فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اسماعیلیه 15 ص

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق اسماعیلیه 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اسماعیلیه 15 ص


دانلود تحقیق اسماعیلیه 15 ص

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

اسماعیلیه مختصری درباره ی اسماعیلیه دعوت فاطمیان و آغازی برای اسماعیلیه دشمنی اسماعیلیه با سلجوقیان آغز دوره قیامت نزد اسماعیلیه بازگشت به شریعت پایان کار حکومت اسماعیلیه فهرست رهبران اسماعیلی مطلب مرتبط با موضوع: مختصری درباره ی اسماعیلیه «تا امروز 65 - 655 ق / 1257-765 م» از همان سده‏های نخستین اسلام تا اوایل عهد ایلخانیان و در طی یک دوران بالنسبه طولانی، تاریخ ایران تحت تأثیر فرقه اسماعیلیه قرار گرفت.
فعالیت این فرقه مقارن پیدایش سامانیان شکل گرفت.
اما دعوت آنها در ماوراء النهر و خراسان با مقاومت شدیدی رو به رو شد به طوری که در عهد غزنویان نیز کسانی که منسوب به این فرقه بودند، به شدت مورد آزار و تعقیب قرار می‏گرفتند.
اوج فعالیت آنها، در عهد سلجوقیان بود که در طی آن، مدت برای براندازی حکومت و خلافت می‏کوشیدند و از ایجاد ناامنی، به عنوان وسیله‏ای برای بروز اغتشاش و هرج و مرج سیاسی استفاده می‏کردند.
اسماعیلیان با سایر فرقه‏های مشابه تفاوت چندانی نداشتند، جز آن که اقدام امام جعفر صادق «ع» را در عزل پسرش اسماعیل جایز نمی‏دانستند .
بعدها بعضی از اولاد اسماعیل، با ادعای استمرار امامت در اعقاب وی به نشر دعوت تازه‏ای دست زدند که آنها را از سایر فرقه‏های شیعه متمایز می‏کرد.
دعاوی آنها از جمله قبول به تأویل آیات و کشف باطن احکام بود که منجر به عقایدی می‏شد که بزرگان این فرقه، آنها را از طرفداران و کسانی که تازه به این فرقه گرایش پیدا کرده بودند، مخفی نگه می‏داشتند.
به هر حال دعوت آنها ناظر به براندازی خلافت عباسیان و وعده ظهور امام فاطمی بود.
( البته تا پیش از اینکه با فاطمیان مصر اختلافات سیاسی پیدا کنند.
) پیشروان این فرقه، غالباً امامت را بعد از امام جعفر صادق «ع» / 148 ق / 765 م، خاص محمد بن اسماعیل می‏دانستند که در عین حال او را صاحب شریعت می‏خواندند و مدعی بودند که شریعت او ناسخ شریعت جاری است.
در عین حال برای اقامه دعوت خویش، قتل مخالفان را جایز و حتی لازم می‏شمردند تا جایی که همچون خوارج، مایه خوف، وحشت و نفرت عامه مردم واقع شدند.
این فرقه، سبعیه «هفت امامی» خوانده می‏شدند چرا که ائمه را منحصر به هفت تن می‏دانستند و محمد بن اسماعیل را امام هفتم و قائم امر می‏شمردند.
به این ترتیب با دوام امامت او، شریعت را منسوخ و اباحه را جایز می‏دانستند.
از این رو خلافت فاطمی را که به وسیله عبیدالله بن محمد و همچنین بر اساس قول به امامت اسماعیل، در مصر بنیاد نهاده شد «297 ق / 909 م» پیروی نکردند و به همین دلیل مستقل باقی ماندند.
دعوت فاطمیان و آغازی برای اسماعیلیه دشمنی اسماعیلیه با سلجوقیان درباره زندگی حسن صباح مأخذ قابل اعتماد، همان «سرگذشت سیدنا» است که با کمی اختلاف در کتاب جهانگشای جوینی، جامع التواریخ رشیدی و تاریخ اسمعیلیان ابو القاسم کاشانی آمده است.

تعداد صفحات : 15 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اسماعیلیه 15 ص

دانلود تحقیق اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ

اختصاصی از فی بوو دانلود تحقیق اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ


دانلود تحقیق اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ

دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخ

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

سال فایل


 قسمتی از محتوی متن ....

 

 

« بسم الله الرحمن الرحیم » اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ ادب : ادب در لغت به معنی اندازه نگاهداشتن و آزوم و فرهنگ است .
در تداول عامه ، رسم دانی وشناختن آیین هر کار است .
چنان که گفته می شود نسنجیده سخن گفتن نشان بی ادبی است یا خود نمایی خلاف ادب است .
حافظ گوید : اگرچه عرض هنرپیش یاربی ادبی است زبان خموش ولیکن دهان پرازعربی است به عقیده صوفیه ادب عبارت است از شناختن نفس و تحسین اخلاق و تهذیب افعال و اقوال .
قدم منه به خرابات جز به شرط ادب که سالکان درش مجرمان پادشهند استعغنا : بی نیازی حق است از نمودها و کرداربندگان .
و اگر در مورد عارفان کامل به کار برند مراد بی نیازی از غیر حق است و نیاز به او.
اله الغنی و انتم الفقراء ساقی به بی نیازی رندان که می بده تا بشنوی زصوت مغنی هوالغنی استغنای الهی را به باد تشبیه کرده اند .
( خاموش باش ، باد بی نیازی خداوند است که می ویوزد سامان سخن گفتن نیست ) اکسیر : به معنی مشهور ، ساده ای را گویند که مکمل جوهر جسم است .
جوههری است فرضی که گدازنده و آمیزنده و کامل کننده است و ماهیت جسم را تغییر می دهد .
یعنی جیوه را نقره و مس را طلا می کند .
در تصوف نظر می شد کامل را اکسیر گویند چه قلب ماهیت می کند یعنی وجود نا قابل را قابل و ناقص را کامل می سازد .
گدایی در میخانه طرفه اکسیری است گر این عمل بکنی خاک زر توانی کرد الفت : به معنی همدلی و انس دلها به یکدیگر است در شعرحافظ بیشتر به معنی عشق و محبت استعمال شده.
الفت و همداستانی و ترک مخالفان با یاران از اخلاق نیکان خاصه صوفیان است .
نبود نقش دو عالم که رنگ الفت بود زمانه طرح محبت نه این زمان انداخت اناالخق : سخن صوفی و شوریده مشهور ،حسین بن منصور حلاج بیضاوی است که در سر آن کشته شد و جسدش را سوختند و خاکسترش را به دجله ریختند .
( جنید گفته است : زود باشد که سر چوب پاره ای سزخ کنی گفت آن روز که من سر چوب پاره سرخ کنم تو جامه اهل صورت پوشی ) یعنی من خدایم و این به این اعتبار بود که در ذات حق محو شده است .
و در همه کاینات ، بودی و وجودی جز برای خدا قائل نیست و از ما سوی اله اعراض دارد.
( افشای راز و بی پرده سخن گفتن است که جنید او را ملامت می کند و می گوید : من ای پسر منصور ، در کلام تو فضولی بسیار می بینم و عبارت بی معنی ) رموز سر انا الحق چه داند ان غافل که منبذب نشد از جذبهای سبحانی انس : در لغت به معنی خو گرفتن و خرمی است ضد وحشت ونزد صوفیه بریدن دل و وحشت از جهان و جهانیان است به سبب خو گرفتن با خداوند سبحان .
( اهل هیبت از جلالش بر تعب باشند و اهل انس از جمالش برطرب ) : ما محرمان خلوت انسیم غم مخور با یار آشنا سخن آشنا بگو بار امانت : مراد حافظ از بار امانت اشاره به آیه 72 از سوره 33 : انا عرضنا الامانته علی السمات و الار

تعداد صفحات : 10 صفحه

  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )

«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اصطلاحات عرفانی در غزلیات حافظ

پروژه کارآفرینی کشت گندم وپنبه

اختصاصی از فی بوو پروژه کارآفرینی کشت گندم وپنبه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزشکده عالی فنی امام علی (ع)

پروژه کارآفرینی

زراعت

(گندم، پنبه)

استاد راهنما: استاد رایجی

تهیه کننده: داود ایری

 

پاییز :1385

فهرست مطالب

1- چگونگی انتخاب موضوع کارآفرینی

2- تاریخچه

3- نحوه بررسی و تحقیق مبتنی به علم و شیوه های علمی گردآوری اطلاعات راجع به موضوع کارآفرینی

4- نحوه یا راهنمای تأمین اعتبار فعالیت شرکت

5- طراحی و برنامه ریزی سنکل کلی کار

6- امکانات و تأسیسات مورد نیاز و سازماندهی وظایف هر شخص

7- راهنمای تأمین نیروی انسانی

8- نحوه زمان بندی خط تولید و چه زمانی شروع می شود نیروی انسانی هر خط تولید بازار محصولات

9- نمودار هرم سازمانی

10- چگونگی تهیه مواد اولیه

11- راجع به انبار و انبارداری

12- بازاریابی و توزیع و فروش

13- نحوه قسط بندی

14- محاسبات فنی- نقشه تجهیزات

15- محاسبات مالی

16- نتیجه گیری

17- منابع و مأخذ


دانلود با لینک مستقیم


پروژه کارآفرینی کشت گندم وپنبه

دانلود نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته

اختصاصی از فی بوو دانلود نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته


دانلود نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته

در این بخش نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته برای دانلود قرار داده شده است. این نقشه با کیفیت عالی و با فرمت JPG می‌باشد. تصویر پیشنمایش مربوط به همین محصول می‌باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نقشه توپوگرافی 1:50000 چفته