فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واح

اختصاصی از فی بوو پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد  به صورت فایل ورد (98 صفحه) و قابل ویرایش می باشد.

دارای چکیده و فهرست مطالب می باشد.

جهت استفاده دانشجویان عزیز رشته روانشناسی

چکیده :

هدف ما از این پژوهش بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد در سال تحصیلی 94-93 می باشد.

این پژوهش به روش توصیفی همبستگی انجام گرفته است.جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته رونشناسی دانشگاه پیام نور واحد دهدشت می باشد و نمونه آماری شامل 100 نفر(50دختر و 50پسر) می باشد که به روش نمونه گیری ساده از میان جامعه مورد پژوهش انتخاب شده اند.

برای ابزار گردآوری اطلاعات برای تعیین میزان اعتماد به نفس ، از پرسشنامه استاندارد کوپر اسمیت و برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی از مقایسه نمرات ترمی دانشجویان استفاده گردیده است.

یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و دانشجویانی که از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند دارای پیشرفت تحصیلی بهتری میباشند.همچنین دیگر یافته ها حاکی از آن است که بین جنسیت دانشجویان و میزان اعتماد به نفس رابطه معناداری وجود دارد و دختران در هر چهار خرده مقیاس (عزت نفس کلی، اعتماد به نفس تحصیلی،اعتماد به نفس خانوادگی و اعتماد به نفس اجتماعی) از وضعیت بهتری نسبت به پسران برخوردارند و در همین راستا دختران نیز دارای پیشرفت تحصیلی بهتری بوده اند.

واژگان کلیدی : اعتماد به نفس، عزت نفس ، اعتماد به نفس خانوادگی و پیشرفت تحصیلی

 

 

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه2……………………………………………………………………………………………………………..

طرح مسئله3……………………..………………………………………………………..

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………….………………………………4

اهداف پژوهش6………………………………………………………………………

هدف اصلی6………………………………………………………………………

اهداف فرعی6………………………………..……….……………………………

سوالات پژوهش6…………………………………………………………………..

فرضیات پژوهش6…………………………………………….……………………………

تعریف واژه ها و اصطلاحات6………………………………………………………………

فصل دوم (ادبیات تحقیق)

تعریف اعتماد و رهیافتهای مرتبط با آن9…………………………………………………..

اشکال مهم اعتماد…………………………………………………………….10


عوامل مؤثر بر اعتماد

ویژگیهای مرتبط با اعتماد کننده......................................................................................................12

مفهوم اعتماد به نفس.....................................................................................................................13

حالات فرد فاقد اعتماد به نفس.......................................................................................................15

علل عدم اعتماد به نفس ................................................................................................................15

عوامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس................................................................................................18

نقش عوامل دیگر در تقویت اعتماد به نفس.................................................................................... 22

یکی از لازمه های اعتماد به نفس، عزت نفس می باشد....................................................................23

ابعاد عزت نفس ...........................................................................................................................23

عزت نفس اجتماعی......................................................................................................................23

عزت نفس بدنی .....................................................................23

عزت نفس تحصیلی..............................................................23

عزت نفس کلی ................................................................... 24

مؤلفه های اساسی عزت نفس............................................................24

پیشرفت تحصیلی..............................................................25

پیشرفت تحصیلی و عوامل مربوط به آن.......................................26

راههای برقراری ارتباط با دانشآموزان ....................................30

راههای جلوگیری از افت تحصیلی ..................................30

مبانی نظری.........................................................................32

یادگیری و تعلیم و تربیت........................................................32

یادگیری از دیدگاه شنا خت گرایان...............................................33

یادگیری از دیدگاه فراشناخت.................................................................34

کاربرد نظریه یادگیری شرطی شدن کلاسیک پاولف..............................34

دیدگاه شناخت گرایان و کاربرد آنها در یاددهی.....................................35

کاربرد نظریه پیاژه در یاددهی...............................................35

کاربرد نظریه برونر در یاددهی................................................35

کاربرد نظریه یادگیری معنی دار آزوبل در یاددهی .......................36

انواع الگوها و روشهای یاددهی یادگیری................................36

رویکرد یاددهی یادگیری مستقیم......................................36

رویکرد یاددهی یادگیری غیر مستقیم ...........................37

تدریس یاددهی....................................................................37

ماهیت تدریس و رابطه آن با یادگیری...........................................39

نفی رابطه ضروری میان یاددهی(تدریس) و یادگیری.....................39

رابطه ضروری میان تدریس و یادگیری...................................40

پیشینه تحقیقات ...............................................................41

تحقیقات انجام شده در داخل کشور...............................41

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.......................42

فصل سوم (روش تحقیق)

جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری .......................................48

جامعه آماری...........................................................................48

نمونه آماری........................................................................48

روش نمونه گیری.............................................................48

روش تحقیق.................................................................48

اﺑﺰار اندازه گیری...................................................................49

روش اﺟﺮای ﭘﮋوﻫﺶ.............................................................50

روش تحزیه و تحلیل داده ها ...............................................50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

مقدمه................................................................................52

الف- یافته های توصیفی............................................ 52

آمار استنباطی..........................................................................52

فراوانی و درصد فراوانی پاسخ های آزمودنی ها به سوالات پرسشنامه(جدول فراوانی) ...........54

ب) آمار استنباطی( بررسی فرضیه ها) ...............................64

فرضیه 1..............................................................................64

فرضیه 2 ..............................................................................65

فرضیه 3...................................................................66

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث ..........69

نتیجه گیری........................................................................72

محدودیتهای پژوهش..........................................................74

پیشنهادات ......................................................................75

منابع و ماخذ................................................................76

ضمایم و پیوست ها..............................................................79

پرسشنـامه کوپراسمیت(اعتمـادبه نفس) .....................................80

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.