فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق معرفی LNG به عنوان سوخت برتر

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق معرفی LNG به عنوان سوخت برتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق معرفی LNG به عنوان سوخت برتر


دانلود تحقیق معرفی  LNG  به عنوان  سوخت برتر

LNG عبارت است از گازطبیعی مایع شده.                             

 LNGبه عقیده بسیاری  تامین کننده سوخت آینده دنیاست.

گاز طبیعی مخلوطی از ترکیبات اصلی وابتدایی مانند متان ، دی اکسید کربن ،نیتروژن وگازهای دیگر میباشد.

گاز طبیعی بی رنگ بی بو بی مزه و طعم است .

در مقایسه با منابع نفتی که حداکثر تا 43 سال دیگر می توانند به عنوان منبع انرژی بحساب آیند، گاز طبیعی 66 تا 70 سال دیگر به عنوان منبع انرژی به حساب می آید .

انرژی گرمایی که از سوختن یک گالن LNG به  دست می آیدBTU 86500 است.

یک  BTU  به طور ساده مقدار گرمایی است که اگر به یک پوند آب خالص داده شود یک درجه فارنهایت دمایش را افزایش می دهد .

جمهوریهای مشترک المنافع   وبه طور متمرکز ترکمنستان 3/1 ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارند .

پس از آن ایران قطر استرالیا گینه نو نیجریه لیبی ومصر در رده های بعدی از نظردارا بودن ذخایر گاز قرار دارند.

OPEC  به تنهایی %45 از ذخایر گاز طبیعی جهان را در دست دارد،در مقایسه با دارایی نفت که %78 سهم ذخایر نفتی دنیا در اختیارOPEC    می باشد .

اولین و طبیعی ترین روش انتقال گاز طبیعی انتقال آن به وسیله خط لوله می باشد .

که از سال 1920 در امریکا برای اولین بار وسپس شبکه های گسترده ای  در کشورهای دیگر دنیا ایجاد گردید .

اما روش دیگر برای انتقال گاز طبیعی انتقال آن توسط دریا مانند سایر فراورده های سوختی است.این قسمت مهمترین بحث ما در این سمینار می باشد .

با برسی نقشه ها می بینید که در اروپا به عنوان بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی 10 ترمینال فعال  برای پذیرش و دریافت گاز طبیعی وجود دارد .

به طور خلاصه سه ترمینال در اسپانیا دو ترمینال در فرانسه یک ترمینال در بلژیک یونان ترکیه پرتغال وایتالیا. البته سه پروژه در حال ساخت دیگر در اسپانیا ویک پروژه در حال ساخت نیز در ایتالیا بزودی به بهره برداری می رسند.{3}

در 30 سال اخیر با توجه به مزایای انتقال گاز طبیعی از طریق دریا استفاده از خط لوله در پروژه های بین کشورها منسوخ شده است .

مسایل امنیتی یکی از مهمترین عوامل می باشد .

تجارت LNG آزادی عمل وکمترین وابستگی را برای وارد کننده در بر دارد.

انتقال LNG با کشتی بسیار رشد کرده است،همانطور که قبلا گفتیم بخاطر مسایل استراتژیک و عدم وابستگی که ساخت خط لوله به همراه دارد.

به عنوان مثال برای انتقال گاز از روسیه به پرتغال باید حداقل از چهار کشور مختلف خط لوله را عبور داد.{4}

با این توضیحات ما به اهمیت اتنقال LNG  وگاز طبیعی از طریق تجارت دریایی پی بردیم،اما قبل از انتقال گاز چه اتفاقی می افتد؟

گاز باید مایع شود.

گاز خام بوسیله خط لوله به یک PLANT  ا نتقال داده می شود و در ابتدا آب ، جیوه ، دی اکسید کربن آن زدوده می شود.

این پیش تصفیه برای مایع سازی گاز طبیعی بسیار لازم می باشد.

پروسه مایع سازی به صورت مرحله ای انجام می گیرد .

در یک مرحله پروپان سپس اتیلن و در آخر ماده اصلی ،متان مایع می شود.

