فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت جامع و کامل درباره وظایف مدیریت منابع انسانی

اختصاصی از فی بوو پاورپوینت جامع و کامل درباره وظایف مدیریت منابع انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت جامع و کامل درباره وظایف مدیریت منابع انسانی


پاورپوینت جامع و کامل درباره وظایف مدیریت منابع انسانی

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 64 اسلاید

 

 

 

 

 

 

تجزیه و تحلیل و طراحی شغل

•تجزیه و تحلیل و طراحی شغل فرآیندی است که از طریق آن ماهیت و ویژگی های هر یک از مشاغل در سازمان بررسی می گردد و اطلاعات کافی درباره آنها جمع آوری و گزارش می شود.
•با تجزیه و تحلیل و طراحی شغل معلوم می شود هر شغل چه وظایفی را شامل می شود و برای احراز شایسته آن چه مهارت ها، دانش ها و توانایی هایی لازم است.
 
•زمانی کار تجزیه و تحلیل شغل به پایان می رسد که سه مورد زیر تدوین شوند:
.1شرح شغل
.2شرایط احراز شغل
.3طراحی شغل
 
 
شرایط احراز شغل: ویژگی هایی که یک متقاضی شغل باید داشته باشد تا بتواند از عهده انجام موفقیت آمیز شغل براید
 
.1طرح هفت امتیازی رودگر (Rodger)
•وضعیت جسمانی: سلامتی، جثه، ظاهر، قدرت تحمل و سرعت
•ویژگی های اکتسابی: تحصیلات، شایستگی و تجربه
•هوش کلی: ظرفیت عقلانی، مهارت دستی، ظرفیت لازم در استفاده از واژه ها و نمودارها
•تمایلات و علایق: ذهنی، عملی، ساختی، فعالیت بدنی، اجتماعی و هنری
•حالت های ذاتی: نفوذ بر دیگران، ثبات، استقلال، اعتماد به نفس
•شرایط محیط: شرایط داخلی، حرفه ای و خانوادگی
.2طرح پنج موردی مونرو ـ فراسر (Munro-Fraser)
•تأ ثیر بر دیگران: وضعیت جسمانی، ظاهر، سرعت و عادت
•کیفیت اکتسابی: تحصیلات آموزش حرفه ای و تجربه کاری
•توانایی های ذاتی: سرعت ذاتی ادراکی و استعدادهای ویژه یادگیری
•انگیزش: انواع اهداف تدوین شده توسط فرد، تصمیم جدی جهت انجام آن ها، تلاش برای کسب اهداف
•تعدیل: ثبات احساسات، توانایی اداره فشارهای عصبی و روانی و توانایی معاشرت با دیگران 
 
 
ساده سازی حکم :
•سـاده سـازی شغل مستلزم این است که شغل به کوچک ترین واحد های تشکیل دهنده اش تقسیم و سپس تحلیل شود. هر واحد تقسیم شده معمولا بـه چند کار وابسته است. ایـن واحد هـای کوچک شغلی سپس به عنوان شغل کلی به کارگران داده می شود.
•به نظر می رسد استفاده از ساده سازی شغل دو حسن مهم دارد: اول از آنجـا که این مشاغل بـه کار آموزی خیلی کمی نیاز دارد، با کارکنان غیر متخصص و نتیجتا صرف مبلغ کمتری قـابـل اجـراست. دوم آن کـه سرعت کـار افزایش می یـابد، زیـرا هـر کـارگـر قـسمت کوچکی از کـار  بزرگی را انجام می دهد. ولـی از طـرفی ساده سازی شغل بـاعـث مـی شود کـار بـرای کـارگـر   خسته  کننده شود در نتیجه به کاهش رضایت شغلی و کمی بهره وری در نتیجـه افـزایش هـزینـه منجر می شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت جامع و کامل درباره وظایف مدیریت منابع انسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.