فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش حسابداری محیط زیست درجلوگیری از بحرانهای جهانی

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله نقش حسابداری محیط زیست درجلوگیری از بحرانهای جهانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


چکیده:
همه ما امروزه با یک موضوع حیاتی در محیط اطراف روبرو هستیم . در دهه های پیش رو اکوسیستم های عمده ای تخریب خواهند شد. بزرگی و فوریت این خطر هنوز به طور گسترده ای شناخته شده نیست زیرا پارادایم اقتصادی حاکم نه تنها اجازه فهم وابستگی کامل اقتصاد بشر به محیط زیست را نمی دهد بلکه اجازه فهم این موضوع که محیط زیست وجامعه سیستم های با اثرات متقابل هستند را نیز نمی دهد .باتوجه به اینکه توسعه پایدار ، بقاء شرکتها را تضمین می کند،لذا گزینه های سیاسی نمی تواند راه گشا وقابل بحث باشد بلکه الزام رعایت حقوق اکولوژی های موجود غیر قابل اجتناب است.
درواقع می توان بیان کرد جریانات اقتصادی اصلی حداقل دربعد محیط زیست بر اساس حسابداری نادرستی قرار دارد . ازطرفی می توان بیان نمود بحران مالی کنونی نتیجه ارزش گذاری ثروت مجازی (برای مثال ابزارهای مالی ) به جای ثروت اصلی (شامل اکوسیستم های موجود) است. که برای جبران این ضعف الزام به بازگرداندن سلامت محیط زیستی و اقتصادی سیاره خود با استفاده از مدل اقتصادی پاک مبتنی بر حسابداری محیط زیستی و اجتماعی دقیق وجود دارد . دراین مقاله نیاز به تعریف شاخص های اکولوژیکی و اجتماعی از یک سیستم پایدار ارزش گذاری مناسب دارائی های اجتماعی و تخمین اثرات سیاست های مختلف بر این دارائی ها در اینده مورد بحث قرار گرفته است . برای انجام این امر توسعه مجموعه ای کامل از ابزارهای حسابداری محیط زیست بر پایه سیستم های پویا با توانایی پیش بینی خروجی های هزینه ها و منافع آتی محیط زیستی درقالب سیستم جامع هزینه یابی ضروریست.

 


کلمات کلیدی: حسابداری محیط زیست ، بحرانهای جهانی ، پایداری اقتصاد ، سیستم جامع هزینه یابی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا ما به آینده فرزندان مان ارزش می دهیم ؟

 

"قدرت واقعی حسابداری شاید در راهی است که در آن نهفته است . "
(رابرتز، 1991)

توصیف مشکل روبروی بشریت آسان نیست چرا که نظام جهانی ما با محیط زیستی ناپایدار است ، ادامه آن موجب فروپاشی اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.
راه حل به همان اندازه ساده است به منظور جلوگیری از سقوط فاجعه بارباید سیستم محیط زیستی ناپایدار به سیستم سازگار با محیط زیست تبدیل شود.با این حال، بسیاری از مردم درک روشنی از مشکل و یاراه حل را نداشته و توسعه پایدار را به معنی حفظ مواد ورشد مادی، به جای توسعه پایداری زیست محیطی فرض می کنند. بنابراین برای جلوگیری ازفاجعه ما نیاز به تعریف روشنی از پایداری و ناپایداری داریم . به سادگی،چیزی که پایدار با محیط زیست است می تواند در طول زمان باقی بماند و اگر نه نمی تواند پایدارباشد.همگی می دانیم که نظام موجود صنعتی ناپایدار است زیرا به تدریج تخریب اکوسیستم های بزرگ راموجب می شود . تاریخ وعلم به ما می گویند که جامعه با تخریب محیط زیست خود نمی تواند زنده بماند. هوایی که استشمام می کنیم، آبی که می نوشیم و غذایی که میخوریم همه از محیط های اطراف ما آمده اند. از آنجا که انرژی و مواد خام استفاده شده توسط اقتصاد ما از محیط می آیند، دوام طولانی مدت به عملکردجوامع انسانی بستگی دارد.
ادامه طولانی مدت استفاده از سیستم های بیوفیزیکی است که توسعه پایدارآنها را پشتیبانی می کند.
اگر چه امروزه آگاهی فزاینده ای از مسائل زیست محیطی وجود دارد، اما بسیاری از سیاست گذاران جهان هنوز نمی خواهند عواقب فاجعه بارتخریب مداوم محیط زیست وتغییرسریع سیستم های بیوفیزیکی باورکنند. آنها در مورد پایداری به عنوان یک گزینه قابل مذاکره سیاسی صحبت میکنند درحالیکه این موضوع غیرقابل مذاکره است.در دیدگاه سیاسی به مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی،از دست رفتن تنوع زیستی و افزایش کمبود منابع واکنشها ناکافی است. این شرایط است که باعث نگرانی در میان تعداد رو به افزایشی از سیاستمداران ، رهبران کسب و کار،دانشمندان و جوامع شده است وآنها ایمان آورده اند که نهاد های جهانی در حال حاضر فاقد ظرفیت مدیریت کافی این مشکلات عظیم سیستماتیک است.

