فرهنگی گرانقدر
به اطلاع می رسانیم فایل تجربیات مدون پست مدنظر شما در قالب نرم افزار ورد2007 آماده عرضه به شما عزیزان شده است ؛ چنانچه در آستانه اخذ رتبه خبره یا عالی قرار دارید می توانید فایل را از طریق تکمیل کردن فرم ذیل (ایمیل ، شماره همراه ) و پرداخت هزینه آن به صورت آن لاین دریافت نمائید . شایان ذکر است پس از پرداخت هزینه در همان لحظه لینک فایل برای شما قابل مشاهده خواهد بود.
فهرست مطالب
مقدمه. 4
نکات کلیدی : 7
تعاریف مفاهیم کلیدی : 7
تعریف روشهای تدریس... 7
تجربه چیست؟. 7
تعریف پیشنهاد 8
آموزش حرفه و فن دورة راهنمایی چشم اندازی به آینده 8
برنامه درسی آموزش حرفه وفن به شکلی طراحی شده است که واجد شرایط زیر باشد: 8
سیر تکاملی تغییر کتب حرفه و فن. 11
تشکیل گردهمایی و نظر خواهی از معلمان درس: 12
مطالعه در زمینه آموزشهای مشابه به این درس در تعدادی از کشورهای جهان: 13
ملاحظات مورد توجه برنامه ریزان درسی در طراحی جدید درس: 16
اهداف کنونی کتاب حرفه وفن: 17
برای تحقق اهداف کتاب حرفه وفن چه باید کرد؟. 19
اهداف کلی درس حرفه وفن در دوره راهنمایی: 21
الف )حیطه شناختی: 21
ب) - حیطه مهارتی. 22
تجارب : 22
تجربه : 1 شیوه ارزشیابی درس حرفه و فن. 22
تجربه : 2 برنامه و ها تقویم اجرائی درس حرفه و فن حاصل تجربیات در یک سال: 23
تجربه : 3 تجربه ای از ساخت یک کارگاه خانگی. 31
فرایندایجاد کارگاه خانگی. 31
شروع بهره برداری از کارگاه خانگی. 33
تجربه : 4 همیشه در اولین جلسه حرفه و فن شعر زیر را برای دانش آموزان میخواندم : 34
روش تدریس حرفه وفن. 36
مراحل یک بازدید یا گردش.. 36
تجربه 5 : روش تدریس در کارگاه و آزمایشگاه 37
1- برگزاری یک جلسه تئوری قبل از انجام کار عملی. 37
۲- گروه بندی دانش آموزان و تعیین سرگروه 37
3- انجام یک نمونه کار عملی یا پروژه در کلاس قبل از کارگاه توسط دبیر. 38
۴- در اختیار گذاشتن وسایل کامل هر کارعملی. 38
تجربیات پیشنهادی برای دبیران حرفه و فن. 39
راهنمای عملی روش های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس... 40
ابعاد یادگیری.. 40
آیات قرآنی در رابطه با درس حرفه وفن. 41
بررسی شیوه های مشارکت والدین در تدریس حرفه وفن. 45
پیشنهادات : 46
الف) در مورد اولیاء: 46
ب) درمورد دانش آموزان : 47
علت عدم توجه به درس حرفه وفن. 49
مشکلات سر راه فعالیت عملی درس حرفه و فن. 51
1 - کوچک بودن فضای کارگاهها 51
2 - امکانات محدود کارگاهی. 51
3 - تعداد زیاد دانش آموزان. 52
4 - عدم انگیزه دبیران. 53
5 - زمان کم برای انجام فعالیتهای عملی. 55
6 - دنباله دار بودن واحدهای کتابهای جدید التالیف.. 56
7 - کافی نبودن آموزشهای عملی برای دبیران. 58
8 - نقش مسئولان و مدیران مدارس.. 59
9 - نمره فعالیت های عملی. 61
نتایج و پیشنهادات حاصل از تجارب.. 61
تحلیل محتوی کتب حرفه و فن : 66
منابع : 68
تجربیات مدون دبیر حرفه و فن