موضوع تجاری با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری که توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست که امکان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یک مجموعه تجاری برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد. هر مجموعه تجاری که نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه کند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یک مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه .فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود . قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای پروژهبا توجه به تکنولوژی بومی وشرایط جامعه .دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن بافدرت وموفقیت پروژه که هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت.
چکیده :
هدف از طراحی مجموعههای تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعههای تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعهها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونههای مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار دادهایم. مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به......
تعداد صفحات : 85
فرمت فایل: word
عناوین اصلی :
فصل اول
• عنوان پروژه
• چکیده
• مقدمه
فصل دوم
• نگاهی به تاریخ تجارت ایران
فصـل سوم
• بررسی نمونههای مشابه
فصل چهارم
• مطالعات در مراکز تجاری
فصـل پنجم
• مطالعات منطقه استان خراسان
فصل ششم
• نتیجه گیری
• بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری
فصل هفتم
• آنالیز سایت
فصل هشتم
• منابع
• نقشهها
دانلود پروژه مجتمع تجاری آرمان