انجمن تولیدکنندگان کامپیوتر اروپا (ECMA) زبان C#را در سوم اکتبر سال 2001 بعنوان یک استاندارد پذیرفته (ECMA-334) و بدنبال آن تلاش های وسیعی برای کسب گواهی ISO نیز انجام شده است. زبان فوق در ابتدا توسط شرکت مایکروسافت و بعنوان بخشی از دات نت پیاده سازی و بلافاصله پس از آن توسط شرکت های اینتل، هیولیت پاکارد و مایکروسافت مشترکا، جهت استاندارسازی پیشنهاد گردید.
زبان C#بگونه ای طراحی شده است که نه تنها وابستگی به یک Platform خاص را ندارد، بلکه در اغلب موارد وابستگی RunTime نیز ندارد. کامپایلر C#می تواند بر روی هر نوع معماری سخت افزاری طراحی و اجرا گردد. در برخی از نسخه های اولیه کامپایلر زبان فوق که توسط برخی از شرکت های جانبی ارائه شده است، کدهای C#را به بایت کدهای جاوا کمپایل می کنند. یکی از چنین کامپایلرهائی را می توان در سایت Halcyonsoft.com مشاهده نمود. بنابراین کدهای C#براحتی قابلیت حمل بر روی محیط های متفاوت را دارا خواهند بود.
مشخصات تعریف شده زبان C#با سایر استاندارهای تعریف شده ECMA نظیر (ECMA-335) CLI (Common Language Infrastructure) بخوبی مطابقت می نمایند. CLI قلب و روح دات نت و CLR(Common Language Runtime) است. اولین نسخه از کامپایلر زبان C#که از CLI استفاده می کند، NET Framwork. مایکروسافت است.
با توجه به موارد گفته شده، مشخص می گردد که این زبان بسرعت بسمت استاندارد شدن حرکت و با تایید استانداردهای مربوطه از طرف انجمن های معتبر بین المللی و حمایت فراگیر شرکت های معتبر کامپیوتری در دنیا مسیر خود را بسمت جهانی شدن بخوبی طی می نماید.
2-1 C#چیست ؟
طراحان زبان C#با تاکید و الگوبرداری مناسب از مزایای زبانهائی نظیر ++C، C و جاوا و نادیده گرفتن برخی از امکانات تامل برانگیز و کم استفاده شده در هر یک از زبانهای فوق، یک زبان برنامه نویسی مدرن شی گراء را طراحی کرده اند. در مواردی، برخی از ویژگی های استفاده نشده و درست درک نشده در هر یک از زبانهای گفته شده، حذف و یا با اعمال کنترل های لازم بر روی آنها، زمینه ایجاد یک زبان آسان و ایمن برای اغلب پیاده کنندگان نرم افزار بوجود آمده است. مثلا C و ++C می توانند مستقیما با استفاده از اشاره گرها عملیات دلخواه خود را در حافظه انجام دهند. وجود توانائی فوق برای نوشتن برنامه های کامپیوتری با کارائی بالا ضرورت اساسی دارد. اما در صورتیکه عملیاتی اینچنین بدرستی کنترل و هدایت نگردند، خود می تواند باعث بروز مسائل (Bugs) بیشماری گردد.
طراحان زبان C#، با درک اهمیت موضوع فوق، این ویژگی را کماکان در آن گنجانده ولی بمنظور ممانعت از استفاده نادرست و ایجاد اطمینان های لازم مسئله حفاظت نیز مورد توجه قرار گرفته است. جهت استفاده از ویژگی فوق، برنامه نویسان می بایست با صراحت و به روشنی خواسته خود را از طریق استفاده از Keyword های مربوطهاعلان نمایند( فراخوانی یک توانائی و استفاده از آن).
C#بعنوان یک زبان شی گراء عالی است. این زبان First-Class را برای مفهوم Property (Data Member) بهمراه سایر خصائص عمومی برنامه نویسی شی گراء حمایت می کند. در C و ++C و جاوا یک متد get/set اغلب برای دستیابی به ویژگی های هر Property استفاده می گردد. CLI همچنان تعریف Property را به متدهای get/ser ترجمه کرده تا بدین طریق بتواند دارای حداکثر ارتباط متقابل با سایر زبانهای برنامه نویسی باشد .C#
بصورت فطریEvents ، Declared Value، Reference Type ، Operator Overloading را نیز حمایت می کند.
1-2-1 کد مدیریت یافته
با استفاده از نسخه پیاده سازی شده C# توسط مایکروسافت، می توان همواره کد مدیریت یافته ای را تولید کرد. یک برنامه C# پس از کامپایل، بصورت برنامه ای در خواهد آمد که شامل دستورالعمل های تلفیق شده (CIL)Common Intermediate Language است -درست بر خلاف دستورالعمل های مختص یک ماشین خاص-.
CILگاهاً با نام MSIL (Microsoft Intermediate Language) یا به اختصار IL نیز نامیده می شود)، در مفهوم مشابه بایت کدهای جاوا بوده و شامل مجموعه ای از دستورالعمل های سطح پایین قابل فهم توسط تکنولوژی مبتنی بر CLI نظیر CLR مایکروسافت خواهد بود. این برنامه ها بدین دلیل کد مدیریت یافته، نامیده می شوند که CLR مسئولیت تبدیل این دستورالعمل ها به کدهای قابل اجرا برروی ماشین و ارائه اغلب سرویس های اساسی برای کدینگ نظیر : Garbage Collection، مدیریت Heap و عمر مفید یک Object و یا Type Verification را فـراهم می کند.
