگذار نظریه بنیانگذار نظریه عقلانی – عاطفی معتقد است که اختلالات عاطفی ناشی از باورها و اعتقادات غیرمنطقی است. (شفیع آبادی 1371).

 

فهرست مطالب:

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

طرح مسئله

اهداف تحقیق

فرضیه تحقیق

اهمیّت و ضرورت تحقیق

تعریف نظری

تعریف عملیاتی

دانش جویان مشروطی

فصل دوم

پیشینه و ادبیات تحقیق

(نگاهی به تاریخچه متغییرهای پژوهش)

مقدمه

عزت نفس چیست

انواع اعتماد به نفس

عزت نفس

استقلال عمل

مسئولیت پذیری

پیشرفت گرا

جدیّت و سخت کوشی

پذیرش ناکامی ها

مؤثر بودن

روش های تقویت اعتماد به نفس

رتباط با خدا

شناخت بهتر خویش

تکیه بر توانایی های خود

خطر پذیری

خودارزیابی

ارزیابی مثبت از خود

اصل اول : گذشته را پذیرید و آینده را دگرگون کنید.

اصل دوم : درباره اهدافتان با خود گفتگو کنید.

اصل سوم : تصمیم گرفتن را تمرین کنید.

اصل چهارم : نتایجی را که می خواهید مجسم کنید.

اصل پنجم : در برخی زمینه ها متخصص شوید.

قسمت اول : پیشینه نظری

تاریخچه

مفهوم عزت نفس

الف ) بعد اجتماعی

ب ) بعد تحصیلی

ج ) بعد جسمی

د ) بعد خانوادگی

هـ ) بعد کلی عزت نفس

چگونگی پیدایش عزت نفس در افراد

عزت نفش از دیدگاه قرآن، احادیث و دانشمندان اسلامی

معانی نفس در قرآن کریم

عزت نفس در احادیث و روایات اسلامی

نظریه دانشمندان اسلامی در مورد نفس

تفکر غیر منطقی

دیدگاههای روان شناختی درباره عزت نفس و افکار غیرمنطقی

دیدگاه ادلر

دیدگاه راجرز

دیدگاه اسمیت

1 ) جنبه فیزیولوژیکی

2 ) جنبه اجتماعی

3 ) جنبه روان شناختی

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم

روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر

روش آماری مربوط به فرضیه

روش تحقیق

فصل چهارم :

یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

محدودیت ها

یشنهادات

منابع و ماخذ

 

منابع ومأخذ:

براهنی ، محمد تقی و همکاران ، 1371 ریتا .ل .اتکینسون و همکاران ، زمینه روان شناسی جلد اول ، انتشارات رشد ، چاپ ششم ،

دلاور ، علی ،1371 ،روشهای آماری در روان شناسی و علوم تربیتی انتشارات پیام نور ، چاپ چهارم

شفیع آبادی ، عبدالله ، 1358 ،فنون تدبیت ک .د ک ، انتشارات چهر تهران

قرچه داغی ، مهدی ، روانشناسی خلاقیت ، انتشارات شباهنگ ، تهران 1368

کریمی یوسف ، روانشناسی اجتماعی ، انتشارات پیام نور ، تهران 1368

ذمیلانی فر ، بهروز ، بهداشت روانی ، انتشارات قومس ، تهران 1375

نوابی نژاد شکوه ، رفتارهای بهنجار و نابهنجار ، انتشارات ابتکار تهران 1365

یاسایی ، مهشید ، هنری ماسن ، پاول و همکاران ، رشد و شخصیت کودک مرکز نشر ، تهران 1368


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی مقایسه میزان عزت نفس در بین دانش جویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دانشگاه آزاد اسلامی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.