در طول زمان، نقش نگهداری و تعمیرات در بخش تولید به شدت اهمیت یافته است. بازارهای جهانی، سازمانها را مجبور می کنند که نه فقط در زمینه کیفیت یا قیمت بلکه همچنین در زمین ههای تکنولوژی، زمانهای تحویل کم،
اطلاعات یک منبع ضروری برای .(Madu نواوری، قابلیت اطمینان و تکنولوژی اطلاعات نیز با هم رقابت کنند( 2000)
تعیین و براورده سازی اهداف مدیریت است. نقشی که اطلاعات در درون سازمان بازی می کند از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که برای ساختن دانش و سنجش کارایی کل سازمان، کمک بزرگی است. در نتیجه سیستمهای
بعد از این تنها برای پشتیبانی از فعالیتهای یک بیزینس یا در مورد نگهداری و تعمیرات، برای (IS) اطلاعاتی بایستی ماژول هایی داشته باشد که اطلاعات دارای ارزش IS .
جمع آوری و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار نمی گیرند
افزوده ای را که مورد نیاز تصمیم گیری و پشتیبانی از تصمیم است در اختیار مدیریت قرار دهد.
سیستمهای مدیریت نگهداری و تعمیرات کامپیوتری (CMMS) برنامه های نرم افزاری مبتنی بر کامپیوتر هستند که برای کنترل فعالیتهای کاری و منابع درگیر در کار مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان نمونه برای زیر نظر داشتن و گزارش دهی روند اجرای کارها به کار می آیند. CMMS ها ابزارهایی برای گردآوری و تحلیل داده ها هستند.
همچنین در یک دید سیستمی، آنها بایستی قابلیت تدارک دیدن ابزاری برای تحلیل تصمیمات مدیریت نگهداری و تعمیرات را داشته باشند.
مقاله توسعه و پیاده سازی یک سیستم پشتیبان تصمیم برای مدیریت نگهداری و تعمیرات