نوع فایل: word
قابل ویرایش 22 صفحه
مقدمه:
رابرت کاتز (1995) مهارتهای موردنیاز مدیران را به صورت فنی ، انسانی و ادراکی طبقه بندی کرده است . مهارت به توانائی های قابل پرورش شخص که در عملکرد و ایفای وظایف منعکس می شود اشاره می کند . بنابراین ، منظور از مهارت ، توانائی به کار بردن مؤثر دانش و تجربه شخصی است . ضابطه اصلی مهارت داشتن ، اقدام و عمل مؤثر در شرایط متغیر است.
فهرست مطالب:
مهارتهای سه گانه مدیریت
ارزش نسبی مهارتها
رفتار رهبر
تعریف رهبری
شیوه های مطالعه رهبری
نهضت روابط انسانی
آیا بهترین سبک رهبری وجود دارد ؟
چگونه امر رهبری را از میان گروه می توان توسعه داد ؟
چگونه میل به رهبری را می توان برانگیخت ؟
رهبری
تعریف رهبری
شایستگی های رهبری
نظریه های رهبری
کنترل و نظارت
تعریف کنترل
فراگرد کنترل
انواع کنترل
اهمیت کنترل
مهارتهای سه گانه مدیریت
ارزش نسبی مهارتها
رفتار رهبر
تعریف رهبری
شیوه های مطالعه رهبری
نهضت روابط انسانی
آیا بهترین سبک رهبری وجود دارد ؟
چگونه امر رهبری را از میان گروه می توان توسعه داد ؟
چگونه میل به رهبری را می توان برانگیخت ؟
رهبری
تعریف رهبری
شایستگی های رهبری
نظریه های رهبری
کنترل و نظارت
تعریف کنترل
فراگرد کنترل
انواع کنترل
اهمیت کنترل
منابع
منابع و مأخذ:
1- کیمبل وایلز، ترجمه محمد علی طوسی ، مدیریت و رهبری آموزشی
2- دکتر علی علاقه بند، مقدمات مدیریت آموزشی
3- پال هرسی، کنث بلانچارد- دکتر علی علاقه بند، مدیریت رفتار سازمانی
4- دکتر علی علاقه بند، مقدمات مدیریت آموزشی
پروژه مهارت های مدیران آموزشی. doc