فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی بوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله 144 صفحه ای مهندسی برق با موضوع بانک های خازنی

اختصاصی از فی بوو مقاله 144 صفحه ای مهندسی برق با موضوع بانک های خازنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
مقاله 144 صفحه ای مهندسی برق با موضوع بانک های خازنی

مقاله 144 صفحه ای مهندسی برق با موضوع بانک های خازنی دز 6 فصل به شرح زیر :

فصل اول : بانک های خازنی

1-1 مقدمه

خازن المان الکتریکی است که میتواند انرژی الکتریکی را توسط میدان الکترواستاتیکی   ) بار الکتریکی (در خود ذخیره کند . انواع خازن در مدارهای الکتریکی بکار میروند. خازن را با حرفC که ابتدای کلمه capacitor است نمایش میدهند

فصل دوم :کاربرد خازنها در سیستم های توزیع انرژی

1-2 : مقدمه

با یک نگاه سطحی ، خازن یک دستگاه بسیار ساده و غیر پیچیده به نظر می‌رسد . یعنی خازن متشکل از دو صفحه فلزی است که به وسیله مواد عایقی دی‌الکتریک از هم جدا شده‌اند . در عمل خازن قدرت یک وسیله بسیار فنی است که در آن مواد عایقی نازک، تحت فشار الکتریکی هستند .

در گذشته اکثر خازنها متشکل از دو صفحه فویل آلومینیومی بودند که بوسیله سه یا چند لایه کاغذ آغشته از هم جدا می‌شدند . خازنهای قدرت در چهل سال اخیر بسیار توسعه یافته‌اند که این توسعه بواسطه بهبود مواد دی‌الکتریک و استفاده مؤثرتر از آنها و قسمتی مربوط به روشهای مدرن تهیه خازنهاست .

فصل سوم : خازن گذاری بهینه در شبکه فشار ضعیف

فصل چهارم :جبران سازی توان راکتیو با ملاحظه بهبود کیفیت توان در سیستم های توزیع

خلاصه :

تعیین اندازه و تعداد خازن که تلفات را حداقل کند مسأله مهم در طراحی سیستم توزیع و بهره برداری از آن می باشد. وجود بارهای غیر خطی باعث پیچیده ترشدن تصمیم گیری در این مورد می شود. بدین معنی که باید در طراحی جبرا ن سازی توان راکتیو به مسأله هارمونیک ها و تشدید ناشی از آن نیز پرداخته شود . هدف این مقاله ارائه یک الگوریتم تصمیم گیری برای بهینه کردن مسأله خاز ن گذاری در سیستم توزیع و با لحا ظ کردن مدل بارهای غیر خطی است به نحوی که در عین حال تلفات توان و انرژی حداقل شود .

علاوه بر آن پخش بار هارمونیکی برای یافتن ولتاژهای هارمونیکی ارائه شده تا بتوان همزمان جبرا ن سازی و کنترل THDرا صورت داد . در نها یت نیز یک فیدر توزیع نمونه برای شبیه سازی کامپیوتری انتخاب و نتایج مربوط به بهبود کیفیت توان در اثر تثبیت ولتاژ و کنترل THD بحث شده است.

فصل پنجم :ضرورت و راهکارهای خازن گذاری برای مشترکین کم انگیزه

خلاصه :

بسیاری از الکتروموتورهای مشترکین کشاورزی و صنعتی، بدون خازن و یا با ظرفیت خاز ن کم نسبت به بار راکتیو الکتروموتورها استفاده می شوند. این امر موجب افزایش اضافه تلفات تحمیلی به شبکه های برق رسانی کشور می گردد.

در این مقاله ضمن بررسی ارتباط ضریب قدرت و درصد تلفات قابل کاهش، سودآوری قابل ملاحظه نصب خازن برای مشترکین، حتی به صورت رایگان برای مشترکین کم انگیزه و به ویژه مشترکین کشاورزی نشان داده می شود. در این بررسی میزان نیاز خازن مشترکین کشاورزی و صنعتی به ترتیب حدود 2000 و 1000 مگاوار تخمین زده شده است. باتوجه به محاسبات انجام شده سودآوری نصب رایگان خازن برای این مشترکین حدود 100 مرتبه بیشتر از هزینه مفروض صنعت برق برای توسعه تأسیسات تولید جهت تأمین ظرفیت متناسب با بهره برداری نامناسب مشترکین می باشد .

علاوه بر راه حل اصلی پیشنهادی، چند گزینه و راهکار دیگر نصب خازن برای مشترکین کم انگیزه نیز بررسی می شود. درکنار مزایای اقتصادی ق ابل ملاحظه ، مزایای فنی متعدد و مسائل نگهداری و مشکلات جانبی به مراتب کمتر خازن های موضعی سوییچ شونده از طریق کنتاکتور الکتروموتورها، نسبت به بانک های خازنی و خازن های سوییچ شونده مستقل بررسی می شود.

فصل ششم :بررسی اثرات منفی خازن گذاریدر شبکه های توزیع

خلاصه :

استفاده از بانک های خازنی در شبکه های توزیع انرژی الکتریکی ، با توجه به اهداف مختلفی انجام می پذیرد . اهدافی که چندان مستقل از هم نیستند و در مجموع ، اثرات مثبت خازن گذاری را توجیه می کنند . حضور و یا کلید زنی بانک های خازنی عامل ایجاد یا تشدید کننده برخی از اغتشاشات در شبکه است که در شرایطی می تواند شبکه را متحمل اختلالات اساسی نماید و بر این اساس و با توجه به اهمیت مسئله کیفیت توان در سیستم ها ، لازم خواهد بود تا در کنار تاثیرات مثبت خازن گذاری در شبکه ها ، توجه لازم و کافی به اثرات منفی موضوع انجام پذیرفته ، شبیه سازی های مختلف انجام شده ، شرایط بحرانی تحلیل و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله 144 صفحه ای مهندسی برق با موضوع بانک های خازنی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.