پژوهش حاضر به منظور رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمایی شهرستان قوچان انجام گرفت. فرضیه اساسی در این پژوهش آن است که بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد.
جامعه اماری در این تحقیق کلیه مدیران مدارس راهنمایی (20نفر) در شهر قوچان است.
گروه مورد بررسی کلیه مدیران مدارس راهنمایی (20N=) است. بنابراین برای گروه مدیران از روش سرشماری بجای نمونه گیری استفاده شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش را در یک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشی مدیران) که برای تعیین میزان اثر بخشی مدیران توسط معلمان مربوطه تکمیل می گردید و دیگر یک تست (مقیاس عزت نفس آیزنک) برای تعیین عزت نفس مدیران که توسط خود مدیران پاسخ داده می شود تشکیل می دهد.
روش تحقیق در این بررسی همبستگی است و برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی استفاده شده است.
نتیجه به دست آمده عبارتند از :
1- بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان رابطه معنا داری وجود دارد.
نتیجه به دست آمده گویای این واقعیت است که هر چه مدیران دارای عزت نفس باشند میزان کارآیی آنان بیشتر است و برعکس. وهمچنین بیشتر مدیران مدارس تقریبا از عزت نفس برخوردار می باشند.
چکیده1
مقدمه4
1-1 بیان مساله :6
1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق8
1-3- اهداف تحقیق11
1-4- فرضیه های تحقیق11
1-5- تعریف متغیرهای اصلی تحقیق11
1-6- تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی12
مقدمه14
2-1- خود15
2-2- خود پنداره18
2-3- عزت نفس22
2-4- عزت نفس و جنسیت25
2-5- اثر بخشی26
2-6- نقش توانائی و میزان کارائی مدیران در مدارس27
2-7- معیارهای ارزیابی اثر بخشی مدیران29
2-8- ویژگی های مدیران توانمند35
3-1 روش تحقیق40
3-2 جامعه آماری40
3-3 حجم نمونه40
3-4 روش سرشماری40
3-5 ابزار تحقیق41
پرسشنامه اثر بخشی42
روش تجزیه و تحلیل داده ها -روش های توصیفی42
نتایج مربوط به اثر بخشی مدیران44
مقدمه50
5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول50
5-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم
5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم
5-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم
5-5 نتیجه گیری کلی
6-5 محدودیتها50
5-7 پیشنهادها51
منابع فارسی :52
ضمائم54
شامل 64 صفحه فایل word
دانلود تحقیق بررسی همبستگی عزت نفس مدیران مدارس راهنمایی پسرانه شهر قوچان با میزان کارآیی آنان