دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 114
مقدمه
جهانی شدن رویدادی تاریخی است که از دهه 90 میلادی به منزله ی پدیده ای شگرف در غرب زاده شد. شعاع اثرگذاری این پدیده به همراهی فناوری اطلاعا و ارتباطات شتاب و گستره بیشتری می یابد به گونه ای که لایه های عمیق تر اندیشه، رفتار، نگرش ها و فرهنگ های ملل را تحت استیلای خود قرار می دهد ( فقیهی ، 1384 ). فرآیند جهانی شدن به ویژه در قلمرو آموزش و پرورش به طور اجتناب ناپذیری متأثر از شرایطی است که در ممالک پیشرفته جهان برای توسعه و استقرار نظام آموزش نوی خود در جهت پاسخگویی به احتیاجات و حوائج منطقه ای کلی و به گونه ای فراگیر در سطح جامعه جهانی مهیا کرده اند. بدون توجه به چنین واقعیتی درک چگونگی منشاء و سرآغاز و سرانجام تکوین فرایند جهانی شدن آموزش و پرورش میسر نیست ( آقازاده، 1383 ) .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فهرست نمودار ها و
فهرست جدول ها ز
چکیدۀ پژوهش
فصل اول : مقدمه پژوهش
مقدمه 2
بیان مسأله 4
اهمیت موضوع پژوهش 5
هدف پژوهش 7
سؤالات پژوهش 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها 8
فصل دوم : پیشینۀ پژوهش
مقدمه 11
رویکردهای آموزش و پرورش 12
بافت جدید آموزش و پرورش 16
مشخصات آموزش و پرورش در قرن 21 18
- ویژگیهای نظامهای آموزشی جهت آماده سازی دانش آموزان برای قرن 21 19
فهرست مطالب
عنوان صفحه
- نگاه جدید به فراگیران در قرن 21 22
- ویژگیهای مدارس برای ورود به قرن 21 23
- برنامۀ درسی و مدارس در قرن 21 24
تأثیر جهانی شدن بر آموزش 31
- محورهای تغییر 31
- امور مالی 31
- بازار کار 31
- آموزش 32
- فناوری اطلاعات 32
- شبکه های جهانی اطلاعات 32
نقشهای فرهنگی و سیاسی آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن 35
پیامدها و چالشهای جهانی شدن بر تعلیم و تربیت 37
- به سوی مدارس بهتر 43
- مسئولیت پذیری 44
- رهبران آموزشی ، پذیرش تغییر و تکنولوژی 44
- اثربخشی مدارس 45
اصول حاکم بر تحولات جهانی آموزش و پرورش 47
عوامل مژثر برای رویارویی با انقلاب آموزشی 48
حیطه های تربیت شهروندان قرن 21 52
فهرست مطالب
عنوان صفحه
آموزش متوسطه : تقاطعهای زندگی 52
چهار ستون تعلیم و تربیت 56
مهارتهای قرن بیست و یکم 57
- سواد عصر دیجیتال 58
- تفکر ابداعی 58
- مهارتهای ارتباطی 58
- بهره وری بالا 58
انواع سواد 59
- سواد علمی 60
- مقوله و ویژگیها 60
تفکر 62
سبکهای تفکر 62
اصول سبکهای تفکر 63
تفکر انتقادی 64
تفکر انتقادی و خلاّق 67
سوابق پژوهشی 70
پیشینۀ داخلی 70
پیشینۀ خارجی 72
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه 75
روش پژوهش 75
جامعۀ آماری 75
نمونه و روش نمونه گیری 75
ابزار جمع آوری اطلاعات 76
روش جمع آوری اطلاعات 77
پایایی و روایی ابزار پژوهش 77
روش آماری تحلیل داده ها 78
فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهشی
مقدمه 80
تجزیه و تحلیل اطلاعات 81
تحلیل توصیفی 90
تحلیل استنباطی 96
فصل پنجم : نتایج پژوهش
بحث و نتیجه گیری 101
فهرست مطالب
عنوان صفحه
محدودیت های پژوهش 112
پیشنهادهای پژوهش 112
فهرست منابع
پیوست ها
چکیده به زبان انگلیسی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران