دانلود با فرمت ورد قابل ویرایش به همراه تصاویر
فنون تجزیه و تحلیل سیستمها
متداولترین فنون و تکنیکهایی که آنالیست را در زمینه بهبود وضع فعلی و پیشنهاد وضع آتی یاری می دهند عبارتند از:
¡ بررسی تقسیم کار
¡ بررسی جریان کار
¡ بررسی جا و مکان
¡ کنترل فرمها
¡ کنترل اسناد و سیستمهای بایگانی
¡ اندازه گیری کار
¡ برنامه ریزی شبکه ای ( پرت , سی پی ام , پی دی ام )
تعریف جدول تقسیم کار
تعریف : جدول تقسیم کار جدولی است که نشان می دهد کارکنان سازمان در یک مدت معین, چه کارهایی را انجام می دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن این کارها می کنند .
مزایای تهیه جدول تقسیم کار
¡ کسب آگاهی از بار واقعی کار و نحوه توزیع آن در عمل
¡ شناخت محلهای تراکم کار از یک طرف و تراکم نیروی انسانی از طرف دیگر
¡ آگاهی از تکرارها و تداخلهای وظیفه ای
¡ آگاهی از نحوه اختصاص وقت به هر یک از وظایف و فعالیتها
¡ آگاهی از نحوه تطبیق نوع و ماهیت وظیفه با تخصص کارکنان
¡ کسب اطلاع از اوقات اضافی کارکنان
¡ آگاهی از تعداد واقعی نیروی انسانی مورد نیاز
¡ ارزشیابی کار کارکنان
¡ به دست آوردن مبنایی جهت تعیین حقوق و دستمزد کارکنان
مراحل تهیه و تنظیم جدول تقسیم کار
1. انتخاب واحد بررسی
2. تهیه لیست وظایف کارکنان
3. تهیه لیست فعالیت های واحد
4. تهیه جدول تقسیم کار برای وضع موجود
5. تجزیه و تحلیل جدول تقسیم کار در وضع موجود و کشف نقایص وایرادات آن
6. تهیه جدول تقسیم کار پیشنهادی
مرحله اول – انتخاب واحد بررسی
آنالیست در شروع کار بایستی کل سازمان را به واحدهای کوچک تقسیم کند و جدول تقسیم کار را برای هر یک از واحدها به طور جداگانه تنظیم نماید .
مرحله _ تهیه لیست وظایف کارکنان
لیست وظایف کارکنان عبارت است از لیستی که نشان میدهد هر یک از کارکنان یک واحد سازمانی در یک مدت معین چه وظایف و عملیاتی را انجام می دهد و چه مقدار وقت صرف انجام آنها می کند .
مرحله سوم _ تهیه لیست فعالیت های واحد
لیست فعالیت ها عبارت است از: .................
برای دریافت متن کامل لطفا نسبت به پرداخت قیمت فایل اقدام نمائید.
فنون تجزیه و تحلیل سیستمها