پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد به صورت فایل ورد (98 صفحه) و قابل ویرایش می باشد.
دارای چکیده و فهرست مطالب می باشد.
جهت استفاده دانشجویان عزیز رشته روانشناسی
چکیده :
هدف ما از این پژوهش بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد در سال تحصیلی 94-93 می باشد.
این پژوهش به روش توصیفی همبستگی انجام گرفته است.جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان رشته رونشناسی دانشگاه پیام نور واحد دهدشت می باشد و نمونه آماری شامل 100 نفر(50دختر و 50پسر) می باشد که به روش نمونه گیری ساده از میان جامعه مورد پژوهش انتخاب شده اند.
برای ابزار گردآوری اطلاعات برای تعیین میزان اعتماد به نفس ، از پرسشنامه استاندارد کوپر اسمیت و برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی از مقایسه نمرات ترمی دانشجویان استفاده گردیده است.
یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و دانشجویانی که از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند دارای پیشرفت تحصیلی بهتری میباشند.همچنین دیگر یافته ها حاکی از آن است که بین جنسیت دانشجویان و میزان اعتماد به نفس رابطه معناداری وجود دارد و دختران در هر چهار خرده مقیاس (عزت نفس کلی، اعتماد به نفس تحصیلی،اعتماد به نفس خانوادگی و اعتماد به نفس اجتماعی) از وضعیت بهتری نسبت به پسران برخوردارند و در همین راستا دختران نیز دارای پیشرفت تحصیلی بهتری بوده اند.
واژگان کلیدی : اعتماد به نفس، عزت نفس ، اعتماد به نفس خانوادگی و پیشرفت تحصیلی
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه2……………………………………………………………………………………………………………..
طرح مسئله3……………………..………………………………………………………..
اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………….………………………………4
اهداف پژوهش6………………………………………………………………………
هدف اصلی6………………………………………………………………………
اهداف فرعی6………………………………..……….……………………………
سوالات پژوهش6…………………………………………………………………..
فرضیات پژوهش6…………………………………………….……………………………
تعریف واژه ها و اصطلاحات6………………………………………………………………
فصل دوم (ادبیات تحقیق)
تعریف اعتماد و رهیافتهای مرتبط با آن9…………………………………………………..
اشکال مهم اعتماد…………………………………………………………….10
عوامل مؤثر بر اعتماد
ویژگیهای مرتبط با اعتماد کننده......................................................................................................12
مفهوم اعتماد به نفس.....................................................................................................................13
حالات فرد فاقد اعتماد به نفس.......................................................................................................15
علل عدم اعتماد به نفس ................................................................................................................15
عوامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس................................................................................................18
نقش عوامل دیگر در تقویت اعتماد به نفس.................................................................................... 22
یکی از لازمه های اعتماد به نفس، عزت نفس می باشد....................................................................23
ابعاد عزت نفس ...........................................................................................................................23
عزت نفس اجتماعی......................................................................................................................23
عزت نفس بدنی .....................................................................23
عزت نفس تحصیلی..............................................................23
عزت نفس کلی ................................................................... 24
مؤلفه های اساسی عزت نفس............................................................24
پیشرفت تحصیلی..............................................................25
پیشرفت تحصیلی و عوامل مربوط به آن.......................................26
راههای برقراری ارتباط با دانشآموزان ....................................30
راههای جلوگیری از افت تحصیلی ..................................30
مبانی نظری.........................................................................32
یادگیری و تعلیم و تربیت........................................................32
یادگیری از دیدگاه شنا خت گرایان...............................................33
یادگیری از دیدگاه فراشناخت.................................................................34
کاربرد نظریه یادگیری شرطی شدن کلاسیک پاولف..............................34
دیدگاه شناخت گرایان و کاربرد آنها در یاددهی.....................................35
کاربرد نظریه پیاژه در یاددهی...............................................35
کاربرد نظریه برونر در یاددهی................................................35
کاربرد نظریه یادگیری معنی دار آزوبل در یاددهی .......................36
انواع الگوها و روشهای یاددهی – یادگیری................................36
رویکرد یاددهی – یادگیری مستقیم......................................36
رویکرد یاددهی – یادگیری غیر مستقیم ...........................37
تدریس یاددهی....................................................................37
ماهیت تدریس و رابطه آن با یادگیری...........................................39
نفی رابطه ضروری میان یاددهی(تدریس) و یادگیری.....................39
رابطه ضروری میان تدریس و یادگیری...................................40
پیشینه تحقیقات ...............................................................41
تحقیقات انجام شده در داخل کشور...............................41
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.......................42
فصل سوم (روش تحقیق)
جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری .......................................48
جامعه آماری...........................................................................48
نمونه آماری........................................................................48
روش نمونه گیری.............................................................48
روش تحقیق.................................................................48
اﺑﺰار اندازه گیری...................................................................49
روش اﺟﺮای ﭘﮋوﻫﺶ.............................................................50
روش تحزیه و تحلیل داده ها ...............................................50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه................................................................................52
الف- یافته های توصیفی............................................ 52
آمار استنباطی..........................................................................52
فراوانی و درصد فراوانی پاسخ های آزمودنی ها به سوالات پرسشنامه(جدول فراوانی) ...........54
ب) آمار استنباطی( بررسی فرضیه ها) ...............................64
فرضیه 1..............................................................................64
فرضیه 2 ..............................................................................65
فرضیه 3...................................................................66
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث ..........69
نتیجه گیری........................................................................72
محدودیتهای پژوهش..........................................................74
پیشنهادات ......................................................................75
منابع و ماخذ................................................................76
ضمایم و پیوست ها..............................................................79
پرسشنـامه کوپراسمیت(اعتمـادبه نفس) .....................................80
پروژه رشته روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین اعتماد به نفس و میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد