فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران

اختصاصی از فی بوو دانلود مقاله و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران


دانلود مقاله و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران

اولین ماشین وارد شده به ایران فورد بود که بوسیله مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شده بود. این ماشین که در موقع حرکت دود زیادی می کرد توسط مردم به ماشین دودی یا ارابه دودی تغییر نام داده شد. با شروع شهرسازی بصورت مدرن در سال 1300، واردات ماشین به ایران افزایش یافت. بیشترین اتومبیلها در آن سالها از کشورهای آمریکا و انگلستان به ایران وارد می شد. اولین کارخانه اتومبیل سازی در ایران شرکت سهامی ایران ناسیونال بود که به تولید ماشینهای پیکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولین تولیدات خود را در سال 1346 روانه بازار کرد. بعداً شرکت ایران ناسیونال به تولید وانت، مینی بوس و اتوبوس دست زد.

در همین سال دو مدل از ماشینهای آمریکایی بنام " آریا " و " شاهین " توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و یکسال بعد در سال 1347 یک مدل از ماشین فرانسوی سیتروئن بنام " ژیان " توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد.

در سال 1351، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت " جنرال موتورایران " تغییر داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشینهای شرولت ( اپل ) 2500cc، 2800cc و همینطور سه مدل دیگر با مجوز از کارخانه آمریکایی جنرال موتورز بنام: بیوک، کادیلاک، شولت نوا. تولیدات این ماشینها تا سال 1360 ادامه داشت. تولید ماشینهای ژیان که متعلق به کارخانه سایپا بود در سال 1359 متوقف شد. ولی تولید ماشینهای رنو که در سال 1354 آغاز شده بود ادامه یافت.

از بعد از انقلاب ایران صنایع اتومبیل سازی پیشرفت مهمی نکرده اند و همان اتومبیلهای گذشته و بعضی از اتومبیلهای جدید اروپایی مانند پژو و کیا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پیش که کارخانجات اتومبیل سازی شروع به طراحی اتومبیلهای جدید کرده اند.


 مقدمه و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران:
1- تشخیص نیاز :
2-  تعریف هدف :
3-  تحقیقات طرح :
4-  خصوصیات طرح :
4-1چشم انداز :
4-2 آلودگی :
4-3 نگهداری:
4-4 ارگونومی :
4-5 سیستم سوخت رسانی :
4-6  دستگاه تعلیق :
5-1) پیکان 1600 :
5-4) پرند سایپا :
5-5) پژو405 :
5-6) پژو : 206
5-7) پژو پارس :
5-8) سمند :
5-10) نیسان ماکسیما :
5-11) بنز الگانس :
5-12) نیسان رونیز :

 

شامل 34 صفحه فایل WORD


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله و تاریخچه صنعت اتومبیل در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.