چکیده: هدف از انجام این تحقیق ارتقاء دانش در زمینه خرید اینترنتی، بررسی، اندازه گیری و رتبه بندی سازه های تأثیرگذار مؤثر بر تصمیم
خرید می باشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع آوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی و از لحاظ زمانی مقطعی )در نیمه
اول سال 3131 ( می باشد. جامعه آماری پژوهش، مشتریانی هستند که خرید اینترنتی آنلاین از شرکت پست استان گیلان انجام می دهند؛ از
آنجایی که جامعه مورد نظر نامحدود میباشد، نمونه را با استفاده از فرمول کوکران، 183 نفر تعیین نمودند. داده های تحقیق به کمک ابزار
پرسش نامه جمع آوری و تجزیه و تحلیل آن بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری و روش تحلیل لیزرل انجام پذیرفته است. در این راستا
مدل بر مبنای الگوی محرک، ارگانیسم و پاسخگویی ) S- O- R ( بر پا شده است. نتایج تحقیق نشان دادند که از میان ابعاد کیفیت وب سایت،
تنها کیفیت سیستم بر بازیگوشی درک شده تأثیرگذار است و بازیگوشی درک شده بر جریان درک شده و قصد خرید تأثیر میگذارد. و نیز از
میان ابعاد کیفیت وب سایت، کیفیت اطلاعات و سیستم به یک اندازه بر جریان درک شده و پس از آنها کیفیت خدمات بر جریان درک شده
تأثیرگذار است. جریان درک شده نیز بر رضایت مشتری و قصد خرید تأثیر دارد. لازم به ذکر است که تمامی تأثیرات به صورت مستقیم و مثبت
میباشند.
مقاله بررسی عوامل تعیین کننده بر پذیرش و قصد خرید مشتریان آنلاین ایرانی