فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو

اختصاصی از فی بوو دانلود پاورپوینت تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو


دانلود پاورپوینت  تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو

ECU واحد کنترل الکترونیکی میباشد که سیگنالهای آنالوگی را از سنسورها دریافت کرده و به دیجیتال تبدیل می کند . سیگنالهای دیجیتالی به CPU   رفته و با استفاده از اطلاعات داخل RAM بهترین شکل فرمان محاسبه کرده و به قسمتهای عمل کننده ارسال میکند .

(Anti lock Braking System(ABS

این سیستم از قفل شدن چرخ ها در زمان استفاده از ترمز در جاده های لغزنده جلوگیری  میکند . از مزایای این ترمز حفظ  پایداری  و فرمان پذیری و کاهش طول خط  ترمز میباشد .

عملکرد این سیستم به صورت زیر می باشد :

از سیگنال سرعت چرخ مشتق گرفته می شود تا سیگنالی که متناسب با شتاب زاویه ای است بدست آید . اگر شتاب منفی از مقدار پیش بینی شده (مثلا  g 5/1-) کمتر شود فرض میشود که چرخ در حال قفل شدن است .

زیرا اصولا خودرو قادر نیست چنین شتابی بگیرد . در چنین حالتی فشار مجددا کاهش می یابد . این سیکل بطور متناوب آنقدر ادامه می یابد تا خودرو به سرعتی در 3-5 کیلومتر برساعت برسد .

ASR سیستم ضد لغزش بوده و در افزایش پایداری وفرمان پذیری و سر نخوردن وبکسباد نکردن  چرخهای  خودرو کارایی دارد .این سیستم از سنسورهای ABS  اطلاعات  در مورد سرعت چرخ و سرعت خودرو را دریافت کرده  و در صورت نا هماهنگ بودن دو فرمان می دهد یکی به سلونوئید ABS فرمان میدهد که چرخی که درحال بکسباد کردن است ترمز نماید وفرمان دیگری به ECU موتور فرستاده  تا  قدرت موتور را کاهش  دهد .

Brake Assistance System 

یک شرکت بیمه آماری ارائه  داد  که هیچ  تفاوتی بین  در خواستهای پرداخت خسارت اتومبیل هایی که مجهز به ABS بوده اند با آنهایی  که فاقد این  تکنولوژی  می باشد  ندارد.

مهندسین در کمپانی های بنز و تویوتا و نیسان به این نتیجه رسیده اند که رانندگان اصولا تمایلی به وارد کردن حداکثر فشار به پدال ترمز را ندارند بنابرین سیستم  ABS اصولا مجال و فرصتی پیدا نمیکند که بتواند به عنوان یک سیستم کمکی عمل کند. برای رفع این عیب سیستمی طراحی شد که در داخل بوستر نصب می شود وفشار ترمز را بنا به تشخیص ECU آن افزایش می دهد.که این سیستم  BAS یا سیستم کمک ترمز است .

عملکرد سیستمBAS:

این سیستم  یک  سنسور در بوستر ترمز(Pedal travel sensor)  داردکه اطلاعات  دریافتی در رابطه  با کورس پدال  ترمز و سرعت استفاده از آن را در اختیار ECU ی ABS قرار میدهد.

BAS توسط سیستم CAN با ABS درارتباط است. چنانچه ترمز اضطراری احساس شود ECUفرمان باز شدن یک سوپاپ  سلونوئیدی  (solenoid valve) در داخل  بوستر را می دهد که این امر بلافاصله محفظه فشار به  فشار اتمسفر را باز کرده و باعث  بوجود آمدن حداکثر فشار ترمز میشود .

شامل 34 اسلاید powerpoint

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تکنولوژی پیشرفته در صنعت خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.