لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه3
توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری
کودک به دلائل متعدد ممکن است نتواند در مدرسه یادگیری خوبی داشته باشد. ناتوانی در یادگیری به معنای عقب افتادگی ذهنی یا اختلالات عاطفی نیست. چنین کودکانی در فهمیدن و استفاده از اطلاعاتی که از حواس پنج گانه شان دریافت می کنند، مشکل دارند. مشکل در محاسبه ی تمرکز حواس، توجه به مطالب، سازماندهی برای انجام یک منظور که ممکن است عوامل وراثتی و یا مادرزادی داشته باشند. اغلب کودکانی که از مادران معتاد به الکل به دنیا آمده اند و یا سابقه ی مشکلات یادگیری در خانواده دارند، دچار اختلال در یادگیری هستند. بسیاری از متخصصان چنین کودکانی را رشد نیافته یا «ناآماده» خوانده اند. برای شناسایی باید توانایی ها و نقاط ضعف کودکان رادر زمینه های مختلف بیازماییم. مشکلات کودکان با یکدیگر متفاوت است و برای اینکه در مورد یک کودک خاص چه روشی را در پیش بگیریم باید الگوهای رفتاری و مشکلات مخصوص او را کاملاً بشناسیم. گاهی ثبت نام کودک در مدارسی که برای چنین کودکانی تأسیس شده اند، بهترین راه حل است. هر چند ممکن است استفاده از این مدارس
تحقیق در مورد توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری