مشخصات این فایل
عنوان: ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی برای کودکان ۳ و ۴ ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 83
این مقاله در مورد ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی برای کودکان ۳ و ۴ ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی برای کودکان ۳ و ۴ ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق
بیان مسئله
آسیب شنوایی در کودکان منجر به عوارض سوء متعددی میگردد که از جمله این عوارض مشکلاتی در کسب مهارتهای شنوایی (یعنی کشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درک گفتار و ...)، مشکلاتی در رشد طبیعی زبان، مشکلات عدیده گفتاری و غیره می باشند. برای غلبه بر این عوارض سوء، پس از آن که کودک .....
پایایی
عبارت است از میزان تکرارپذیری نتایج به دست آمده از یک روش اندازهگیری (جانقربانی و صادقی حسنآبادی، 1372) چنانچه آزمونی پایایی نداشته باشد با تکرار آن، نتایج مختلفی به دست خواهد آمد پس نمیتوان این آزمون را طی مراحل مختلف تربیت شنوایی دوباره به کار برد چون نتیجة بعدی با آزمون اولیه.......
آزمون سِرت
این آزمون توسط فنتزو - هیبر و همکارانش در سال 1980 میلادی طراحی شد. آزمون مناسب کودکانی است که علیرغم محدودیت در تولید زبان شفاهی، توانایی شناسایی اصوات محیطی را دارند. آزمون شامل 3 زیرآزمون میشود که هر یک از 10 ماده آزمونی تشکیل شدهاند. محرکات صداهای محیطی همچون گریه کودک.....
آزمون DASL
این آزمون نیز که جهت بررسی رشد مهارتهای شنوایی به کار برده میشود، شامل 13 خرده مهارت در بخش آگاهی از محرکات صوتی، 54 خرده مهارت در بخش تمایز واجی و 58 خرده مهارت در بخش درک شنیداری میشود. در بخش آگاهی از صدا، مراقبت کودک از وسیله کمک شنوایی و نیز کشف محرک صوتی.....
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
برای تعیین تأثیر میزان آسیب شنوایی (کمشنوایی شدید و عمیق) بر امتیاز هر یک از زیرآزمونها و کل آزمون به منظور تعیین اعتبار ساختاری، از آزمون استفاده شد که میزان کاهش امتیازها در هر یک از زیرآزمونها و کل آزمون در گروه کودکان دچار کمشنوایی عمیق نسبت به گروه کودکان دچار کمشنوایی شدید نشان داده شد، همچنین برای تعیین تأثیر سن بر امتیاز هر یک از زیرآزمونها و کل آزمون نیز از آزمون T-Test استفاده شد. برای پاسخ به این سؤال.....
نحوة رعایت نکات اخلاقی:
در نظر گرفتن زمان محدود برای اجرای آزمون، تا تأخیری در آموزشهای کلاسی کودک ایجاد نشود.کسب اجازه از والدین برای گرفتن شماره تماس تلفنی و تماس با آنها برای تکمیل اجرای آزمون در محلی دیگر. پرداخت هزینه رفتوآمد والدین و کودک به دانشکدة علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور تکمیل اجرای آزمون در مواردی که امکان اجرای کامل آن در.....
دانلود مقاله ارزشیابی آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی برای کودکان ۳ و ۴ ساله دچار آسیب شنوایی شدید و عمیق