فرمت فایل ورد با قابلیت ویرایش
تعداد صفحات :97
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد . جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش جویان دانشگاه پیام نور واحد دزفول می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از نوع همبستگی 60 نفر دانشجو انتخاب گردید پس با اجرای پژوهش نامه ی سنجش خلاقیت (cree ) و پرسش نامه عزت نفس کوپر اسمیت تجزیه و تحلیل یافته ها صورت گرفته است . در این پژوهش تکنیک های آمار توصیفی (میانگین ، انحراف معیار و خطای معیار میانگین ) و آمار استنباطی ( ضریب همبستگی پیرسون ) استفاده شده است . قابل ذکراست که نمونه هایی از این تحقیق در سایر شهرها نیز صورت گرفته است .
کلمات کلیدی : خلاقیت ، عزت نفس ، پیشرفت تحصیلی.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیان مسأله
فرضیه های پژوهش
اهداف پژوهش
اهمیت و ضرورت اجرای پژوهش
تعاریف و اصطلاحات
فصل دوم
« پیشینه پژوهش »
تعاریف مفهومی
مراحل خلاقیت
عوامل ایجاد خلاقیت در کودکان
موانع خلاقیت
برخی از موانع روانی که در رشد خلاقیت تاثیر دارند ، عبارتند از :
ویژگی های فرد خلاق
فرد خلاق در عمل
زنان خلاق
روشهای آموزش خلاقیت
نقش آزمایش در آموزش و ایجاد خلاقیت
خلاقیت و هوش
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
تکالیف خلاقیتی
نقش معلم در خلاقیت دانشجویان
نشانه های عزت نفس مثبت و عزت نفس منفی
منشأ عزت چیست ؟
کدامیک از نگرشها و رفتارهای والدین در شکل گیری عزت نفس مؤثر است ؟
خصوصیات نوجوانان دارای عزت نفس بالا :
خصوصیات نوجوانان دارای عزت نفس پائین :
پیدایش عزت نفس از نظر برک :
نقش والدین در افزایش عزت نفس فرزندانشان
رشد عزت نفس و رفتار حفاظتی
عوامل موثر در افزایش عزت نفس
شرایط داشتن عزت نفس
زمینه های مختلف عزت نفس
عزت نفس دختران و پسران
- دیدگاه گیلفورد نسبت به آفرینندگی
- دیدگاه تورنس نسبت به آفرینندگی
نظریه رفتار گرایی:
نظریه مکتب شناختی :
خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی :
نظریه تداعی گرایی :
نظریه گشتالت :
دیدگاه روان تحلیلی :
دیدگاه انسان گرایی:
دیدگاه روان سنجی :
نظریه های عزت نفس
عزت نفس از نظر جیمز :
پژوهش های انجام شده
پژوهش های خارجی
پژوهش های داخلی :
فصل سوم
« روش پژوهش »
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش داتی بر اساس یافته های آن در
دستور العمل اجرای آزمون :
نمره گذاری آزمون :
تبدیل نمره خام به نمره استاندارد
تعبیر و تفسیر نمره استاندارد
شکل گیری آزمون
اعتبار آزمون
ویژگی های شخصیتی افراد خلاق
کاربرد آزمون :
دستورالعمل فرم ها
آزمون عزت نفس کوپر اسمیت
اعتبار آزمون کوپر اسمیت
پایایی آزمون عزت نفس کوپر اسمیت
روش اجرا ی آزمون
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
« یافته ها »
بررسی توصیفی داده ها
بررسی استنباطی داده ها
آزمون فرضیه دو میانگین مستقل
فصل پنجم
« بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات
منابع فارسی
منابع انگلیسی
«ضمائم
پاسخنامه خلاقیت سنج
کلید خلاقیت سنج
فرم پرسشنامه CREE
آزمون عزت نفس کوپر اسمیت
پایان نامه بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور دزفول