فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه اهمیت و تاثیر بازی بر کودکان و اهداف آن. doc

اختصاصی از فی بوو پروژه اهمیت و تاثیر بازی بر کودکان و اهداف آن. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه اهمیت و تاثیر بازی بر کودکان و اهداف آن. doc


پروژه اهمیت و تاثیر بازی بر کودکان و اهداف آن. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 25 صفحه

 

مقدمه:

اگر انسان بالغی تمام روزهای خود را به بیکاری و تلف کردن وقت بگذراند ، از خود سوال می کنیم که او دیگر چه جور آدمی است ؟ حتی اگر آن شخص ثروت سرشاری داشته باشد و کار نکند ، ما باز هم متعجب شده ، شک می کنیم که او احتمالاً مشکلی دارد . حال اگر یک کودک روزهای خود را بدون بازی کردن سپری کند ، ما در این مورد بیشتر نگران می شویم و از خود می پرسیم : چه مشکلی وجود دارد؟ همانطور که از یک فرد بالغ انتظار داریم روز خوبی را با کار کردن به پایان برساند . از یک کودک هم توقع داریم در طول روز به اندازةکافی بازی کند . بازی کردن در کودکی معادل کار کردن در بزرگ سالی است . و هر دو به یک میزان ارزنده و مولد هستند .

این اشتباه است که فکر کنیم بازی کردن بچه ، صرفاً راهی است که می تواند او را از جلوی دست و پا جمع کند و ما کمی نفس بکشیم ! بازی کردن بچه ها تنها نوعی گذراندن سادة وقت نیست بازی بچه ها خودش مفید و مولد است . بچه ها با بازی کردن می توانند ، اول از همه یاد بگیرند که چگونه با خود و از خود لذت ببرند ، به علاوه بازی کردن جزئی لازم و مهم از زندگی آنها می شود چرا که این فرصت عظیم را به آنها می دهد که چیزهای زیادی در بارة خودشان ، اشیا و دیگران بیاموزند در حقیقت بازی کردن این فرصت را به بچه ها می دهد که بیاموزند چگونه بیاموزند !

بازی بچه ها مشخصة دیگری هم دارد که می ارزد در اینجا مطرح شود . انگیزه هایی که بچه ها را به سمت بازی کردن می کشاند از این قرارند : کنجکاوی و نیاز به فعالیت . ما از طریق مواد اولیه و خام این انگیزه ها غنی ترین مایملک خود را در زندگی ، یعنی علاقه های خود را پرورش می دهیم . بنابراین از وظایف اولیة والدین این است که به طور دایم نیروی کنجکاوی و فعالیت کودکان خود را زنده نگه دارند .

والدین باید بدانند که باید بچه ها را برای بازی کردن تشویق کنند ، در واقع وقتی که کودک با حجم بسیار زیادی از اسباب بازی و وسایل متفرقه احاطه می شود ، یعنی زمانی که مقدار بسیار زیادی وسایل و اسباب بازی در اختیار کودک می گذاریم ، حس خلاقیت و ابتکار ، هوشمندی و قدرت تخیل و تصور بچه تا حدی کور می شود . چرا که این فرصت را به بچه نداده ایم که خودش برای خودش وسایل بازی تولید کند و خلاقیت به خرج دهد . البته این مطلب بدان معنا نیست که ما خریدن اسباب بازی را برای بچه ها متوقف کنیم .

در دنیای بازی کودکان ، افراد و مردم مهمتر از مکان ها و اشیا هستند ما باید اجازه بدهیم کودک از بازی های دسته جمعی لذت ببرد . یعنی مانع او نشویم . اگر به عللی این امر به طور طبیعی روی ندهد می توانیم به بازی کودک از طریق گذاشتن او در مهدکودک و آمادگی و… کمک کنیم . یا حتی می توانیم بچه های دوستانمان را بیاوریم ، به این ترتیب به رشد تکاملی بازی در کودک خود کمک شایانی کرده ایم .

 

فهرست مطالب:

مقدمه

بیان مسأله

اهم پرسشهای تحقیق

فرضیه های تحقیق

شرکت بزرگسالان در بازیهای کودکان

بازی جهت دار توسط والدین

توجه والدین به بازیهای مورد علاقه کودکان

انتخاب اسباب بازیها با توجه به کاربرد آنها

کاربرد اسباب بازیها

گزارش کار روزانه تاریخ 15/2/83 – 11 صبح

مشاهده کودک 10/2/83 – 5/6 بعد از ظهر

مشاهده کودک 12/2/83 – 5/9 شب

مشاهده کودک 13/2/83 – 15/10 صبح

مشاهده کودک14/2/83 –5/8 عصر

رهنمودهایی برای هم بازی شدن والدین با کودکان

تفسیر مشاهدات

منابع

 

منابع و مآخذ:

  1. شکوهی یکتا ، محسن : تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی و روشها)
  2. مطهری ، محمد رضا : شرحی بر جلوه های رفتاری امام خمینی با کودکان و نوجوانان .
  3. سعیدی ، م : روانشناسی و پرورشی کودک .
  4. پیک خانواده ( مجله شاهد) ، شماره 220
  5. نشریه ماهانه آموزشی ، تربیتی پیوند ، شماره 198

دانلود با لینک مستقیم


پروژه اهمیت و تاثیر بازی بر کودکان و اهداف آن. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.