این سیکل عظیم تبرید دمای گاز را به طور مرتب کاهش می دهد تا در نهایت هر جزء مایع شود.

این سیستم درست شبیه یخچال عمل می کند با کمپرسورهای بسیار عظیم وشیر های فشار شکن و اواپراتورهای مورد نیاز.

پس از انجام پروسه ، LNG  تولیدی به مخازن عایق شده که برای شرایط نگهداری مواد کرایوژنیک ساخته می شوند مثل آلیاژهای آلومینیوم ،ورقهای استنلس استیل و کامپوزیتهایی که جهت تهیه مخازن تنش زدایی شده اند.

این مخازن حتما باید در مقابل زلزله و طوفانهای شدید  مقاوم  باشند.

از این مخازن ذخیره است که LNG  به طور مستقیم به کشتی ها و حمالهای  LNG   منتقل می شود.

در کشتیهای LNG   گاز طبیعی در فشار محیط ولی در دمای پایین تر از 162- حمل می شود.

باا نجام مطالعات کامل بر روی هزینه ها ، سایز، امنیت ، امکانات ذخیره ، تخلیه   بالاخره اولین کشتی در سال 1957 با نام METHANE PIONEER با ظرفیت 5000 متر مکعب  ساخته شد.{1}

  به طور کلی دو نوع کشتی LNG  ساخته می شود :

کشتی با مخازن کروی جدا از هم

کشتی با مخازن پوسته ای یا غشایی

کره به عنوان بهترین سازنده کشتی های LNG  در دنیا مطرح است.

اسپانیا به عنوان بهترین دارنده کشتی های LNG  در انواع مختلف در دنیا مطرح میباشد.

سیستم عایق کاری مخازن به طور کلی از روش غشاهای مرکب انجام  می شود.

در دنیا روشهای بسیاری بکار گرفته شده است ، اما کارا ترین روش استفاده از غشاهایی است که در داخل از آلیاژ نیکل با ضریب بسیار پایین انتقال حرارت انتخاب می شود و از بیرون بوسیله لایه های پرلیتی والیاف چوبی محافظت میشوند می باشد.

یکی از مدلهای رایج برای مخازن LNG  مدل کاواساکی است که از چهار مخزن جداگانه ساخته می شودو قابلیت حمل 138000 متر مکعب LNG را دارد،در آن از توربین 28000 کیلو واتی کاواساکی بهره گرفته شده است.{1}

این کشتی با سرعت 19.5 نات حرکت می کند. پمپ تخلیه آن قادر است مخازن را ظرف 12 ساعت تخلیه کند !

اما عمر کشتی های LNG  چقدراست ، بعد از چند سال استفاده از کشتی دیگر آنها دارای ارزشی نیستند؟

با توجه به نوع کشتی کیفیت ساخت واستاندارد رعایت شده و با در نظر گرفتن مسایل امنیتی عمر مفید بین 23 تا 25 سال در نظر گرفته می شود.

موارد زیر نیز به روشنی اهمیت صنعت LNG  را نشان می دهد :

 

1) انتقال گاز  با یک چنین مخازنی بسیار سریع تمیز وایمن می باشد .

2) گاز طبیعی در مقایسه با سایر گازها بسیار سبک است .

3) انتقال LNG  هیچگونه آلودگی برای دریا ها در بر ندارد .

4) کاملا ایمن است از نظر ذخیره ،حمل و تخلیه .

5) بسیار اقتصادی است .

6) کشتی های LNG  از LNG  که تبخیر می شود ، تغذیه می کنند. به این               

 LNG, BOIL OFF LNGمی گویند.{4}

7) یک کشتی 138000 متر مکعبی  حجم گاز طبیعی معادل 81834000 متر مکعب گاز طبیعی را جهت مصارف تجاری و عمومی ا نتقال می دهد.{1}

8) از انرژی سرد LNG به طور گسترده استفاده می شود.

 

به عنوان آخرین مطلب صنعت بیمه تا کنون بسیار خوب عمل کرده است. ارزش یک کشتی 138000  متر مکعبی  بالغ بر 170 میلیون دلار است .

شامل 88 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق معرفی LNG به عنوان سوخت برتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.