
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه7
تجزیه و تحلیل توصیفی
آمار توصیفی به آن دسته از روش های آماری گفته می شود که به پژوهشگر در طبقه بندی، خلاصه کردن، توصیف و تفسیر و برقراری ارتباط از طریق اطلاعات جمع آوری شده کمک می کند(دلاور، 1377).
در اینجا با توجه به موضوع پژوهش یعنی رابطه عادتهای مطالعه با موفقیت تحصیلی به منظور توصیف داده ها از درصد، فراوانی، نمودار و جداول استفاده شده است.
جدول(1-4) وضعیت افراد نمونه از نظر موفقیت تحصیلی(معدل)
معدل
فراوانی(F)
درصد(P)
معدل بالای 16
15
50
معدل پایین 16
15
50
جمع
30
100
نمودار(1-4) وضعیت افراد نمونه از نظر موفقیت تحصیلی(معدل)
جدول(3-4) فراوانی و درصد نمرات عادتهای مطالعه در دو گروه با معدل زیر 16 و
بالای 16
P2
P1
F2 فراوانی افراد با معدل بالای 16
F1 فراوانی افراد با معدل پایین 16
طبقات نمره های عادتهای مطالعه در آزمودنی ها
0
0
0
0
زیر 18 E
0
20
0
3
36-19 D
33/93
33/73
14
11
54-37 C
66/6
66/6
1
1
72-55 B
0
0
0
0
90-73 A
100
100
15 = 2F
15= 1F
جدول(3-4) وضعیت فراوانی و درصد نمرات عادتهای مطالعه در افراد با معدل زیر 16
نوع عادت مطالعه
F
P
A عادت مطالعه عالی دارد
B عادت مطالعه خوب دارد
C عادت مطالعه متوسط دارد
D عادت مطالعه نارضایت بخش دارد
E عادت مطالعه خیلی نارضایت بخش دارد
0
1
11
3
0
0
66/6
33/73
20
0
تحقیق در مورد بررسی رابطه بین عادتهای مطالعه و موفقیت تحصیلی