لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه161
فهرست مطالب
نووالیس
واکنر ودروتیک
یوهان پاول ریشتر ( ژان پل )
دوازده: رمانتیک در انگلستان
از جفری تا شلی
وردزورث
نسل نخست رمانتیکهای آلمان
شلینگ
آثار کانت رامعمولا سرچشمه زیباشناسی در آلمان می دانند ، با وجود این می توان گفت که رمانتیکهای آلمان هرگز موضع اصلی کانت رانپذیرفتند ، زیرا مشرب محتاط وذوق محافظ کار اوباب طبع آنها نبود . وقتی که فرید ریش ویلهم یوزف شلینگ ( 1775-1854) در 1796 طرح فلسفه جدید خویش را تهیه می کرد تمایزی را که کانت میان معرفت شناسی epistemology واخلاق وزیبا شناسی قائل شده بودکاملا نادیده گرفت ، واین داعیه سترگ رامطرح کرد که مثال idea زیبایی ، به معنای والای افاطونی آن ،« وحدت بخش همه مثالهای دیگر است »(18) کانت امر خوب ، امر حقیقی ، وامر زیبا را به دقت از همه متمایز می کند ، و شلینگ زیبایی را بر تارک والاترین ارزشها می نشاند ولی زیبایی نزد او درواقع همان حقیقت وخوبی در لباس مبدل است . (19)
بطور کلی شلینگ مشرب نو افلاطونی رااحیاء می کند ، هنر درنظر او عبارت از به چشم دل دیدن [1] یا کشف وشهود عقلی[2] است این تعبیر برگرفته ازجورد انوبرونو [3] است .(20) فیلسوف وشاعر ، هردو، تاکنه کائنات نفوذ
Uision -12
intellectual intuition -13
- Giordano Brano( 1548-1600 -14) فیلسوف ایتالیایی اصحاب کلیسا لورا به اتمام بدعتگذاری درآتش سوختند .
تحقیق در مورد رمانتیک های آلمان