 

در حال سیاست حاضر اکثر سیاستمداران ارائه راه هایی برای افزایش و نه کاهش مصرف منابع تلاش میکنند وموضوع بسیاری از کنفرانس های بین المللی هنوز هم بحث و گفتگودرباره درجه حرارت کره زمین است و هنوز راه حلی مناسب برای جلوگیری از
گرم شدن کره زمین ارائه نشده است . این بحث های همیشگی نشان از اینده ای خطرناک است که گسترش
مصرف منابع در یک سیاره محدود با تغییرات آب و هوایی
همراه است. واقعیت این است که فروپاشی اکوسیستم بزرگ قریب الوقوع است که طبیعت و
نظام های اجتماعی نمی توانند خود را سازگار بااین تغییر فاجعه بار انطباق دهند.
در نتیجه، این وظیفه مهم حسابداری زیست محیطی است که توضیح دهد
اما خط پایین واقعی سود مالی موجب حفظ و بقای اکثر گونه های زیست محیطی نمی باشد.
حتی بقا و تمدن های پیشرفته ما در حال حاضر در خطر است.
اکثر مردم می دانند که بحران مالی جهانی وجود دارد ، اما آنها هنوز نمی دانند که این
تنها بخشی از یک مشکل بسیار بزرگی است که پیش روی انهاست وان تخریب محیت زیست است .
انطباق با فاجعه به چه معنی است ؟
با فرض این که اکوسیستم ها و اقتصاد می تواند به افزایش دما توافق کنند اکثر سیاستمداران
و اقتصاددانان هستند که پیشنهاد محدود کردن مذاکرات بین المللی را می کنند وبه طور متوسط افزایش دما جهانی هرساله تا 2 درجه سانتی گراددرحال وقوع است. درآگوست 2008 ، باب واتسون، رئیس پیشین آی پی سی سی، هشدار داد که جهان باید برای تعدیل و انطباق استراتژی به "آماده شدن برای افزایش دمای 4 درجه سانتی گراد " کار کند (وینس، 2009).
این روش به سادگی امکان پذیر نیست. دمای بالاتر از 2 درجه سانتی گراد نه تنهاموجب نابود
شدن صخره های مرجانی و جنگلهای انبوه مناطق گرمسیری، بلکه باعث گرم شدن جهانی از طریق ذوب شدن لایه منجمد دائمی اعماق قطب شمال و انتشار میلیاردها تن گاز متان خواهد شد. ونتیجه انقراض زندگی بر روی زمین و پایان تمدن پیشرفته بشر
خواهد بود .
به جزعلف های هرز (که دارای چرخه عمر کوتاه به راحتی و گسترش)، گل و گیاه
نمی توانند خود را سازگار به تغییرات آب و هوایی سریع منطبق نمایند. اقتصاد بشر نیز نمی توانند خود را سازگاربا مقیاس بزرگ مخرب تغییرات نمایند . به عنوان مثال ، سازمان ملل متحد هشدار داد که در جهان تولید مواد غذایی ممکن است به25درصدوظعیت فعلی تا سال 2050 برسدو دلیل آن تاثیر تغییرات در ترکیب آب و هوایی ،تخریب زمین، کمبود آب می باشد (والیس، 2009). با توجه به اینکه یک میلیاردنفر افراد در حال حاضر دچار سوء تغذیه ، این کاهش شدید در دسترسی به غذا و آب است به احتمال زیاد منجر به گرسنگی توده ها گردد.
نتیجه فاجعه بار وقتی است که شکست در کل سیستم رخ می دهد و بازیابی آن
غیر ممکن است. از دست دادن آب آبیاری و یخچالهای طبیعی ،گسترش بیابان ها در جهان، اتمام بسیاری از ساکنان دریاها درنتیجه عنوان افزایش سطحCO2 خواهد بود همه این حوادث در دهه های آینده رخ می دهد مگر اینکه اقدامی فوری انجام گرفته شده .

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  8  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش حسابداری محیط زیست درجلوگیری از بحرانهای جهانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.