فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

اختصاصی از فی بوو پایانامه بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز


پایانامه بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:84

فهرست و توضیحات:

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                     صفحه

چکیده

فصل اول: کلیات طرح

مقدمه........................................... 2

1-1 بیان مسئله................................... 3

1-2 اهداف تحقیق................................. 10

1-3اهمیت و ضرورت تحقیق.......................... 11

1-4 سوالات تحقیق................................. 12

1-5 فرضیه های تحقیق............................. 12

1-6 متغیرهای مورد تحقیق......................... 13

1-7 تعریف نظری وعملیاتی متغیرهای تحقیق.......... 13

1-8 تعریف عملیاتی متغیرها....................... 14

1-9 چهارچوب نظری تحقیق.......................... 16

 

فصل دوم: پیشینه تحقیق

مقدمه........................................... 18

الف- مرور مبانی نظری تحقیق...................... 18

2-1 تعریف یادگیری............................... 18

2-2 سطوح یادگیری................................ 19

2-3 تفاوت های فردی در یادگیری................... 20

2-4 تعریف شناخت و فراشناخت...................... 20

2-5 راهبردهای شناختی و فراشناختی................ 21

2-6 تفاوت سبک های یادگیری با سبک های شناختی..... 22

2-7 ویژگی های اساسی سبک های شناختی.............. 24

2-8 انواع سبک های یادگیری شناختی................ 25

2-9 سبک های یادگیری و شناختی ................... 39

2-10 تعریف سبک یادگیری و شناختی................. 39

2-11 نظریه های سبک شناختی....................... 40

2-12 انواع سبک های یادگیری...................... 42

2-13 انواع سبک های شناختی....................... 43

2-14 سبک های عاطفی.............................. 52

2-15 سبک های زیستی.............................. 52

2-16مبانی نظری ریخت های شخصیتی.................. 53

2-16-1 تعریف شخصیت .............................. 53

2-16-2 ریخت شخصیتی .............................. 54

2-17 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس ویژگی های جسمانی   56

2-17-1 طبقه بندی کرچمر........................... 56

2-18 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس رویکرد روان تحلیل گری   57

2-18-1 نظریه فروید............................... 57

2-18-2ریختهای شخصیتی یونگ........................ 57

2-18-3 ریختهای شخصیتی مایرز و بریگز.............. 59

2-19 رویکرد صفات: وراثت شناسی شخصیت............. 61

2-20 شناسایی ابعاد شخصیت........................ 64

2-21 نظریه بازداری ............................. 68

2-22 نظریه انگیختگی............................. 71

2-22-1 نظریه انگیختگی و درون گرایی- برون گرایی... 71

2-23 روان رنجورخویی............................. 74

2-23-1 فعالیت خودکار و روان رنجورخویی............ 75

2-24 روان پریش خویی............................. 76

2-24-1 هورمون ها و روان پریش خویی ............... 77

2-25 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس نظریه های صفت  78

2-25-1 ریختهای(صفات) شخصیتی آلپورت .............. 78

2-25-2 صفات شخصیتی کتل........................... 79

2-25-3 الگوی پنج عاملی رابرت مک کری و پل کوستا... 79

2-26 طبقه بندی ریختهای شخصیتی بر اساس نظریه های انتخاب شغل و حرفه................................................ 80

2-26-1 نظریه خصیصه عامل........................ 80

2-26-2 نظریه رو.................................. 81

2-26-3 نظریه هالند............................... 82

2-26-4 ریختهای شخصیتی هالند...................... 87

2-26-5 محیط های شغلی هالند....................... 90

2-27 یافته های تحقیق............................ 91

2-27-1 رابطه بین ریختهای شخصیتی و سبک های یادگیری 91

2-27-2 رابطه بین ریختهای شخصیتی با جنس........... 97

2-27-3 رابطه بین سبک های یادگیری با جنس.......... 98

2-27-4 رابطه بین ریختهای شخصیتی با گرایش های تحصیلی و شغلی    101

2-27-5 رابطه بین سبک های یادگیری با گرایش های تحصیلی و شغلی   102

2-28 نقد موضع گیری ها و تحقیقات به انجام رسیده.. 104

2-29 مرور تحقیقات قبلی.......................... 106

2-29-1 مروری بر پژوهشهای وابسته به سبک های یادگیری و ابعاد شخصیت................................................ 106

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1 نوع تحقیق................................... 110

3-2 جامعه آماری................................. 111

3-3 حجم نمونه پژوهش............................. 111

3-4روش نمونه گیری............................... 111

3-5 ابزارهای مورد استفاده....................... 111

3-6 شیوه اجرای تحقیق............................ 115

3-7 روش های آماری و طرق تحقیق................... 116

3-8 شاخص های پایانی آزمون....................... 119

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری

مقدمه........................................... 121

4-1 توصیف آماری داده ها......................... 121

4-2 استنباط آماری داده ها....................... 126

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری

5-1 نگاه اجمالی به تحقیق انجام شده.............. 132

5-2 بحث......................................... 134

5-3 نتیجه گیری.................................. 138

5-4 محدودیت های تحقیق........................... 139

5-5 پیشنهادها................................... 140

5-6 پیشنهادهای کاربردی.......................... 140

فهرست منابع و مآخذ.............................. 142

ضمائم


فهرست جداول

عنوان                                                                                                     صفحه

جدول 2-1 سبک های یادگیری کلب و فری.............. 51

جدول 4-1 شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی متغیرها 121

جدول 4-2 توزیع فراوانی متغیر مفهوم سازی انتزاعی. 122

جدول 4-3 توزیع فراوانی متغیر آزمایشگری فعال..... 123

جدول 4-4 توزیع فراوانی متغیر مشاهده تأملی....... 124

جدول 4-5 توزیع فراوانی متغیر تجربه عینی......... 124

جدول 4-6 توزیع فراوانی متغیر تأملی آزمایشگری فعال  125

جدول 4-7 توزیع فراوانی متغیر تجربه عینی مفهوم سازی انتزاعی  125

جدول 4-8 بین سبک های یادگیری و ابعاد شخصیتی روان رنجور خویی رابطه وجود دارد....................................... 126

جدول 4-9 بین سبک های یادگیری و ابعاد شخصیتی درون و برون گرایی رابطه وجود دارد................................. 127

جدول 4-10 بین سبک های یادگیری و ابعاد شخصیتی روان پریش خویی رابطه وجود دارد....................................... 128

جدول 4-11 بین ریختهای شخصیتی و جنسیت رابطه وجود دارد 129

جدول 4-12 بین سبک های یادگیری و جنسیت رابطه وجود دارد    130


فهرست اشکال

عنوان                                                                                                     صفحه

شکل 2-1 انواع سبک های یادگیری هانی و مامفورد.... 38

شکل 2-2 الگوی تجربی یادگیری: کلب و فری (1975) نقل از تنانت(1997)................................................ 46

شکل 2-3 مدل ریختهای شخصیتی مایرز بریگز.......... 59

شکل 2-4 سلسله مراتب سازمان شخصیت................ 65

شکل 2-5 رابطه بین دو بعد شخصیت بر مبنای تحلیل عوامل و مزاج های چهارگانه علمای
یونان........................................... 66

شکل 2-6 صفات تشکیل دهنده مفهوم تیپ برون گرایی... 68

شکل 2-7 صفات تشکیل دهنده تیپ روان رنجور خویی.... 75

شکل 2-8 صفات تشکیل دهنده تیپ روان پریشخویی...... 77

شکل 2-9 مدل شش ضلعی هالند برای نشان دادن شباهت ها و تعامل میان ریختها و محیطها.................................

 

چکیده:

 

پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سوال اجرا شد که آیا بین سبکهای یادگیری و ابعاد شخصیتی دانشجویان زن مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ترم های اول و سوم تفاوت وجود دارد یا خیر. در این پژهش نمونه ای به حجم 150 نفر انتخاب شد که این تعداد از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بودند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه سبک یادگیری کلب(LSI) و پرسشنامه شخصیتی آیزنک (EPQ) بود. برای تحلیل نتایج این پژوهش از روش آماری خی دو X2 استفاده شد.

 

نتایج حاصل نشان داد که : (1) بین سبک های یادگیری دانشجویان از لحاظ آماری تفاوت معناداری وجود داشت.(2) بین سبک های یادگیری و ابعاد شخصیتی از لحاظ آماری رابطه وجود داشت. دانشجویان دارای سبک یادگیری واگرا و انطباق یابنده بیشتر تمایل به برون گرایی داشتند و دانشجویان دارای سبک یادگیری همگرا و جذب کننده، بیشتر تمایل به درون گرایی. همچنین، بین سبک های یادگیری و ابعاد روان رنجور خویی در هر دو جنس از لحاظ آماری رابطه ای وجود نداشت.

84


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.