
مولفه های جز دستمزد وجود دارند که نیروی کار برتر را حفظ می کند عاملی دیگری جزء بهای نازل کالا نیز وجود دارند که مشتریان خود را حفظ می نمایند همچنین در توسعه و اقتصاد کشور به جزء ثروت و منابع موجود در آن عوامل وجود دارند که پیشرفت را تضمین می کند. چه بسا کشورهایی که با در دست داشتن معادن، منابع مختلف از جمله کشور های با درآمد کم و اقتصاد ضعیف تک محصولی به شمار می روند و کشورهای که با فقر منابع طبیعی دارای اقتصادی کار آمد و تاثیر گذار می باشند و البته فاکتور اصلی و مهم دیگری به نام مدیریت نیز به کمک می آید.
مدیریتی، یک مدیریت صحیح محسوب می شود که یک مدیریت موثر می باشد. مدیریت موثر جزء منابع اصلی توسعه ملتها شده است و مهمترین منابع لازم برای توسعه ملتها است. اعمال مدیریت توسط مدیر در موفقیعت یک سازمان نقش بسزایی دارد هر چه سازمان پیچیده تر باشد نقش مدیریت دشوار تر خواهد شد. مدیریت یعنی تصمیم گیری در زمان مناسب با افراد مناسب در جای که فعالیت در آن جریان دارد.
مدیران موثر، رهبران موثری هستند که با اعمال مدیریت اصلی و کار آمد خود می تواند نقش به سزایی در جامعه از طریق مشارکت در صنایع و ارائه خدمت مطلوب ایفاء نمایند و مدیران موثر و موفق مدیرانی هستند که ملبس به جامعه علم و تجربه باشند دیگر زمان آن که مدیر در یک برج بلند و لوکس بنشیند و از راه دور کنترل و دستور دهد سپری گردیده است حال زمان آن فرا رسیده است.
که مردان و زنان سخت کوش و مستعد و اثر بخش با ایجاد انگیزه و تقویت حس همکاری و جلب مشارکت و روابط هم سطح زمام امور را در دست گرفته و مدیریت سازمانهای وسیع و گسترده پیچیده کنونی را به عهده گیرند چرا که بدو مشارکت همگانی و بکار گیری کلیه عوامل و امکانات راه رسیدن به موفقعیت بس دشوار و خطیر است.
مدیریت را می توان متشکل از علم و هنر دانست به طور که بخشی از دانش مدیریت را می توان از طریق آموزش فرا گرفت و بخش دیگر را ضمن کار باید آموخت و در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت و دیگر بخش را که موجب به کار بستن اندوخته در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نمایند.
فرایند مدیریت متشکل از 5 عنصر به نام های برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل، کارگزینی می باشد. که در بخشه های مختلف جامعه از جمله دولتی، صنعتی، بازرگانی و آموزش فعالیت می کند.
افراد به منظور تامین زندگی مادی و معنوی خود همه فعالیتهای اقتصادی در اقتصادبازار را انجام می دهند این امر طبیعتا هنگامی که فالیت اقتصادی در جهت الگو و نظم تشکیلاتی باشد نیز صحت دارد خواه آنها خودشان گاه درگیر فعالیت اقتصادی شوند خواه عمدتا ویژگی اقتصادی داشته باشند و خواه تنها فعالیت اقتصادی را نظم دهند، عجیب این که این امر اغلب به حساب نمی آید و نفعی که در به حداکثر رساندن درآمدها در اقتصاد بازار وجود دارد قدرت محرک کلیه فعالیتهای اقتصادی است زیرا هر فعالیتی که نیازمند کالاها و خدماتی باشد اما به عنوان کالاهای آزاد در اختیار عاملان نباشد مستلزم این است که جهت کسب و درآمدهای آتی کنترلی بر روی آنها باشد.
مقدمه:
فرضیه های تحقیق:
هدف تحقیق:
ضرورت تحقیق
محدودیت ها و مشکلات تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات:
تاریخچه موضوع
تعریف مدیریت:
مدیر و مدیریت موفق و موثر:
سطوح مدیریت:
مدیریت مشارکتی:
پیش نیازهای نظام مشارکت:
محدودیت های مدیریت مشارکتی:
1- نظام پیشنهادها:
2-نظام مدیریت کیفیت جامع:
ارکان مدیریت کیفیت جامع:
فلسفه ادوارد(دمینک)
3-گروه های کنترل کیفی:
6- مدیریت بر مبنای هدف
7- دیگر برنامه های مدیریت مشارکتی
وظایف مدیریت منابع انسانی
برنامه ریزی منابع انسانی:
استخدام:
2- آموزش و توسعه نیروی انسانی
3- نظام ارزیابی عملکرد نیروی انسانی
4- نظام جبران خدمات و انگیزه
اهداف:
5- برنامه ریزی و پرورش مسیر پیشرفت شغلی
6- بهبود ارتباطات منایع انسانی:
عناصر فرستنده یا منبع خبر
به رمز تبدیل نمودن و خارج ساختن از رمز
دریافت کننده:
بازخور:
موانع ارتباطات موثر:
اثرهای دراکی
مفاهیم کلمات
تفاوت در سطح سازمانی
دیگر موارد:
موارد دیگر در مورد ارتباطات:
7- نظام ایمنی و سلامتی کارکنان:
شرح شغل:
روش طبقه بندی.
1- نظریه عرضه و تقاضا
2- نظریه هزینه زندگی
الف- روش های تعیین مزد کاران انفرادی
1- روش کار مزدی تکه کاری
2-روش پرداخت بر مبنای استانداردها:
ب: روش های مزد کارانه گروهی
ج: روش های تعیین مزد کارانه سازمانی:
رهبری اثر بخش
رهبری
منظور از رهبری و ویژگی های آن
فرق رهبری با مدیریت
منابع قدرت رهبری
ویژگی های یک رهبر موثر
سبک رهبری اثر بخش از دیدگاه فیدلر:
(1-1) مدیریت ضعیف
(1-9) مدیریت وظیفه مدار:
تلحیلی در زمینه اثر بخشی رهبری سازمانی :
تعریف انگیزش:
تئوری دو عاملی هرزبرگ:
تئوری های نیازهای زیستی و تعلق و رشد:
تئوری انتظار روم
تئوری تقویت انگیزش
مدیریت و انگیزش
شکاف وابستگی:
فرضیات
تعریف فرضیه:
فرضیه های این تحقیق
جامعه آماری و نمونه گیری:
تعریف جامعه آماری
جامعه آماری این تحقیق:
تعریف نمونه گیری:
انواع نمونه گیری:
نمونه گیری این تحقیق
تعریف روش تحقیق
مصاحبه
روش آماری:
سیستم کتابداری:
تجزیه و تحلیل فرضیه ها با جدول فراوانی و رسم نمودار ستونی
تجزیه و تحلیل فرضیه دوم
نتایج این تحقیق
نتیجه فرضیه اول:
نتیجه فرضیه دوم
ارائه پیشنهادات :
منابع و مأخذ:
دیگر منابع:
شامل 130 صفحه فایل word
دانلود تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان