ورزش پدیده ای جمعی و اجتماعی- جهانی و تاریخی است، ورزش از یک طرف به عنوان یک نهاد اجتماعی دارای کارکردهای خاص خود برای نظام اجتماعی می باشد و از طرف دیگر به عنوان بخشی از یک نظام اجتماعی تحت تأثیر نظام اجتماعی کل بوده و درعین حال بر آن تأثیر نیز می گذارد. ورزش فوتبال بین رشته های مختلف ورزشی در سراسر دنیا بیشترین مخاطب و طرفدار را دارد و این موضوع به روشنی هم در تعداد افرادی که به این رشته ورزشی می پردازند و هم در تعداد طرفداران و علاقه مندان این ورزش مشخص است. شاید بتوان گفت که ورزش در گذشته های دور بیشتر به عنوان یک امر تفریحی برای مردم بوده ولی امروزه شاهد آن هستیم که یادآوری تاریخ رویدادهای زندگی بیشتر افراد جامعه مصادف با تاریخ برگزاری یا خاتمه رویدادهای ورزشی مهم از جملعه فوتبال در جهان و ایران است بطوریکه مثلاً مشاهده می کنیم افرادی تاریخ سال تولد، گردش و تفریح دسته جمعی با دوستان در یک مکان و ... خودشان را مصادف با تاریخ فلان جام جهانی فوتبال یا فلان برد تیم فوتبال مورد نظرشان در یک رقابت ورزشی و ... می دانند و از آن یاد می کنند. و این سایر ناشی از تعلق خاطری است که این افراد در جامعه به این رشته ورزشی دارند و خود سعی می کنند در آن مشارکت نیز داشته باشند. تجربه نشان داده است که طرفداران تیم های فوتبال را افرادی تشکیل می دهند که با طرفداری از دو تیم مورد نظر هویت های ورزشی خلق می کنند و این هویت ها نه تنها از عوامل و عناصر متمایز کننده اجتماعی و فرهنگی تأثیر نمی پذیرد، بلکه در مواردی تحت تأثیر هویت های فراتر مانند هویت های ملی یا دینی نیز قرار می گیرند.
در این تحقیق سعی بر آن است که عوامل تأثیرگذار بر تعلق خاطر افراد بر تیم های فوتبال لیک برتر ایران را در بین دانشجویان دانشگاه یزد مطالعه کنیم. این تحقیق در پنج فصل تدوین شده است که در فصل اول به بیان طرح مسأله، ضرورت و اهمیت تحقیق، اهداف و تاریخچه موضوع پرداخته شده است. در فصل دوم مبانی نظری تحقیق شامل ادبیات تحقیق، چارچوب نظری تحقیق، فرضیات می باشد. فصل سوم روش شناسی تحقیق را که شامل تعریف عملیاتی مفاهیم، نوع تحقیق، جامعه آماری، روش تحقیق، حجم نمونه و تفکیک های مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده هاست را در بر می گیرد.
فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده است و فصل پنجم شامل نتیجه گیری و پیشنهادات است در پایان منابع و مآخذ همراه یک نسخه از پرسش نامه ضمیمه شده است.
1-1طرح مسأله:
1-2اهداف تحقیق:
1- 3ضرورت و اهمیت:
1-4تاریخچه (سرگذشت تاریخی ورزش فوتبال):
2-1 مروری بر تحقیقات پیشین
2-2 ادبیات تحقیق
2-2-1 تعریف ورزش:
2-2-2کارکرد های ورزش در جامعه چیست؟
2-2-3 انواع کارکرد اجتماعی
2-2-4 کارکردهای منفی ورزش
2-2-5 سرگذشت و تاریخچه ورزش
2-2-6 فوتبال یک فرهنگ
2-2-7 نظریه کنش متقابل و تحقیقات ورزشی:
2-2-8 نظریه مبادله اجتماعی(ورزش به عنوان داد و ستد)
2-2-9 نظریه کارکرد گرایی(ورزش به عنوان یک پدیده الهام بخش و مثبت)
2-2-10 نقش ورزش در مسافرت های تفریحی
2-2-11 طرفدار
2-2-12 ریشه یابی:
2-2-13 خصوصیات یک طرفدار
2-2-14 آرزوی داشتن ارتباط اجتماعی با سایر طرفداران:
2-2-15 طرفدار در مقابل مجنون (شیفته یک موضوع خاص)
2-2-16 چارچوب روانی – اجتماعی برای بررسی تماشاگران
2-2-17 انواع حضار :
2-2-18 تأثیرات تماشاگران ( پاره ای عوامل تأثیر گذار )
2-2-19 تشویقگران (Fans)
2-2-20 چارچوب روانی – اجتماعی پدیدة آشوب در میان هواداران (Fans)
2-4-1 کارل مانهایم:
2-4-2 وبلن
2-4-3 مارکس:
2-4-4 کولی
2-4-5 گروه های مرجع – گروه های همسالان
2-4-6 گروه های مرجع:
2-4-7 نمایش یا بازی نقش ها:
2-4-8 خود آیینه سان
2-4-9 دگری تعمیم یافته:
2-4-10 دگری مؤثر و با نفوذ:
2-4-11 گروه های همسالان:
2-4-12 رسانه های جمعی:
2-4-13 گروه های مرجع:
2-5 فرضیات تحقیق:
نگرش:(Attitude)
طرفدار
الگوی نقش:
3-2 روش پژوهش(نوع تحقیق)
3-3 جامعه آماری:
3-4 حجم نمونه:
3-5 شیوه نمونه گیری:
3-6 تکنیک های مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها
3-7 ابزار جمع آوری داده ها:
شامل 102 صفحه فایل word
دانلود پایان نامه بررسی عوامل تأثیرگذار بر تعلق خاطر دانشجویان دانشگاه یزد نسبت به تیم های فوتبال لیگ برتر ایران