دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف کنم؟ابافرمت ورد وقابل ویرایش
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده
بى تردید، شیوع پرخاشگرى در میان نوجوانان، موجب نگرانى بسیارى از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجارى رفتارى در شکل هاى گوناگون، بر زندگى فردى و اجتماعى انسان ها تاثیرات منفى گذاشته و آرامش و احساس ایمنى را مورد تهدید قرار مى دهد.شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغه هایی است که خانواده ها از ان رنج می برند چرا که نگران آینده فرزندشان میباشند دراین تحقیق سعی بر آن شده است که عوامل ایجاد این رفتار و راه حل های اساسی برای کاهش این رفتار نامتعارف بیان شود.من در این تحقیق ابتدا به بیان موضوع تحقیق پرداختم وسپس باتوصیف وضعیت موجود به بیان مسئله وجمع آوری شواهدی مبنی بروجود مشکل یا همان مسئله پرداختم بعد از آن به گرد اوری اطلاعات از طریق مشاهده ویاداشت برداری وهمچنین از یافته های علمی دیگران استفاده شده است وبا استفاده از شیوه شش پرسش یافته ها تجزیه و تحلیل شده است راه حل های پیشنهادی با مشارکت همکاران بیان شده وپس از اعتبار سنجی توسط همکاران وشورای دبیران به مدت دو هفته روز اجرا گردید وبعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزیابی قرار گرفت ودر نهایت نتیجه گیری منطقی صورت گرفت که نتایج آن در این تحقیق بیان شده است .
توصیف وضعیت موجود
اینجانب خسرو محمدی کتولی ، دارای مدرک لیسانس ادبیات ، مدت 30 سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم . در حال حاضر پست سازمانی من معاونت آموزشی آموزشگاه حاج محمد کر روستای حسن طبیب شهرستان علی آبادکتول می باشد . .دراین مدرسه بین همکاران جو بسیار صمیمی وجود دارد ومدرسه ای است دارای نظم و انضباط . در کلاس سوم این آموزشگاه دانش آموزی دارم بنام مقداد که باتوجه به اینکه از نظر درسی مشکلی ندارد اما هنگامی که درگروه قرار می گیرد بادوستانش درگیر می شود واز الفاظ رکیک ونا متعارف(فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان ) استفاده می کند که این عمل او باعث رنجش وناراحتی دوستانش می شود من بارها با او صحبت کرده ام ودلیل این رفتار را از او سوال کر ده ام واو هر بار جوابی می دهد یک بار می گوید دست خودم نیست یا می گوید نمی توانم ومن اورا بار ها راهنمایی کرده ام اما باز هم این رفتار را از خود نشان می دهد واین عمل او باعث شده که بد نبال پیدا کردن دلایل این رفتار او باشم تا بتوانم آنرا شناسایی و بر طرف کنم این موضوع را با مدیر وسایر همکاران درمیان گذاشتم تانظر آنان را درمورد رفتار این دانش آموزبدانم دفتر انضباطی مدرسه راهم بررسی کردم وباتوجه به نظر همکاران و ارزیابی دفتر انضباطی به این نتیجه رسیدم که این دانش آموز تنها در کلاس من این رفتار را ندارد بلکه درسایر کلاس ها وگروه ها نیز چنین رفتاری دارد به همین دلیل این مسّله استفاده کردناز الفاظ رکیک ونا متعارف(فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان ) توسط این دانش آموز توجه مرا بیشتر به خود جلب کرد که چرا این دانش آموز از این الفاظ استفاده می کندو این مسئله برای من به وجود آمد که من به عنوان یک معلم چگونه می توانم این رفتارپرخاشگری (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف کنم؟
فهرست مطالب
چکیده 3 مقدمه 4 توصیف وضعیت موجود 5 تعریف واژگان 6 گرد آوری اطلاعات (شواهد 1) 6 مشاهده 6 شیوه های مشاهده 6 الف ) مشاهده با استفاده از شیوه آماری 6 هفته اول 7 مصاحبه: 7 یافته های علمی 8 عوامل موثر بر پرخاشگری 8 عوامل خانوادگی پرخاشگری 9 عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی) 10 زیان های پرخاشگری 11 پیشینه تحقیق 13 تجزیه وتحلیل داده ها 13 انتخاب راه حل یا راه حل های موقتی 14 اعتبار بخشی راه حل 15 نحوه اجراء 16 گردآوری شواهد2 16 توصیف وضعیت مطلوب 16 پیشنهادات 17 منابع 17
اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف کنم؟