لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:47
فهرست و توضیحات:
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت موضوع
اهداف پژوهش
اهداف کاربردی
اهداف نهایی
سؤالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
اهمیت و نقش آموزشی رسانه های ارتباط جمعی
ویژگی ها و مقایسه رادیو و تلویزیون
در ایالت متحده امریکا، بسیاری از موسسات آموزشی، ایستگاههای تلویزیونی تاسیس کردند و تا سال 1961 بیش از 60 ایستگاه تلویزیون آموزشی نیز ایجاد شد. در این کشور تلویزیون آموزشی را صد در صد درسی می دانستند و برنامه های آموزشی تلویزیون، عکسبرداری از تدریس حضوری معلم و کلاس درس، به شکل خاصی باز سازی شده بود. در واقع این وظیفه تلویزیون، کمک به رفع مشکلات کمی دانش آموز در شرایط کثرت شمار دانش آموزان، کمبود معلم با تجربه، کمبود تسهیلات و کمک در جهت انجام وظایف آموزشی و نظایر آن بود.
به دلیل اختلافاتی که بین یادگیری از راه گوش و چشم و یا وسایلی که به این دو حس مربوط میشوند وجود دارد، به نظر میرسد که وسایل دیداری برای یادگیری مفاهیم مشکل و درک جزئیات و تجزیه و تحلیل نکات و مسایل انتقادی مناسبتر هستند در حالی که وسایل ارتباط شنیداری، در بیان مطالب سادهتر و قابل فهمتر مثل اشعار برتری دارند. ویژگیهای رادیو به طور کلی در امر آموزش عبارتند از:
1- پیامهای رادیویی به سرعت منتشر میشوند.
2- همزمان با شنیدن رادیو میتوان به کارهای دیگر نیز پرداخت .
3- ارزانی قیمت رادیو.
4- رادیو یک وسیله انتقال کلامی است و چون وقایع به دقت تشریح می شود از این طریق می تواند کمک فراوانی به نابینایان بکند.
5- هزینه تولید برنامه های رادیویی در مقایسه با تلویزیون نا چیز است.
مقاله درباره رسانه های ارتباط جمعی