فلسفه آموزش و پرورش متضمن اصول راهنمایی است که تعیین کننده مفاهیم ارزش های شخصی و مناسب آنها در گزینش هدفها و وسایل آموزش و پرورش هستند . فلسفه آموزش و پرورش در برقرارکردن الویتهای آموزشی و انتخاب آن چیزهایی که باید آموخته شود نقش هماهنگ و متحد کننده دارد .
نلر سه مرحله اصلی در این راهنمایی مشخص کرده است به این صورت که آموزش و پرورش :
1 - یافته های دیسیپلین هایی یعنی معرفت نظام یافته ای را که در ارتباط با آموزش و پرورش باشند تجویز میکند و ان شامل یافته هایی درباره آموزش و پرورش در قالب انسان و خود آموزش و پرورش است ارائه می شود .
2 – مقاصد و وسایل کلی فرایندهای تربیتی رابررسی و توجیه می کند .
3 - مفاهیم اساسی تربیتی را روشن و هماهنگ می کند .
شامل 15 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت فصل چهارم مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی