فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی آشنایی با خدمات مخابرا ت

اختصاصی از فی بوو گزارش کارآموزی آشنایی با خدمات مخابرا ت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی آشنایی با خدمات مخابرا ت


گزارش کارآموزی آشنایی با خدمات مخابرا ت

 

      لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:50

                        فهرست

 

مقدمه

 

فصل اول

             

       آشنایی با مکان کارآموزی

 

 

تاریخچه

 

شرح مختصری از فرایند خدمات

 

فصل دوم

 

        ارزیابی بخشهای مرتبط با رشتهICT

 

موقعیت رشته کارآموز

 

شرح وظایف رشته کارآموز

 

برنامه های آینده سازمان

 

فصل سوم

 

 

              آموخته ها

 

واحد پشتیبانی فنی مراکز شهری

 

توپولوژی شبکه

 

مرکز ترانزیت

        

Numbering

 

 

تماسهای کشوری

 

مرکز مخابراتی

 

مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز

 

سیگنا لینگ صحبت

 

تبدیل صوت به سیگنال دیجیتالی

 

لینک E1

 

فیبر نوری

 

Call prossesing

 

چگونگی شماره گیری

 

آشنایی با سخت افزار سوئیچ

 

انواع کارت ها

 

مکانیسم loud sharing و hot standby

 

سرویس ویژه مخابراتی

 

شارژینگ

 

شبکه های نسل آینده

 

نتیجه گیری

مقدمه:

 

انسان از ابتدای خلقت خویش همواره به ارتباط با هم نوع نیاز داشته و این نیاز در گذر سالها

 

و قرنهابیشتر شده به صورتی که تبدیل به یک ضرورت انکار پذیر در زندگی انسانها شده

 

است و همین نیاز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست و تلگراف وتلفن و

 

اینترنت دست یابد و مطمئنا دستاوردهای بهتری نیز در آینده بر اساس همین نیازها به وجود

 

خواهد آمد ودر حقیقت جهان پهناور امروز به واسطه ی همین ارتباطات ایجاد شده به دهکده

 

جهانی تبدیل شده است.

 

مخابرات سهم عظیم و به جرات می توام گفت بزرگترین سهم را در برقراری ارتباط بین

 

انسانها به عهده دارد که به تنهایی شامل بخشها و قسمتهای مختلفی می باشد.

 

در این گزارش که حاصل گذراندن یک دوره 240ساعته در شرکت مخابرات استان خوزستان

 

میباشد به طور مختصر توضیحاتی در رابطه با چگونگی عملکرد این شرکت ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

 

(مخابرات)

 

 

تاریخچه

 

-ایجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد. از آن پس این

 

ارتباطات گسترش یافت تا اینکه به شکل امروزی در آمده است. در ابتدای کار ارتباطات

 

کانالیزه نبوده و امنیت نداشت.

 

و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش یافت نیاز به بخشی جهت ایجاد ارتباط با سایر قسمتها

 

بود و دیگر این امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقیم با سایر مشترکین در

 

ارتباط باشد.از این رو از تکنولوژی به نهم سوئچ استفاده شد.

 

سوئیچ در لغت به معنی کلیک زدن می باشد.اما در عمل به معنی دستگاهی است که عملیات

 

پردازش محاسبه شارژینگ وکلیه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.

 

اداره پشتیبانی فنی در ارتباط با سوئیچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقیم با یکدیگر

 

ارتباط برقرار می کنند سوئیچ هیچ گونه جایگاهی ندارد.

 

سوئیچ را نصب می کنیم و این سوئیچ مشخص مینماید که کدام مشترک میتواند با دیگرمشترک

 

از همان مرکز یا از سایر مراکز در ارتباط باشد.  

 

 

 

 

 

شرح مختصری از فرآیند خدمات:

 

خدماتی کهدراین بخش ارائه میشوند عبارتند از :

 

1- رفع خرابی از سوئیچ

 

2-UP GRADE سوئیچ

 

3- کنترل عملکرد سوئیچ(تغییر سخت افزار و نرم افزار )

 

4-ارزیابی سوئیچ و غیره

 

فعالیتهای این بخش به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

 

1- تعمیر و سرویس اساسی کلیه گروههای سالن یک مرکز

 

این بخش وظیفه دارد که به گروههای مختلفی از دستگاهها که در سالن یک مرکز قرار

 

دارند سر کشی کرده و آنها را تعمیر و سرویس کنند.

 

  1. تعمیر یا تعویض کلیه ی قطعات فرسودهکلیه ی قطعات و کارتهای فرسوده و خراب از مراکز شهری دیگر در سطح استان و شهر به این بخش آورده شده و تعمیر و سرویس و در صورت لزوم تعویض میشوند در بعضی موارد که امکان جابجایی دستگاهها نباشد کارمندان این بخش به این مراکز در سطح شهر یا در سطح استان می روند و به تعمیر یا سرویس دستگاه خراب در آن محل می پردازند.
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6.  
  7. تعیین استانداردهای کمییت مورد نظر در مورد سرویس تعمیرات اساسی یکی از           فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)           
  8. انجام می گیرد . و آن چه در این جا مهم است ایجاد ارتباط کلیه مشترکین با هم از طریق
  9. را بر عهده دارد و کارها و فعالیت های این بخش تنها با بررسی و کنترل و رفع خرابی سوئیچ
  10. پس در این بخش نیز سوئچ به عنوان عنصرو عامل اصلی در مدیریت ارتباطات نقش عظیمی
  11. همانطور که گفته شد دوره کارآموزی خود را در بخش پشتیبانی فنی مراکز سوئیچ گذراندم.
  12. مدیریت یک بخش سازماندهی می شود.
  13. اطلاعات از طریق فرهنگ اطلاعات صورت می گیرد. پس کلیه ی ارتباطات از طریق
  14. که در آن ارتباطات و زندگی انسان ها بر اساس وسایل ارتباطی آنها شکل می گیرد و مدیریت
  15. تمامی جهان را دربر گرفته است و فن آوری اطلاعات و ارتباطات جامعه ای بوجود می آورد
  16. فناوری اطلاعات امروزه به عنوان ابزاری جهت مدیریت سازمان ها علم جدیدی است که
  17. موقعیت رشته کار آموز:
  18.  
  19.  
  20. ارزیابی بخش های مرتبط با رشته
  21. فصل دوم
  22.  
  23. انواع کارتها مثل کارت لاین,بافر,کارتهای سی پی یو و غیره را بوجود می آورند.
  24.  
  25. طبق نقشه ها ومدارات از قبل طراحی شده بهروی گیت هایی نصب و لحیم می شوند و
  26. های CMOS,tTl, میکروکنتر لرها,انواع کریستالها,مقاومت,خازن,رله وغیره هستند که
  27. سرویس و تعمیر می شوند کارتهای الکترونیکی هستند این کارتها شامل انواع آی سی
  28. اصلی دستگاه های سوئیچ که امکان فرسوده و خرابی در آنها زیاد است و در این بخش

 

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی آشنایی با خدمات مخابرا ت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.