2-2-1 روش یادگیری C#
یادگیری این زبان برای افرادیکه دارای سابقه آشنائی با یکی از زبانهای برنامه نویسی ++C ،C و یا جاوا باشند کار مشکلی نخواهد بود، حتی افرادیکه دارای آشنائی اولیه با جاوا اسکریپت و یا دیگر زبانهای برنامه نویسی نظیر ویژوال بیسک می باشند، امکان پذیر و راحت خواهد بود. برخی از برنامه نویسان حرفه ای بر این باور هستند که C# نسبت به VB.NET با اقبال بیشتر و سریعتری مواجه خواهد شد، چراکه C# نسبت به ویژوال بیسک خلاصه تر است. حتی برنامه های بزرگ و پیچیده ای که توسط C# نوشته می گردند خواناتر، کوتاه و زیبا خواهند بود. برخی از ویژگی های ارائه شده در C# نظیر Unsigned Integer، Operator OverLoading و امنیت بیشتر Type ها، در VB.NET وجود نداشته و این امر می تواند دلیلی بر فراگیرتر شدن C# نسبت به VB.NET نزد برنامه نویسان با تجربه باشد.
مقدمهو
فصل اول : آشنایی با نرم افزارهای استفاده شده در سیستم حقوق و دستمزد
1-1 مطرح شدن بعنوان یک استاندارد صنعتی2
2-1 C#چیست ؟2
1-2-1 کد مدیریت یافته3
2-2-1 روش یادگیری C#3
3-2-1 مفاهیم شیء گرایی در C#4
3-1 شیء چیست؟4
1-3-1 کلاسه کردن اشیاء مقدمه ای بر ارث بری Inheritance))6
2-3-1 سلسله مراتب اشیاء (بررسی ارث بری در محیط شیءگرا)7
3-3-1 انتزاع (Abstraction)8
4-3-1 اشیاء درون اشیاء (مقدمه ای بر کپسولهکردن یا Encapsulation)9
5-3-1 اشیائی با رفتارهایی متفاوت (مقدمه بر چند ریختی یا Polymorphism)11
4-1 .NET چیست و چگونه شکل گرفت؟14
1-4-1 یک پلات فرم مناسب برای آینده15
2-4-1 ایده های اولیه16
3-4-1 تولد دات نت16
4-4-1 مروری بر Frame work دات نت:17
5-1 مفاهیم مبنایی پایگاه داده ها :18
1-5-1منظور از کنترل و مدیریت :19
2-5-1 مفهوم داده :22
3-5-1 مفاهیم ابتدائی24
4-5-1 شکل کلی دستور :25
5-5-1ذخیره تصاویر در SQL Server25
6-1 آشنایی با نسخههای SQL Server 200527
1-6-1 کدام سیستم عامل؟28
2-6-1 آشنایی با محیط Sqlserver management studio30
7-1 انتقال اطلاعات با Replication در SQLserver 34
1-7-1 معرفی Replication 34
2-7-1 انتقال اطلاعات به روش ادغام (Merge) 35
3-7-1 تصویر برداری از اطلاعات (snapshot)35
4-7-1 انتقال بر اساس فرآیند (Transactional) 36
5-7-1 تعریف ناشر و مشترکین 36
6-7-1 طرح یک مسئله37
7-7-1 مراحل ایجاد ناشر 37
8-1 مراحل ایجاد مشترکین 38
1-8-1 روش pul (از طریق مشترک)38
2-8-1 روش push (از طریق ناشر) 38
3-8-1 snapshot lsolation level 39
4-8-1 باز هم دات نت 38
9-1 ADO.Net وارد میشود40
10-1 تکنولوژی xml41
11-1 سرویس اعلان (Notification) 42
12-1 سرویس گزارش گیری 42
13-1 مدیریت خطا 43
فصل دوم : تجزیه و تحلیل سیستم
1-2 نمودارER-MODELING45
2-2 نمودار دیدهای فرمها و کاربران نسبت به هم46
3-2 تعاریف47
4-2 کارکرد نرم افزار حقوق و دستمزد :47
1-4-2 جدول پرسنلی (Personally) :48
2-4-2 جدول پایانی (Final) :48
3-4-2 تصویر اضافه کار (Ezkar) :49
5-2 گزارش ماهانه :49
1-5-2 فیش حقوقی :50
2-5-2 فیلدهای جداول جدول ساعت زنی Time :50
3-5-2 جدول پرسنلی Personally50
4-5-2 جدول محاسباتی حقوق51
5-5-2 تصویر اضافه کار (Ezkar)51
6-5-2 گزارش ماهانه51
فصل سوم : طراحی فرمها و چگونگی کارکرد نرم افزار
1-3 فرم شروع53
1-1-3 فرم ساعت زنی54
2-1-3 فرم ثبت کارمندان56
3-1-3 فرم نمایش همه کاربران57
4-1-3 محاسبه حقوق58
2-3 فرمول های محاسبات :59
فصل چهارم : نحوه پیاده سازی سیستم
مقدمه61
1-4 کلاس add61
1-1-4 نحوه استفاده از کلاس add در برنامه برای اضافه کردن کارمند جدید به لیست کامندان62
2-4 نحوه گزارش گیری با کریستال ریپورت66
فهرست منابع68
شامل 75 صفحه فایل word
دانلود تحقیق تهیه نرم افزار حقوق و دستمزد