مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس:شیراز
سال برگزاری کنفرانس:1389
تعداد صفحات مقاله:8
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی و جریان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند مهارت هایی خواهد بود که همگام با توسعه علم وفناوری به پیش برود. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا بین دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات و خلاقیت کارکنان آموزش و پرورش ارتباط وجود دارد ؟ روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بوده جامعه آماری آن کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ساری و نکا به تعداد 230 نفر می باشد که بر اساس جدول کرجسی و مورگان ، از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 140 نفر انتخاب گردیدند. برای گرد آوری اطلاعات از آزمون خلاقیت کلامی تورنس (1974) استفاده شد این آزمون شامل 60 سوال است که انواع قابلیت های خلاقیت (ابتکار- انعطاف پذیری- بسط و سیالی) را مورد سنجش قرار داد. همچنین به منظور تعیین میزان دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات از آزمون محقق ساخته استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که بین دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات با خلاقیت کارکنان آموزش و پرورش ارتباط مثبت وجود دارد. با توجه به فرضیه ها ی فرعی، نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات با قابلیت های انعطاف پذیری، بسط، ابتکار و سیالی کارکنان ارتباط مثبت وجود دارد .
رابطه دانش فناوری اطلاعات و خلاقیت کارکنان آموزش و پرورش