نوع فایل: word
قابل ویرایش 82 صفحه
مقدمه:
موتورهای دیزل ، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند.
همانگونه که میدانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود
فهرست مطالب:
ریشه لغوی
دید کلی
تاریخچه
تقسیمات
ساختمان
انژکتورها
فیلترهای سوخت
لولههای انتقال سوخت
توربوشارژر
طرزکار
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه
زمان تنفس
زمان تراکم
زمان قدرت
زمان تخلیه
سیکل موتور دوزمانه دیزل
زمان اول
زمان دوم
نحوه ی کار چرخه
چرخه موتور دوزمانه ی دیزل
موتورهایGeneral Motors EMD
ابداع موتورهای دیزلی ۶ زمانه
تزریق سوخت در موتور های دیزل
سوخت دیزل
پانوشت
شمع گرمکن(Glow plug)
ایجاد فشار در موتور دیزل
پمپ اولیه
نحوه عملکرد پمپ اولیه موتور دیزل
پمپ انژکتور
انواع بارل و پلانجر
پمپ انژکتور بوش (RQ)
لوله های فشار قوی
انژکتور
دقت پمپ انژکتور اسیابی
طرز کار پمپ انژکتور اسیابی
طرز کار سوپاپ تنظیم فشار در پمپ انژکتور اسیابی
طرز کار سوپاپ اندازه گیر مقدار سوخت
چگونگی تولید فشار تزریق
ساختمان روتور و متعلقات ان در پمپ انژکتور اسیابی
تنظیم حداکثر سوخت تحویل شده در پمپ انژکتور اسیابی
پمپ اولیه یا پمپ سه گوش
سوپاپ سرریز در مدار سوخت رسانی فشار ضعیف دیزل
طرز کار پمپ اولیه
پمپ اولیه ساده نوع یک ضربه ای
حالت ایست پمپ
پمپ اولیه دوبل
کورس اول مکش و تحویل سوخت
کورس دوم مکش و تحویل سوخت
تفاوت اساسی پمپ اولیه یک ضربه و دوبل
طرز کار پمپ دستی
پمپ اولیه بوش(سه گوش)
اتاقهای احتراق موتور دیزل
موتور دیزل با اتاق احتراق باز
روش مان
موتور دیزل با اتاق احتراق تقسیم شده
انواع محفظه احتراق تقسیم شده یا غیر مستقیم
الف موتور با محفظه احتراق قبلی
ب موتور با محفظه احتراق گرد بادی
ج موتور با محفظه ذخیره هوا
د موتور با محفظه مرکب مانند پرکینز
رگلاتور وزنه ای پمپ انژگتور
رگلاتور وزنه ای پمپ انژکتور
1- روشن کردن موتور
2- دور ارام موتور
3- حالت تمام بار
4- حالت کنترل سرعت
5- حالت خاموش
نتایج کار رگلاتور وزنه ای پمپ انژکتور
رگلاتور خلائی پمپ انژکتور
ساختمان رگلاتور خلائی پمپ انژکتور
طرز کار رگلاتور خلائی پمپ انژکتور
روشن کردن موتور
حالت دور ارام
الف – با پیچ ضامن از مانیفولد گاز
ب – با پیچ ضامن پشت
دیافراگم
3- حالت تمام بار
4- حالت کنترل دور
تفاوت حالت استارت و حالت دور زیاد در رگلاتور خلایی
5- حالت خاموش کردن در رگلاتور خلایی
دستگاه تنظیم لحظه شروع تزریق یا اوانس تزریق
دستگاه اوانس تزریق قدیمی
دستگاه اوانس تزریق خودکار رله تبدیل
دلیل استفاده از رله تبدیل
طرز عمل رله تبدیل
عیب یابی موتور دیزل
پروژه رشته میکانیک با عنوان موتورهای دیزل. doc