فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق قوانین و مقررات فوتبال

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق قوانین و مقررات فوتبال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق قوانین و مقررات فوتبال


دانلود تحقیق قوانین و مقررات فوتبال

مقدمه:
فوتبال نوعی بازی با توپ است که 2 تیم 11 نفری در آن شرکت دارند . از هر تیم یک نفر در میان دروازه می ایستد و بقیه اعضای تیم تلاش می کنند با همکاری یکدیگر توپ را وارد دروازه حریف کنند . هر تیم که بیشترین توپ را از خط دروازه حریف عبور دهد برنده بازی است .
امروز فوتبال با قوانین و مقررات یکسان در سراسر جهان به اجرا در می آید و برای لذت بردن از بازی فوتبال باید با این قوانین آشنا بود .
زمین بازی
زمین بازی فوتبال به شکل مستطیل است که می تواند عرض آن حداکثر تا 75 متر و طول آن حداکثر تا 120 متر باشد . زمین فوتبال را چنان خط کشی می کنند که که خطهای طول – عرض – دروازه – محوطه جریمه ( پنالتی ) – قوس پنالتی – دایره مرکزی و خط مرکزی مشخص باشد . در چهار گوشه زمین بازی 4 پرچم کوتاه نصب میشود .
دروازه
در دو انتهای زمین فوتبال دو دروازه نصب است که هر دروازه 2 متر و 44 سانتی متر ارتفاع و 7 متر و 32 سانتی متر عرض دارد .
پوشش توپ فوتبال بطور معمول از جنس چرم است و توپ باید کاملاً کروی شکل باشد . در شروع بازی محیط دایره توپ 68 سانتی متر تا 71 سانتی متر و وزن آن 396 گرم تا 453 گرم است .


بازیکنان
هر دسته یازده بازیکن وارد می کند که یکی از آنها دروازبان (گلر) است. طی مدت بازی هر تیم می تواند چند تن از بازیکنان خود را تعویض کند. در مسابقات رسمی به هر یک از تیمها اجازه بیش از دو بار تعویض را نمی دهند.
لباس بازیکنان
لباس معمولی برای بازی فوتبال عبارت است از:پیراهن – شورت – جوراب ساق بلند و کفش مخصوص فوتبال .
برای آنکه بازیکنان یک تیم از تیم مقابل مشخص باشند باید لباس یکرنگ و یک شکل بپوشند . رنگ پیراهن دروازه بان نیز از بازیکنان و داور متمایز است . داوران فوتبال به طور معمول سیاه می پوشند .
داور
اداره و کنترل بازی فوتبال بر عهده یک نفر داور است که دو نفر کمک داور ( یا خط نگهدار ) هم دارد . وظیفه داور نگهداشتن وقت نظارت بر چگونگی بازی و اجرای دقیق قوانین و مقررات فوتبال است . او میتواند به دلیل بدی آب و هوا یا دخالت تماشاگران بازی را متوقف کند و پایان دهد .
خط نگهدارها وظیفه دارند خروج توپ را از زمین بازی به اطلاع داور برسانند . دیگر وظایف داورها عبارت است از : قضاوت در مورد اجرای ضربه کرنر یا ضربه بر روی دروازه اعلام آفسایدها متوجه کردن داور به خطاهای فنی و جسمی ( با بلند کردن پرچم ) و همه گونه همکاری با داور در جهت اجرای هر چه بهتر بازی .

مدت بازی
زمان بازی فوتبال به دو نیمه مساوی تقسیم می شود که هر نیمه 45 دقیقه طول می کشد . میان دو نیم وقت بازیکنان از 5 دقیقه تا حداکثر 15 دقیقه استراحت می کنند . دروازه تیمها در نیم وقت دوم عوض می شود .
در مسابقه هایی که می باید تیم برنده معلوم شود چنانچه در 90 دقیقه بازی نتیجه مساوی بود دو وقت 15 دقیقه ای به بازی افزوده می شود و در پایان این نیم ساعت نیز اگر نتیجه همچنان مساوی بود کار به ضربه های پنالتی می انجامد و برنده تیمی است که بیشترین ضربات پنالتی را به ثمر رسانده باشد . گاهی نیز برنده یک مسابقه با چرخش یک سکه تعیین می شود .
برخی از قوانین مهم فوتبال
گل : هنگامی بدست می آید که توپ از خط دروازه عبور کرده باشد .
ضربه کرنر : در صورتی است که توپ پیش از بیرون رفتن از خط عرضی زمین ( خط دروازه ) برای آخرین بار با پا یا بدن یکی از بازیکنان تیم مدافع برخورد کند . در این حال توپ در نقطه برخورد خطوط طول و عرض زمین قرار می گیرد و توسط یکی از بازیکنان مهاجم به طرف دروازه حریف نواخته میشود .
ضربه آزاد : این ضربه از محلی زده می شود که خطا صورت گرفته باشد .
ضربه پنالتی : اگر یکی از بازیکنان تیم مدافع در محوطه پنالتی خطایی مرتکب شود که مجازات آن ضربه آزاد مستقیم باشد داور یک ضربه پنالتی به نفع تیم حریف اعلام می کند . ضربه پنالتی از روی نقطه پنالتی زده می شود .
ضربه آزاد مستقیم : زننده این ضربه می تواند توپ را مستقیماً به طرف دروازه بفرستد و به گل تبدیل کند .
آفساید : اگر در لحظه اجرای ضربه به روی توپ بازیکنی در مقایسه با توپ به خط دروازه تیم مقابل نزدیک تر باشد در آفساید قرار می گیرد . با وقوع آفساید داور سوت می زند و یک ضربه آزاد غیر مستقیم از نقطه ای که آفساید شده به تیم مقابل داده میشود .
اخطار و اخراج : در صورتی که یکی از بازیکنان مرتکب خطاهای پی در پی و رفتار خشونت آمیز شود یا با تصمیم های داور مخالفت کند اخطار ( کارت زرد ) می گیرد و اگر این اعمال را تکرار کند و قوانین فوتبال را نادیده بگیرد داور به او کارت قرمز نشان میدهد که به معنی اخراج از بازی است .
هند : اگر بازیکنی به طور عمدی و با استفاده از دست یا بازو توپ را به جلو براند و یا به آن ضربه بزند مرتکب تخلف هند شده است .
خطاهای نه گانه : 9 مورد خاص در فوتبال وجود دارد که در آن بازیکن متخلف و تیم او جریمه ضربه آزاد مستقیم می شود . این خطاها اگر در محوطه پنالتی صورت گیرد جریمه آن یک ضربه پنالتی است . خطاهای نه گانه عبارتند از : پشت پا زدن – گرفتن بازیکن حریف با دست یا بازو – بازی با توپ با دست یا بازو – لگد زدن و حمله کردن به بازیکن تیم حریف – پریدن روی بازیکن دیگر – تنه زدن غیر عادی و خطرناک – تنه زدن از پشت سر – حمله کردن به بازیکن حریف به قصد زدن او – هل دادن بازیکن دیگر با دست یا هر قسمت از بازو .

 

 

شامل 48 صفحه wrod


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق قوانین و مقررات فوتبال
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.