شامل بخشهای:
1- مقدمه
2- ویژگیهای زبان کودک در دبستان
3- مهارت خواندن
4- آموزش خواندن در دوره ابتدایی
5- روش های خواندن در دبستان
6- شناخت کلمات وخواندن آنها
7- آموزش درک وفهم در خواندن
8- علایق کودکان در خواندن
9- انواع مشکلات مربوط به خواندن
10- روش های ارزشیابی خواندن
11- حدمتوسط سرعت در خواندن
12- نوع سنجیدن سرعت دانش آموزان در خواندن
13- چکیده
14- منابع
سالهاست که در صدد بهبود کیفی آموزش عمومی هستیم.مجموعه عوامل مدیریت آموزش وپرورش برنامه های گوناگونی برای تشویق معلمان در بهینه سازی روش های کار خود دارند.در این کوشش آموزش زبان وخواندن مطالب هم به مثابه یک موضوع درسی هم به مثابه کلید ورودبه موضوعات درسی دیگر وهم به مثابه ابزار تفکر هنوز جایگاه خود را نیافته است.
با توجه به حساسیت پایه اول صلاح در آن دیده می شود که کوششی سازمان یافته در پایه های دیگر صورت گیرد.وبا عنایت به نتایج و تجربه های حاصل شده در محتوای کتاب فارسی پایه اول تجدید نظر شود.
کتاب فارسی از کتاب های پایه واساسی دوره ابتدایی است که ایفا گر نقشها و فعالیت های گوناگون برای تحقق اهداف،زبان آموزی،نوشتاری ارزشی،نگرشی،ادبی،املایی وسایر مهارت های زندگی می باشد و دانش آموز را برای ورود به جامعه برای بهتر زیستن و شناخت درست زبان فارسی آماده می کند.
کودکان سنین دبستانی که در دوره سوم کودکی یعنی از 7تا12سالگی به سر می برند می باشند.
آگاهی معلم از ویژگیهای جسمی ،عاطفی وشناختی دانش آموزان موجب می شود که شیوه های مناسبی را برای فرایند یاد دهی ، یادگیری،درکلاس انتخاب نمایند.که برای دستیابی به این آگاهی میتواند کتابهای مختلف در زمینه های روانشناسی رشد ،یادگیری ،اجتماعی، ارتباطات انسانی ویادگیری مطالب علمی به فرآیند
یاد دهی یادگیری رامطالعه نمایند.
در دوره ی سوم کودکی یعنی 7 تا 12 سالگی تغییرات زیادی از نظر
جسمی،ذهنی وعاطفی در کودک ایجاد می شود .او با خروج از خانه و ورود به مدرسه به روابط اجتماعی فراتر از رابطه اش با پدر و مادر دست می یابدوفرصتهای تازه ای جهت رشد استعدادها و بروز توانایی های مختلف
شامل 28 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود تحقیق مهارت خواندن در کودکان