فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد راهنمای طراحی اقلیمی

اختصاصی از فی بوو تحقیق در مورد راهنمای طراحی اقلیمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد راهنمای طراحی اقلیمی


تحقیق در مورد راهنمای طراحی اقلیمی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه14

                                                             

 

نور را می‌توان بطور مصنوعی (مثلاً نور الکتریکی) ایجاد نمود، اما در صورتی که نور طبیعی وجود داشته باشد ـ چون هزینه‌ای در برندارد ـ بهتر است مورد استفاده قرار گیرد.

 

در نورپردازی مصنوعی، خود منبع نور تحت کنترل طراح (استفاده کننده) است. اما در نورپردازی طبیعی، منبع نور (خورشید و آسمان) موجود است، بنابراین در صورتی که کنترل نور ضرروت داشته باشد، باید این کنترل را از طریق انتقال یا توزیع نور انجام داد. نورپردازی مصنوعی، عملاً مستقل از موقعیت، اقلیم و حتی کالبد ساختمان است، اما نورپردازی طبیعی شدیداً وابسته به شرایط خارجی است و کنترل آن تنها به وسیله خود ساختمان امکان‌پذیر است. به همین دلیل، فصل حاضر به نورپردازی طبیعی و نور خورشید اختصاص یافته است. به نورپردازی الکتریکی، تنها در رابطه با اثرات حرارتی آن یا در مواردی که به نورپردازی طبیعی مربوط می‌شود اشاره خواهد شد.

 

بعضی مصالح وقتی در مقابل نور قرار بگیرند، مقدار زیادی از نور را از خود انتقال می‌دهند، این نوع مصالح «شفاف» نامیده می‌شوند. دیگر مصالح، یعنی «مصالح کِدر» مانع از عبور نور می‌شوند. در پشت یک شی‌ء کدر، هیچ نوری (نور مستقیم) وجود نخواهد داشت، یعنی این شی‌ء سایه ایجاد می‌کند. واژه «نیمه شفاف» برای مصالحی به کار می‌رود که قسمتی از نور تابیده شده را منتقل می‌نماید، اما باعث شکستگی در مسیر مستقیم آن می‌شود و نور را به تمام جهات پراکنده می‌کند و «نور پخش شده» به وجود می‌آورد.

 

نور تابیده شده به یک شی‌ء می‌تواند به سه طریق توزیع شود: انعکاس، جذب و انتقال، برخی از ویژگیهای مهم اشیاء و مصالح آنها به وسیله نسبت این سه جزء بیان می‌شوند:

 

چنانچه پرتوهای موازی نوری که به یک سطح تابیده شده، پس از انعکاس از آن سطح نیز موازی باقی بمانند، چنین سطحی «آینه مسطح) و این نوع انعکاس «بازتاب آینه‌ای» نامیده می‌شود. قواعد هندسی مربوط به بینایی، در مورد چنین سطوحی صدق می‌کنند. براساس این قواعد، زاویه برخورد پرتوها، مساوی زاویه انعکاس آنها است، پرتوهای منعکس شده از آینه محدب از یکدیگر دورو پرتوهای منعکس شده از آینه مقعر به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

 

نور منعکس شده از سطح مات پراکنده خواهد شد. اکثر اوقات مخلوطی از این دو نوع انعکاس اتفاق می‌افتد که بسته به نسبت مقدار دو جزء آن، انعکاس «نیمه پراکنده» یا «منتشر شده» نامیده می‌شوند.

 

برخی مصالح، عملاً در مقابل تمام طول موجهای نور ، قابلیت انعکاس مشابهی دارند. چنین مصالحی ترکیب طول موج نور را پس از انعکاس تغییر نمی‌دهند. سطوحی که چنین خصوصیتی از نظر انعکاس دارند، در نور

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد راهنمای طراحی اقلیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.