لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:101
فهرست و توضیحات:
موتور دیزل 5
محفظه احتراق 2
میل لنگ ، یاتاقانها و طریقه بالانس میل لنگ 35 اجزای سیستم روغن کاری 67
تهویه محفظه میل لنگ 78
توربوشارژرها 88
انژکتور 97
رگلاتور خلائی پمپ انژکتور 117
رگلاتور وزنه ای پمپ انژکتور 120
عیب یابی موتور دیزل 124
موتورهای دیزل
عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای «اشتعال براثر فشاربالا» نیز شناخته می شوند از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که درحدود سال 1893 درآلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها ازنوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می شوند زیرا اشتعال درداخل موتور انجام می شود، اساس این نوع موتور ازنظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها درطریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می باشد. درموتورهای بنزینی ، سوخت باهوا مخلوط شده و وارد سیلندرها می شود واشتعال براثر یک جرقه الکتریی توسط شمع ایجاد می گردد. در موتورهای دیزل ، سوخت به شکل پودرشده به درون سیلندرها تزریق شده و اشتعال براثردرجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل میشود. نام «اشتعال براثر فشار بالا» براساس عملکرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل برمبنای نسبت فشاربالا طراحی شده اند که درنتیجه فشاربالا ، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. درجه حرارت بقدرکافی بالا بوده تا پس ازتزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد. بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین دلیل این نوع موتورها را «اشتعال براثر فشاربالا» نامیده اند. به دلیل استفاده مشترک این دونام در سرتاسر این کتاب نام «دیزل » به جای «اشتعال براثر فشاربالا» بکار رفته است
تحقیق درباره موتور دیزل