فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه تدریس در دوران ابتدایی

اختصاصی از فی بوو دانلود پایان نامه تدریس در دوران ابتدایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه تدریس در دوران ابتدایی


دانلود پایان نامه تدریس در دوران ابتدایی

در مورد کودکان استثنایی باید گفت که به طور کلی دستگاه عصبی کودک به درجه رشد و کمال بزرگسالان نرسیده و چون رشد ادامه دارد و به عبارت در حال تغییر و تحول است لذا رفتار نیز به همان منوال در تحول و تغییر خواهد بود. در کودکان استثنایی واکنشها ویژگی های خاص دارند، چون کودک رشد فکری کامل ندارد لذا نمی تواند بر رفتارهای خود مانند بزرگسالان کنترل داشته باشد یا اگر عمل خلافی از او سر زند احساس گناه و تقصیر کند.
این کودکان در مقابل فشارهای زندگی واکنشهای  نسبتاً سریع و شدید نشان می دهند و به همان سرعت هم وقتی نشانه های زندگی از بین رفت بهبود می یابند. از آنجا که وابسته و متکی به دیگران هستند و در واقع از نظر شخصیتی نارس و نابالغند لذا در مقابل فشار و ناراحتی تنها کاری که خواهند کرد اختلالات رفتاری است که وسیلة بیان کودک است.
اگر کودک سن کمتری داشته باشد در ارتباط با دیگران بیشتر در زحمت بوده و حتی وقتی قادر به تکلم است چون دایره اطلاع بر لغات محدود است و اصولاً قادر به درک و بیان مفاهیم کلی نیست و در بیان احساسات خود دچار مشکل است لذا اختلالات رفتاری و روانی شدیدتری از خود نشان می دهد.
زبان کودک را نه دیگران می فهمند و نه پزشک معالج. کودک نمی تواند از احساسات خود مانند ترس و اضطراب، احساس محرومیت و شکست صحبت کند ولی می تواند آنها را به زبان علائم جسمانی مانند بیقراری، امتناع از رفتن به مدرسه بهانه گیری و نظایر آن بیان کند.
پس پررفتار غیر عادی کودک یا علائم جسمانی را به خصوص اگر علت بخصوص نداشته باشد باید به عنوان واکنش نسبت به شرایطی که در اطراف اوست در نظر گرفت.
کودک باید از مراحل مختلف رشد عبور کند، توقف یا عدم رشد کافی و به اصطلاح تثبیت که در کودک خیلی شایع است موجب اختلال به درجات مختلف می شود و کودک در مقابله با مرحله بعدی رشد دچار مشکل می شود، که بررسی و کشف اختلالات رفتاری کودکان و تغییر علائم روانی آنان یکی از مشکلات مهم روان شناسی و روان پزشکی کودک است.
لغت استثنایی اصولاً یک اصطلاح آموزشی است و مربیان آموزش و پرورش و مشاوران راهنمایی در زمرة اولین کسانی هستند که به محدودیتهای یادگیری، عاطفی، شخصیتی، اجتماعی و مشکلات این افراد پی می برند و باید نسبت به رفع آنها با روشهای موجود و همچنین پیشگیری از اقدامات آتی اقدام نمایند.

به طور کلی این کودکان را از 3 نظر مورد مطالعه قرار می دهند:
کودکان استثنائی
تعداد درصد در اجتماع
‹‹تاریخچة کودکان ع.ذ››
عواملی که تقریباً باعث شد توجه همة کشورها و طبقات مختلف به طرف افراد مبتلا به نارسایی عقلی معطوف شود به شرح زیر است:
میزان شیوع کودکان عقب مانده:
مسائلی که شیوع بیماری را تحت الشعاع قرار می دهد به شرح زیر است:
پیشرفت علوم پزشکی:
اهمیت موضوع از نظر اقتصادی و بهداشت روانی:
تعلیم و تربیت چیست و چه هدفی دارد؟
مراحل هدفهای آموزشی:
غایتهای پرورشی یا هدفهای کلی آموزش و پرورش از سه منبع به دست می آید:
طبقه بندی هدفهای تربیتی در حیطه یادگیری:
طبقه بندی هدفهای تربیتی که پایه و اساس سایر طبقه بندی ها قرار گرفت، چهار اصل را شامل می شود:
1) اصل روش:
2) اصل روانشناسی:
3) اصل منطق:
4) اصل بی طرفی:
سطوح یادگیری در حیطه شناختی:
سطوح یادگیری در حیطه عاطفی:
 سطوح مختلف یادگیری در حیطه عاطفی به شرح زیر است:
سطوح یادگیری در حیطه روانی-حرکتی
تعریف یادگیری:
مقایسه آموزش با یادگیری
شرایط مؤثر بر یادگیری:
1) انگیزه یادگیری
2) آگاهی از ناکافی بودن دانش و مهارت کنونی
3) داشتن تصور روشن از دانش و مهارتهایی که باید کسب شوند
4) داشتن فرصت کافی برای تمرین
5)آگاهی از پیشرفت
6) داشتن وسایل و منابع مناسب برای یادگیری
مشخصات محل کارورزی:
مشخصات دانش آموزان
روشی که معلم برای دانش آموزان در نظر گرفته بود به شرح ذیل است:
توضیح درس:
(در متن منظور از من، کارورز است).
فعالیتهای مربوط به ارائه درس و فعالیت تکمیلی درس:
معلم درس را به 7 مرحله تقسیم کرد:
مراحل بالا در مدت زمان زیر صورت گرفت:
روش به کار گرفته شده در تدریس:
مهارت به کار گرفته شده:
ابزار کمک آموزشی در کلاس:
طرح درس روزانه           خلاصه طرح درس روزانه درس علوم اول دبستان
فعالیتهای مربوط به درس و فعالیتهای تکمیلی درس:
معلم درس را به 9 مرحله تقسیم کرد:
زمانی که به مراحل فعالیتهای مربوط به درس تعلق گرفت به شرح زیر است:
سؤالاتی که در هر مرحله از درس توسط معلم انجام شد:
مهارت های معلم:
معلم درس را به 8 مرحله تقسیم کرد:
کدام یک از شکلها عدد 8 را نشان می دهد؟
زمانی که برای به  مراحل بالا تعلق گرفت:
فعالیتهای پایان درس:
گزارش تدریس ریاضی
تعیین تکلیف برای داخل کلاس یا برای منزل:
تعیین سؤالات ارزشیابی درس:
طرح درس روزانه        خلاصه طرح درس روزانه درس ریاضی اول دبستان
ضریب دشواری سؤالات از فرمول زیر بدست آمده است:
ضریب تمیز سؤالات از فرمول زیر بدست آمده است:
عنوان     صفحه

 

شامل 95 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه تدریس در دوران ابتدایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.